پیشنهاد میزبانی ایران برای مجمع جهانی صنایع دستی در سال 2016

به گزارش بهترین عینک آفتابی، نشست سالانه شورای صنایع دستی منطقه آسیا اقیانوسیه آبان ماه امسال به میزبانی کشور مالزی با حضور کشورهای عضو برگزار گشت و طی آن از ایران درخواست شد تا میزبانی مجمع جهانی صنایع دستی را در سال 2016 بپذیرد.

پیشنهاد میزبانی ایران برای مجمع جهانی صنایع دستی در سال 2016

به گزارش گروه اجتماعی بهترین عینک آفتابی، فریدون میرزالو مدیرکل حمایت از تولید معاونت صنایع دستی سازمان به عنوان نماینده ایران در این نشست سالانه شورای صنایع دستی منطقه آسیا اقیانوسیه گفت: نشست امسال به میزبانی کشور مالزی و با حمایت شرکت ملی نفت و گاز این کشور در محل برج های دوقلوی پتروناس کوالالامپور برگزار شد که این مسئله خود بیانگر اهمیت و توجهی است که امروز کشورها برای صنایع دستی قائل هستند.

وی همچنین افزود: از جمله مباحثی که در این رویداد مورد گفت وگو قرار گرفت بررسی وضعیت صنایع دستی در کشورهای منطقه آسیا اقیانوسیه بود و همچنین اعضای حاضر به مصاحبه درباره تقسیم بندی موضوعی یا منطقه ای صنایع دستی در کشورهای عضو پرداختند.

نماینده ایران در این نشست با اشاره بر اهمیت تدوین دایرة المعارف صنایع دستی آسیا اقیانوسیه، خاطرنشان کرد: تدوین دایرة المعارف صنایع دستی در این منطقه موضوع بسیار بااهمیت و حساسی است که به عنوان یکی از اقدامات ضروری در این نشست طرح شد و بنا بر تصمیم اعضا مقرر شد یک سایت جامع برای این کار راه اندازی شود.

میرزالو با تأکید بر برگزاری نشست سال 2016 در ایران بیان نمود: با رایزنی های اجرا شده از سوی معاونت صنایع دستی سازمان پیشتر تبریز به عنوان میزبان این نشست در سال 2016 انتخاب شده و با تأیید دوباره اعضا پیشنهاداتی برای برگزاری باشکوه تر آن در ایران مطرح شد.

مدیرکل حمایت از تولید صنایع دستی جایگاه ایران را در شورای دنیای مهم ارزیابی کرد و گفت: با توجه به تقویت جایگاه ایران در ساختار شورای دنیای منطقه آسیا اقیانوسیه در دولت یازدهم، در مالزی از ما تقاضا شد تا ایران میزبانی مجمع دنیای صنایع دستی در سال 2016 را نیز بپذیرد، اتفاقی که حاکی از اهمیت ایران و افزایش قدرت رایزنی ما در عرصه بین المللی است.

به گزارش میراث فرهنگی، وی ادامه داد: برپایی این رویدادهای مهم در ایران فرصت های زیادی را برای صنایع دستی و گردشگری در ایران فراهم می آورد و باید برای بهره برداری مؤثر از آن برنامه ریزی منسجم و مشخصی داشته باشیم تا از طریق این رویدادها، صنایع دستی ایران را به دنیا بیشتر و بهتر معرفی کنیم.

فریدون میرزالو در خاتمه با ابراز امیدواری در خصوص حضور اسپانسر خصوصی برای برنامه های بین المللی صنایع دستی ایران خاطرنشان کرد: همان طور که در دیگر کشورها همچون مالزی، شرکت ها و مؤسسات متمول غیردولتی در راستای مسئولیت های اجتماعی و فرهنگی خود به حمایت از صنایع دستی می پردازند، شرکت های بزرگ خصوصی در عرصه نفت و گاز ایران و اپراتورهای تلفن همراه حضور پررنگ تر و جدی تری در حمایت از صنایع دستی و برگزاری رویدادهای بین المللی و دنیای آن در ایران داشته باشند.

  • تور چین ارزان

    تور چین ارزان قیمت، تور پکن، هانگزو، شانگهای، تور نوروز چین همگی را در این وبسایت بیابید.

  • تور ویتنام

    تور ویتنام | برای دیدار از سرزمین زیبای هانوی و شهرهای شگفت انگیز ساحلی با ما همراه باشید.

منبع: تسنیم

به "پیشنهاد میزبانی ایران برای مجمع جهانی صنایع دستی در سال 2016" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیشنهاد میزبانی ایران برای مجمع جهانی صنایع دستی در سال 2016"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید