نگرانی از افزایش ابتلا به کرونا در خوزستان در روزهای آینده

به گزارش بهترین عینک آفتابی، خبرنگاران/خوزستان معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: اندازه استفاده از ماسک در منطقه ها مرکزی شهرها حدود 73 درصد اما در منطقه ها حاشیه ای، حدود 30 درصد است که در مجموع می توان گفت اندازه استفاده از ماسک حدود 60 درصد و بسیار پایین است.

نگرانی از افزایش ابتلا به کرونا در خوزستان در روزهای آینده

دکتر سید محمد علوی در نشست ستاد استانی مدیریت کرونا که امروز (12 تیرماه) در استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: میزان رعایت پروتکل های بهداشتی در برخی شهرهای استان خوزستان از جمله هویزه، دشت آزادگان، شادگان، آبادان، هندیجان، مسجدسلیمان، باغملک، هفتکل و باوی ناامیدکننده است.

به گزارش بهترین عینک آفتابی، وی افزود: میانه رعایت پروتکل های بهداشتی بر اساس خوداظهاری مراکز بهداشت شهرستان ها 77 درصد است اما طبق بررسی میدانی، حدود 60 درصد است و نگرانی ما از این است که در روزهای آینده شاهد بروز موارد بیشتری از بیماری باشیم. اگر شرایط به همین شکل باشد، از فرایند بیماری جلوگیری نمی شود.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: میزان استفاده از ماسک در منطقه ها مرکزی شهرها حدود 73 درصد اما در منطقه ها حاشیه ای، حدود 30 درصد است که در مجموع می توان گفت میزان استفاده از ماسک حدود 60 درصد و بسیار پایین است.

علوی بیان نمود: میزان رعایت تهویه مطلوب هم در مراکز تهیه و توزیع و اماکن عمومی در شهرهای شادگان، آبادان، هفتکل، باوی و باغملک و خرمشهر پایین است. میزان رعایت بهداشت فردی هم در مراکز تهیه و توزیع در این شهرستان ها پایین است. میزان رعایت فاصله گذاری اجتماعی در این شهرها هم پایین است. میزان استفاده از ماسک از طریق کارکنان مراکز شادگان، هویزه، هفتکل، دشت آزادگان هم پایین بوده است.

وی شرح داد: میانه رعایت پروتکل های بهداشتی در ادارات خوزستان 87 درصد است اما در برخی شهرها از جمله مسجدسلیمان، دشت آزادگان، باغملک، بندر ماهشهر و رامشیر فوق العاده پایین است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: میزان استفاده از ماسک از طریق خدمت دهندگان در واحدهای اداری در دشت آزادگان، باغملک، شرق اهواز و هفتکل هم پایین است. میزان رعایت فاصله گذاری اجتماعی در ادارات هم از 97 درصد در هفته قبل به 91 درصد کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه میزان رعایت فاصله گذاری در بانک های برخی شهرستان ها پایین است، نام کرد: میزان رعایت پروتکل های بهداشتی در هندیجان، دشت آزادگان و کارون بسیار کمتر از 70 درصد است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "نگرانی از افزایش ابتلا به کرونا در خوزستان در روزهای آینده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نگرانی از افزایش ابتلا به کرونا در خوزستان در روزهای آینده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید