کتاب استبداد معیارها منتشر شد

به گزارش بهترین عینک آفتابی، کتاب استبداد معیارها اثر جری زد مولر توسط مرکز پژوهش های اتاق ایران منتشر شد؛ این کتاب از مجموعه کتاب های دانشگاه پرینستون است که زهرا تدین آن را ترجمع نموده است.

کتاب استبداد معیارها منتشر شد

شمارش، حساب، اندازه گیری؛ نخستین هایی که آدمیان از دیرباز تا امروز آموخته اند تا برای ورود به رقابتی بی وقفه آماده شوند. آدمیانی که در خانه، مدرسه، دانشگاه و محیط کار با انبوهی از معیارها روبه رو می شوند و خواسته و ناخواسته، مطلعانه و نامطلعانه در تلاشی همیشگی به دنبال هرچه نزدیک تر کردن اندازه هایشان با این معیارها هستند. جری زد مولر در کتاب استبداد معیارها مخاطب را درباره این معیارها که تقریباً در همه جا رسوخ نموده ، مطلع می نماید و مؤثر بودنشان را به چالش می کشد. او این پرسش را مطرح می نماید که آیا معیارها همیشه و همه جا مفیدند و موجب افزایش کارایی و بهره وری و درنهایت رشد می شوند؟ آیا اندازه گیری تنها روش درست است و آیا این روش همیشه جوابگو است؟

مولر اصل معیارها و روش اندازه گیری را زیر سؤال نمی برد و بر مفید بودن آن ها به ویژه در بعضی حوزه هایی که کمتر با انسان سروکار دارند صحه می گذارد، اما هوشمندانه نکته ای را یادآور می گردد: در جامعه با انسان روبه رو هستیم؛ انسانی که با انسان دیگر تفاوت دارد، انسانی که می تواند نسبت به معیارها واکنش نشان دهد و یا بر اندازه گیری آن ها اثرگذار باشد، انسانی که تمام ابعادش قابل اندازه گیری نیست و انسانی که مجهز به قوه ادراک و قضاوت است.

کتاب استبداد معیارها از اینجا قابل دسترس است و همچنین جهت تسهیل در دسترسی فعالان بخش خصوصی به کتب منتشر شده توسط مرکز پژوهش های اتاق ایران، واحد مذکور مجموعه کتاب های خود را در سایت https://chambertrust.ir بخش انتشارات قسمت کتب بارگزاری نموده است.

منبع: اتاق بازرگانی ایران

به "کتاب استبداد معیارها منتشر شد" امتیاز دهید

1 کاربر به "کتاب استبداد معیارها منتشر شد" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کتاب استبداد معیارها منتشر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید