هدیه کریسمس مریخ نورد استقامت برای ناسا!

به گزارش بهترین عینک آفتابی، مریخ نورد استقامت، دومین لوله نمونه سنگ از سطح مریخ را آماده کرد که ظاهرا بزرگ ترین نمونه تا به امروز به شمار میرود.

هدیه کریسمس مریخ نورد استقامت برای ناسا!

به گزارش بهترین عینک آفتابی و به نقل از اسپیس، مریخ نورد استقامت (Perseverance) ناسا هدیه کریسمس خود را روی سطح مریخ انداخت. ناسا اظهار داشت که مریخ نورد استقامت، دومین لوله نمونه سنگ خود را روی سطح مریخ انداخته است. اگرچه این اولین نمونه جمع آوری شده به وسیله استقامت نیست، اما بزرگترین تا امروز است. ناسا امیدوار است این نمونه ها را در سال 2033 به زمین بازگرداند.

تیم مریخ نورد استقامت در توییتی نوشت که این اولین تکه سنگ رسوبی از لبه دلتای رودخانه باستانی مریخ و بزرگترین قطعه سنگ از سطح مریخ است که تا کنون نمونه گیری شده است.

این نمونه که Mageik نام گذاری شده است، پاییز سال جاری از منطقه Enchanted Lake در دلتای باستانی مریخ، از صخره Amalik در دهانه Jezero - محل فرود استقامت - جمع آوری شده است.

بیشتر بخوانید:

  • کشف مهم مریخ نورد استقامت در سیاره سرخ | همه چیز در زمین تعیین خواهد شد

ناسا در توییتر از قول مریخ نورد استقامت نوشت که میزان نمونه سنگ، 7.36 سانتی متر است. استقامت، 10 لوله مهر و موم شده، حاوی نمونه های سنگ مریخ را که شبیه شمشیرهای نوری مینیاتوری جنگ ستارگان است، برای جمع آوری احتمالی در ماموریتی در آینده، روی سطح مریخ می اندازد. یک مدارگرد می تواند تا سال 2028 به مریخ پرتاب شود و پنج سال آینده لوله های حاوی نمونه سنگ های مریخ را به زمین بازگرداند.

نمونه هایی که استقامت روی سطح مریخ رها می نماید، نمونه های بک آپ و پشتیبان هستند. مریخ نورد از هر محل حفاری، دو نمونه جمع آوری می نماید، یکی را نگه می دارد و دیگری را برای احتیاج احتمالی به نسخه پشتیبان، روی سطح مریخ رها می نماید.

انتظار می رود که استقامت بتواند نمونه هایی را که حمل می نماید، به فرودگری که در انتظارش است، تحویل دهد. این امر البته مستلزم این است که نیروی هسته ای این مریخ نورد آن قدر دوام بیاورد که بتواند در سرانجام دهه، خود را به فرودگری که به زمین برمی شود، برساند.

مریخ نورد استقامت ناسا در فوریه 2021 بر روی مریخ فرود آمد. ماموریت اولیه این مریخ نورد دو سال طول خواهد کشید، اما ناسا امیدوار است که مریخ نورد زمان طولانی تری دوام بیاورد. سلف آن، مریخ نورد کنجکاوی، اخیرا دهمین سالگرد خود را در ماه اوت در مریخ جشن گرفت.

منبع: همشهری آنلاین

به "هدیه کریسمس مریخ نورد استقامت برای ناسا!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هدیه کریسمس مریخ نورد استقامت برای ناسا!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید