طراحی ریزانگشت های رباتیک برای لمس و حمل اشیای کوچک

به گزارش بهترین عینک آفتابی به نقل از نیواطلس، لمس و کنترل بعضی اشیای ریز باید با ظرافت زیادی انجام گردد تا آسیبی به آنها وارد نگردد. مجموعه ای از ریزانگشت های رباتیک نرم که با دست کنترل می شوند، از این پس می توانند کار را انجام دهند.

طراحی ریزانگشت های رباتیک برای لمس و حمل اشیای کوچک

هر یک از این ریزانگشت های مستطیلی مسطح که به وسیله دانشمندان دانشگاه ریتسومیکان ژاپن ساخته شده اند، تنها 12 میلی متر طول، 3 میلی متر عرض و 490 میکرومتر (میلیونیوم متر) ضخامت دارند. پنج تای آنها در یک دستگاه گنجانده شده و یک دست رباتیک با انگشتان نرم و انعطاف پذیر را تشکیل داده است. درون هر انگشت یک محرک بالون مانند به همراه یک بخش انتقال فشار وجود دارد.

کاربر برای تعامل با این ربات حسگرهای خاصی را بر روی انگشتان خود می بندد که سرعت، وسعت و جهت حرکات منتهی به خم شدن انگشتان را مقدار گیری می نماید. این داده ها به صورت بلادرنگ به ریزانگشت (های) مربوطه منتقل می شوند و باعث می شوند که هر ریزانگشت بر همان اساس خم گردد.

در جریان استفاده آزمایشی از این فناوری، از ریزانگشت ها برای مقدار گیری نیروی حاصل از واکنش پاهای یک حشره در برابر قرص حشره کش، استفاده شد. نیروی مقدار گیری شده حدود 10 میلی نیوتن بود که مطابق با تخمین های محاسبه شده قبلی بود.

اکنون امید است که پس از توسعه بیشتر، این فناوری نه تنها در مطالعات حشرات، بلکه در حوزه های متنوع علم و فناوری به کار گرفته گردد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "طراحی ریزانگشت های رباتیک برای لمس و حمل اشیای کوچک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طراحی ریزانگشت های رباتیک برای لمس و حمل اشیای کوچک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید