معرفی 2 هزار احتیاج دستگاههای اجرایی به دانش بنیانها

به گزارش بهترین عینک آفتابی، سیاوش ملکی فر در مراسم افتتاحیه رویداد تخصصی پلیس هوشمند که امروز در محل صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری برگزار گردید، با اشاره به تاریخچه شکل گیری این صندوق گفت: این صندوق مولود قانون دانش بنیان بوده و در سال 1389 که قانون دانش بنیان به تصویب رسید و مقرر شد صندوقی به منظور تأمین مالی شرکت های دانش بنیان راه اندازی گردد.

معرفی 2 هزار احتیاج دستگاههای اجرایی به دانش بنیانها

معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری ضمن اشاره به اینکه این صندوق با سرمایه اولیه سه هزار میلیارد تومانی شکل گرفت، اضافه نمود: سال گذشته هیأت امنای صندوق نوآوری و شکوفایی تصویب کرد، سرمایه صندوق طی پنج سال آینده به 100 هزار میلیارد تومان برسد.

ملکی ضمن بیان این مطلب که تعداد شرکت های دانش بنیان به بیش از هشت هزار و 500 شرکت رسیده است، بیان نمود: سرمایه صندوق خیلی تناسبی با احتیاجهای مالی شرکت های دانش بنیان ندارد و امیدواریم به مطالبه ما پاسخ داده گردد تا بتوانیم منابع بیشتری را جذب صندوق کنیم.

وی با اشاره به اینکه سال جاری با دستور رئیس جمهور، هیأت عامل چهارم صندوق نوآوری و شکوفایی شروع به کار نموده است، بیان نمود: صندوق نوآوری و شکوفایی یک نهاد هیأت امنایی است که رئیس هیأت امنا را رئیس جمهور انتخاب می نماید. صندوق نقشی در احراز صلاحیت شرکت های دانش بنیان ندارد و فقط وظیفه تأمین مالی این شرکت های دانش بنیان را عهده دار است.

معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری با ذکر این آمار که بیش از 50 درصد شرکت های دانش بنیان در حوزه فناوری اطلاعات فعالیت می نمایند، توضیح داد: هزار و 970 شرکت در حوزه سخت افزار و الکترونیک و بیش از هزار و 850 شرکت در حوزه فناوری اطلاعات و فناوری ارتباطات فعالیت دارند.

ملکی فر ضمن اعلام اینکه فروش شرکت های دانش بنیان در حال حاضر از 400 هزار میلیارد تومان عبور نموده است، اظهار کرد: سرمایه سه هزار میلیارد تومانی صندوق با این فروش 400 هزار میلیاردی همخوانی ندارد و ما کوشش کردیم مابقی منابع را برای شرکت های دانش بنیان به ویژه منابع بازار سرمایه و ابزارهایی مثل تأمین مالی جمعی به کاربگیریم.

معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی اضافه نمود: به همین دلیل به فکر توسعه بازار این شرکت ها نیز هستیم و شرکت های دانش بنیان احتیاج دارند خدمات خود را در داخل و خارج کشور به فروش برسانند بنابراین برای توسعه بازار آنها ابزارهای متعددی را در نظر گرفته ایم.

وی با اشاره به حمایت های بلاعوض صندوق از شرکت های دانش بنیان گفت: امروز در بیش از 300 نمایشگاه داخلی از شرکت ها حمایت بلاعوض شده و شرکت ها با حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی می توانند در نمایشگاه های خارجی نیز حضور می یابند.

وی از برگزاری رویداد صنایع غذایی در هفته آینده اطلاع داد و گفت: هدف از برگزاری این رویدادها این است که طرف عرضه را به تقاضا متصل کنیم و بعد از اتصال آنها، نوبت به خدمات مالی صندوق می رسد. در موضوع ضمانتنامه ها شرکت های دانش بنیان می توانند به وسیله صندوق به بانک ها معرفی شوند.

این مقام مسول صندوق نوآوری و شکوفایی با اشاره به برگزاری 35 رویداد تبادل فناوری به وسیله صندوق گفت: در این رویدادها توانستیم بیش از 2 هزار و 100 احتیاج دستگاه های اجرایی و صنایع بزرگ را به شرکت های دانش بنیان معرفی کنیم و 192 صنعت بزرگ کشور در این رویدادها شرکت کردند. در مجموع بیش از 700 میلیارد تومان قرارداد در این رویدادها به امضا رسیده است.

ملکی فر بعلاوه به برگزاری اولین رویداد تبادل فناوری پلیس هوشمند با همکاری نیروی انتظامی در سال 1399 اشاره نمود و گفت: در این رویداد 34 احتیاج فناورانه از سوی فراجا مطرح شد و 24 تفاهم نامه به امضا رسید و بر اساس تازه ترین گزارش، 14 شرکت دانش بنیان پیروز شدند با فراجا همکاری نمایند.

منبع: خبرگزاری مهر

به "معرفی 2 هزار احتیاج دستگاههای اجرایی به دانش بنیانها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی 2 هزار احتیاج دستگاههای اجرایی به دانش بنیانها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید