سنگ اندازی و اتهام زنی آمریکا در پروژه تبادل زندانیان ، ایران فقط هواپیمای چارتر بفرستد

به گزارش بهترین عینک آفتابی، یک مقام ارشد وزارت امنیت میهن ایالات متحده مدعی شد در واقعی بودن اراده تهران برای به ثمر رسیدن پروژه تبادل زندانیان بین ایران و آمریکا تردیدهای جدی وارد است.

سنگ اندازی و اتهام زنی آمریکا در پروژه تبادل زندانیان ، ایران فقط هواپیمای چارتر بفرستد

به گزارش بهترین عینک آفتابی به نقل از گاردین، دکتر محمدجواد ظریف روز گذشته از آمادگی ایران برای تبادل زندانیان با آمریکا و احتمال بازگشت سیروس عسگری، دانشمند ایرانی به تهران اطلاع داد. وزیر امور خارجه گفت: مقام های آمریکایی دکتر سیروس عسگری را آزاد نموده اند و اگر آزمایش کروناویروس او منفی باشد، می تواند بلادرنگ به ایران بازگردد. دکتر عسگری از اتهام کوشش برای شکستن تحریم های ایران تبرئه اما در بازداشت پلیس مهاجرت آمریکا به کرونا مبتلا شد.

این در حالی است که مقام ارشد وزارت امنیت میهن آمریکا با ادبیاتی زشت به حسن نیت طرف ایرانی واکنش نشان داد و تهران را به تلف کردن وقت در این پروژه متهم کرد. دکتر ظریف روز دوشنبه در حاشیه حضور در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفته بود: جمهوری اسلامی ایران آماده است تمام زندانیان ایرانی را که در آمریکا و دیگر کشورها زیر فشار آمریکا گرفتارند با زندانی های آمریکایی در ایران مبادله کند. مبادله زندانی به مذاکره بیشتر احتیاج ندارد.

از سوی دیگر، قائم مقام وزیر امنیت میهن آمریکا وزیر خارجه ایران را به توقف در ماجرای دکتر عسگری متهم کرد و در توییتر خود نوشت: ما داریم کوشش می کنیم سیروس عسگری را بازگردانیم و شما ناگهان بیدار می شوید و می گویید او را واقعا می خواهید. شما می گویید همه شهروندان تان را می خواهید و من آن را بی ارزش می دانم. او به دکتر ظریف پیشنهاد کرد یک هواپیمای چارتر بگیرد و 11 شهروند ایرانی را از آمریکا بازگرداند.

کن کوچینلی اضافه نمود: اگر در این چند هفته اخیر واقعیت را می گویید و واقعا می خواهید شهروندان خودتان را به ایران بازگردانید، دست از تلف کردن وقت بردارید و هواپیما را بفرستید. جهان دارد نگاه می نماید و منتظر دیدن یک نتیجه واقعی است اما شما فقط دارید حرف می زنید و کاری نمی کنید.

منبع: همشهری آنلاین

به "سنگ اندازی و اتهام زنی آمریکا در پروژه تبادل زندانیان ، ایران فقط هواپیمای چارتر بفرستد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سنگ اندازی و اتهام زنی آمریکا در پروژه تبادل زندانیان ، ایران فقط هواپیمای چارتر بفرستد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید