عکس ، عربستان سعودی برای بنا کردن این شهر 8 میلیارد دلار هزینه می نماید!

به گزارش بهترین عینک آفتابی، دیجیاتو نوشت: شهری روی دریا که شامل هتل، مراکز خرید، پارک و ویلاهای لوکس است و می تواند میزبان 60 هزار نفر باشد.

عکس ، عربستان سعودی برای بنا کردن این شهر 8 میلیارد دلار هزینه می نماید!

پیرپائولو لاتزارینی با طراحی های جاه طلبانه غریبه نیست، ولی نوترین اثر مفهومی او کشتی غول پیکری را نشان می دهد که احتمالاً با هرچه از کشتی ها انتظار دارید، فرق دارد. این کشتی با شکلی شبیه به یک لاک پشت بزرگ الجثه در قالب یک شهر متحرک طراحی شده که Pangeos نام دارد و می تواند به بزرگ ترین سازه شناور دنیا تبدیل گردد و در عربستان قرار بگیرد.

لاتزارینی که از Pangeos به عنوان یک ترایات (Terayacht) یاد می نماید، می گوید نام آن را از روی ابرقاره پانگه آ الهام گرفته که صدها میلیون سال قبل در کره زمین وجود داشت. این کشتی بزرگ احتمالاً ابعادی در حدود 550 در 610 متر خواهد داشت.

بدنه این کشتی از فولاد ساخته خواهد شد و می تواند میزبان حداکثر 60 هزار نفر باشد. پانگئوس شامل هتل ها، مراکز خرید، پارک ها، چند فرودگاه و بندر، ویلاهای لوکس و هر آن چیزی خواهد بود که برای حفظ یک جامعه شناور روی آب ضروری است.

شهر شناور پانگئوس توان خود را از کجا می آورد؟

طبیعی است که کشتی با این میزان به نیروی زیادی برای حرکت کردن احتیاج خواهد داشت و لاتزارینی هم موتورهای پیشرفته HTS یا ابررسانای دمای بالا را برای آن در نظر گرفته است. هرکدام از این موتورهای برقی می توانند 16,800 اسب بخار توان ایجاد نمایند و سرعت حرکت را به 9.2 کیلومتر بر ساعت برسانند.

توان مورد احتیاج شهر هم به وسیله پنل های خورشیدی و سازه های باله مانند این کشتی تأمین می گردد که انرژی دریا را به وسیله نوعی سیستم مولد انرژی موجی دریافت می نماید و آن را به اشکال مختلف درمی آورد. لاتزارینی پیش بینی هایی هم درباره هزینه ساخت این شهر شناور داشته است.

او تخمین می زند که هزینه ساخت این کشتی حدود 8 میلیارد دلار باشد. به زودی قرار است یک پروژه جذب سرمایه برای پیاده سازی این طرح راه اندازی گردد. لاتزارینی بعلاوه می گوید که برای استفاده از پانگئوس به یک کارخانه کشتی سازی نو احتیاج است و عربستان سعودی می تواند برترین گزینه برای ساخت این مرکز باشد. با توجه به این که عربستان پروژه جاه طلبانه دیگری به نام The Line را آغاز نموده، شاید از این پروژه هم در این کشور استقبال گردد.

227227

منبع: خبرآنلاین

به "عکس ، عربستان سعودی برای بنا کردن این شهر 8 میلیارد دلار هزینه می نماید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عکس ، عربستان سعودی برای بنا کردن این شهر 8 میلیارد دلار هزینه می نماید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید