شمارش معکوس تا اثبات میزبانی جام جهانی کشتی در ایران

به گزارش بهترین عینک آفتابی، پس از اینکه کمیته اجرایی اتحادیه جهانی کشتی، برگزاری رقابتهای جام جهانی کشتی فرنگی 2019 تهران را بنا به دلایلی لغو کرد، متولیان ورزش کشورمان به تکاپو افتادند تا اثبات نمایند هیچ مسئله ای برای میزبانی این رویداد بین المللی وجود ندارد و اتحادیه جهانی با نیت های سیاسی و بعضی فشارها این تصمیم را گرفته است.

شمارش معکوس تا اثبات میزبانی جام جهانی کشتی در ایران

در همان ابتدا متولیان فدراسیون کشتی در واکنش به این موضوع اعلام کردند تمامی اقدامات لازم برای برگزاری جام دنیای کشتی فرنگی در روزهای 7 و 8 آذرماه در تهران صورت گرفته بود و تصمیم اتحادیه دنیای مبنی بر لغو این مسابقات واقعا عجیب و سوال برانگیز به نظر می رسد.

از سویی دیگر وزارت ورزش هم دست به کار شد و با استناد بر حمایت و یاری وزارت امور خارجه و همچنین رایزنی با سفرای روسیه، گرجستان و ژاپن مدعی شد میزبانی این پیکارها با تغییر زمان در ایران قطعی است.

اما نکته قابل تامل اینجاست که تا سرانجام سال 2019 میلادی حدود یکماه زمان باقی است و هنوز معین نشده اتحادیه دنیای کشتی در صورت موافقت با درخواست ایران چطور می تواند این رویداد بین المللی که تاریخ سال 2019 بر آن حک شده را در این بازه محدود زمانی در ایران برگزار کند.

به ویژه اینکه طبق تقویم سال 2019 اتحادیه دنیای کشتی مسابقات کشتی آزاد و فرنگی باشگاه های دنیا هم باید طی روزهای 27 تا 29 آذرماه به میزبانی بجنورد برگزار گردد که البته تکلیف برگزاری این مسابقات در ایران هم هنوز قطعی و نهایی نشده است!

نکته مبهم دیگر آنکه با وجود رایزنی های فدراسیون کشتی و وزارت ورزش در مورد میزبانی جام دنیای کشتی فرنگی سال 2019 و اعلام این مطلب که برگزاری این مسابقات در تهران به شرط تغییر زمان قطعی شده، هنوز خبری از تصمیم اتحادیه دنیای کشتی مبنی بر اعلام زمان جدید مسابقات نیست.

در همین خصوص حسن رنگرز سخنگوی فدراسیون کشتی به بهترین عینک آفتابی گفت: به دلیل آنکه تمامی اقدامات و تدارکات میزبانی جام دنیای صورت گرفته بود، هر زمان که اتحادیه دنیای به ما اعلام کند آمادگی برگزاری مسابقات را داریم و همچنان در انتظار ایمیل اتحادیه دنیای در مورد اعلام زمان جدید مسابقات هستیم. طبیعتا با توجه به نزدیک شدن به سرانجام سال 2019 میلادی امیدواریم این مسابقات تا اواخر آذرماه در تهران برگزار گردد.

به گزارش بهترین عینک آفتابی، طبق اعلام وزارت ورزش و جوانان با کوشش فدراسیون کشتی، کمیته ملی المپیک و یاری وزارت خارجه و همچنین تماس با رئیس فدراسیون کشتی روسیه و استفاده از ظرفیت سفرای گرجستان، ژاپن و روسیه در تهران برگزاری مسابقات جام دنیای کشتی فرنگی با تغییر تاریخ در تهران قطعی شده است.

  • تور چین ارزان

    تور چین ارزان قیمت، تور پکن، هانگزو، شانگهای، تور نوروز چین همگی را در این وبسایت بیابید.

  • تور ویتنام

    تور ویتنام | برای دیدار از سرزمین زیبای هانوی و شهرهای شگفت انگیز ساحلی با ما همراه باشید.

منبع: خبرگزاری مهر

به "شمارش معکوس تا اثبات میزبانی جام جهانی کشتی در ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شمارش معکوس تا اثبات میزبانی جام جهانی کشتی در ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید