پرداخت بیش از 200 میلیارد تومان تسهیلات به کسب و کارهای آسیب دیده در البرز

به گزارش بهترین عینک آفتابی، مدیر امور اشتغال و کارافرینی اداره کل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی البرز از پرداخت بیش از 200 میلیارد تومان تسهیلات به کسب و کارهای آسیب دیده در البرز اطلاع داد.

پرداخت بیش از 200 میلیارد تومان تسهیلات به کسب و کارهای آسیب دیده در البرز

به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون ،کارورفاه اجتماعی استان البرز ، مدیر امور اشتغال و کارآفرینی اداره کل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی البرز از پرداخت بیش از 200 میلیارد تومان تسهیلات به کسب و کارهای آسیب دیده در البرز اطلاع داد.

ابراهیم شادمهر در این خصوص گفت: طی سال گذشته 219 میلیارد تومان تسهیلات به کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا پرداخت شد و بخش اعظم این تسهیلات به صاحبان واحد های خدماتی و صنوفی تعلق گرفت که ازسوی دولت دستور تعطیل و نیمه تعطیلی آنان صادر شده بود.

وی با اشاره به تاثیر شیوع بیماری کرونا در شرایط اشتغال استان اظهار کرد: شیوع این بیماری در حوزه اشتغال استان تاثیری هرچند کمرنگ را در پی داشته است.

مدیر امور اشتغال و کارآفرینی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اضافه کرد: از ابتدای سال 99 چنین تصور می شد شیوع کرونا مسائل عدیده ای را در بخش صنعت استان ایجاد کند لیکن با تدابیر به موقع دولت دراین زمینه در سال گذشته نه تنها با افزایش نرخ بیکاری روبرو نشدیم ، بلکه نسبت به سال 98 با کاهش نرخ بیکاری رو به رو شدیم.

وی در شرح این مطلب گفت: در انتها زمستان 99 نرخ بیکاری 10.1 درصد را در استان تجربه کردیم که این رقم نسبت به سال 98 با یک درصد کاهش روبرو بوده است.

شادمهر همچنین در مورد شرایط نیروی کار در استان گفت : بخشی از صنایع البرز با مشکل نیروی کار روبرو هستند واین چالش برای نیروهای متخصص در شرایطی خودنمایی می نماید که انبوه فارغ التحصیلان دانشگاه ها با مشکل بیکاری روبرو هستند و برای پیدا کردن کاری که با رشته های تحصیلی آنان همخوانی داشته باشد دچار چالش شده اند.

مدیر اشتغال اداره کل تعاون،کارورفاه اجتماعی البرز ریشه مشکل بیکاری فارغ التحصیلان دانشگاهی را ناشی از عدم همراهی و هماهنگی میان بخش صنعت و دانشگاه برای تربیت دانشجو در رشته های مورد احتیاج صنایع مطرح نمود و ضرورت رفع این مشکل را مورد تاکید قرار داد.

ابراهیم شادمهر گفت: با توجه به اهمیت ویژه بخش صنعت در بهبود فضای کسب و کار و رشد اقتصاد، لازم است مراکز آموزش عالی به نحوی برنامه ریزی نمایند تا چالش کمبود نیروی متخصص در رشته های مرتبط با فعالیت های تولیدی و صنعتی استان و کشور رفع گردد.

بعضی شهرک های صنعتی از جذب کارگر استقبال می نمایند شادمهراضافه کرد: در شرایطی البرز با چالش بیکاری جوانان به ویژه کارگر ساده روبرو است که واحدهای تولیدی در چند شهرک صنعتی استان از جمله در شهرک های صنعتی ساوجبلاغ، نظر آباد و اشتهارد همیشه تقاضای استخدام نیروی کار را مطرح می نمایند.

وی گفت: با این حال بعد مسافت این شهرک ها با مناطق شهری و فرایند عدم همخوانی دستمزدها با تورم باعث شده نیروهای بیکار تمایلی به جذب در واحد های تولیدی این شهرک ها نشان ندهند.

وی اضافه کرد: امید است با افزایش دستمزدها در امسال تا مرز 40 درصد مشکل کمبود نیروی کار در شهرک های اشاره شده رفع گردد.

منبع: خبرگزاری آریا

به "پرداخت بیش از 200 میلیارد تومان تسهیلات به کسب و کارهای آسیب دیده در البرز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پرداخت بیش از 200 میلیارد تومان تسهیلات به کسب و کارهای آسیب دیده در البرز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید