قهرمان محله ، دیالیز رایگان بیماران با فرصت آموزش و عایدی برای همراهان

به گزارش بهترین عینک آفتابی، ابوالفضل غیاثی مهندس راه و ساختمان است و نمونه های فراوانی از کارهای او را می توان در نقاط مختلف کشور پیداکرد. از پل سازی، خانه سازی تا مدرسه سازی در نقاط محروم و دورافتاده ایران. او این روحیه نیکوکاری را از حاج علینقی غیاثی پدرش به ارث برده است.

قهرمان محله ، دیالیز رایگان بیماران با فرصت آموزش و عایدی برای همراهان

بهترین عینک آفتابی - رضا نیکنام : یکی از اقدامات ماندگار خاندان غیاثی در محرومیت زدایی و افزایش امکانات بهداشت و درمان برای ساکنان جنوب شهر تهران، ساخت و راه اندازی بیمارستان خیریه غیاثی در محدوده شهرک ولی عصر(عج) بود که از زمان تاسیس تا کنون منشاء خدمات فراوانی برای شهروندان و اقشار ضعیف و کمعایدی بوده است.

خواندنی های بیشتر را اینجا دنبال کنید

به تلاش بچه ها مرحوم حاج علینقی غیاثی چراغ خدمت رسانی این بیمارستان خیریه همچنان روشن مانده و مهندس ابوالفضل غیاثی تولیت بیمارستان خیریه غیاثی با اجرای برنامه های مختلف و با بکارگیری ابتکارات تازه در نحوه خدمات رسانی و مشتری مداری، توانسته جایگاه این بیمارستان را در ایران بالا ببرد.

در گوشه اتاق غیاثی، چندین بسته ارزاق مثل روغن و برنج و... وجود دارد که به نحوی در اختیار مراجعان کم بضاعت و نیازمند قرار می گیرد. داخل کمد و پشت ویترین آن نقاشی بچه ها خودنمایی می نماید. اینها نقاشی بچه های است که همراه والدین خود به اینجا آمده اند و غیاثی به بهانه دادن هدیه از آنها خواسته تا برایش نقاشی نمایند. او با هر کدام از این نقاشی ها خاطره دارد.

بخش دیگری از کلکسیون و آثاری که در اتاقش نگه داری می نماید مربوط به آثار هنری ساخته دست همسران و مادرانی است که به عنوان همراهان بیمار در بخش های مختلف بیمارستان حاضر بوده اند و از این اوقاتشان به نحوه مطلوبی استفاده نموده اند. بدون تردید واحد کارآفرینی که آقای غیاثی در این بیمارستان راه اندازی نموده نمونه و مشابهی در ایران ندارد.

خدمات برای بیماران و همراهان

می توان گفت که بیمارستان خیریه غیاثی در عرصه فرهنگی، مالی و کارآفرینی، طرحی نو در انداخته است. در این بیمارستان بیماران و همراهان آنها می توانند ضمن یادگیری هنرهای زیبایی مانند پته دوزی و ساخت زیورآلات برای خود عایدیزایی نمایند. مرکز همودیالیز بیمارستان خیریه غیاثی نیز یکی از مجهزترین مراکز درمانی دیالیز کشور به شمار می رود که خدماتش برای بیماران رایگان است و برای اولین بار طرح آموزش رایگان هنرهای دستی به همراهان بیماران دیالیزی را با حمایت نیکوکاران اجرایی شده بود.

به همت غیاثی در این بیمارستان 3 سالن بزرگ با برخورداری از تجهیزات پزشکی از جمله 42 دستگاه دیالیز راه اندازی شده و به طور میانگین در هر روز تعداد 120 بیمار و 3 هزار و 500 نفر در ماه از خدمات ویژه بخش همو دیالیز بیمارستان خیریه غیاثی برخوردار می شوند.

مهندس ابوالفضل غیاثی از اینکه می تواند به شهروندان خدمتی کند و در زمان تنگنا، مسائل مالی و مالی در کنارشان بماند احساس خوشبختی می نماید: از اقداماتی که دربخش دیالیز دنبال و با استقبال شهروندان روبه رو شده، دوره های آموزشی رایگان شاخه های هنری از جمله فراوری انواع صنایع دستی با هدف آموزش مهارت و ایجاد اشتغال پایدار است. تصورکنید همراهان بیمار دیالیز معمولا باید 3 ساعت در مرکز منتظر بمانند تا کار دیالیز بیمارشان تمام گردد؛ حال اگر این مدت زمان را صرف کار مفید دیگری نمایند که هم چیزی یاد بگیرند و هم عایدیی به دست آورند به نظر من به هدفمان می رسیم.

آموزش یک ساعته و کسب عایدی ثابت

مربی آموزش با تشکیل کلاس های انواع بافت، پته دوزی، مواد و ابزار اولیه در اختیار کارآموزان قرار می دهد و پس از فراوری نهایی، مرکز خیریه بیمارستان به سفارش مهندس غیاثی، محصولات را به صورت نقدی خریداری می نماید. علاوه بر این، در این مرکز ، ساخت زیورآلات هم آموزش داده می گردد و به همین ترتیب همراهان بیمار پس از یک دوره آموزشی یک ساعته رایگان مشغول کار ثابت و با عایدی کافی می شوند.

برای بالابردن سطح اطلاعات عمومی و دانش بیماران دیالیزی و خانواده آنان این بیمارستان به کتابخانه مجهزی نیز تجهیز شده است. به گفته غیاثی در این بخش مسابقات منظمی در چارچوب کتابخوانی و خلاصه نویسی همراه با جوایز مختلف برگزار می گردد تا اوقات فراغت سالم برای بیماران و همراهان آنها فراهم آید.

ابراهیم، یکی از بیماران دارای سندروم داون است و هفته ای 3بار هم برای دیالیز به این بیمارستان می آید. آن اوایل با کسی جز ابوالفضل غیاثی حرف نمی زد، اما بعد از گذشت چند روز ارتباطش با کارکنان بهتر شده و حتی در کلاس های آموزش نقاشی شرکت نموده و نمونه آثارش را به غیاثی هدیه داده است. ابوالفضل غیاثی عقیده دارد کار خیر حد و مقدار ندارد و آموزش نقاشی یا حتی خواندن یک کتاب هم می تواند یک کار خوب و پرثواب باشد.

منبع: همشهری آنلاین

به "قهرمان محله ، دیالیز رایگان بیماران با فرصت آموزش و عایدی برای همراهان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قهرمان محله ، دیالیز رایگان بیماران با فرصت آموزش و عایدی برای همراهان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید