کمیته پیگیری تخلفات دستگاه ها در زمینه تولید داخل تشکیل شد

به گزارش بهترین عینک آفتابی به نقل از معاونت علمی و فناوری، پیرو تاکیدات ریاست جمهوری مبنی بر استفاده حداکثری از توان شرکت های دانش بنیان و محصولات ایران ساخت، با هدف افزایش سهم این شرکت ها در اجرای طرح های مشمول قانون حداکثر استفاده از توان تولید داخل، کمیته پیگیری تخلفات دستگاه های مشمول این قانون در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تشکیل شده است.

کمیته پیگیری تخلفات دستگاه ها در زمینه تولید داخل تشکیل شد

از طریق این کمیته، تخلفات دستگاه های مشمول قانون حداکثر استفاده از توان تولید داخل شرکت های دانش بنیان پیگیری می شود.

دستگاه های دولتی همچون وزارتخانه ها و شرکت های تابعه و نهادهایی نظیر ستاد اجرایی فرمان امام (ره)، بنیاد مستضعفان، قرارگاه های سازندگی و... اعم از اینکه از منابع عمومی و یا درآمدهای خود استفاده می کنند و همچنین کلیه اشخاص حقوقی و حقیقی خصوصی که در اجرای طرح های خود از تسهیلات منابع صندوق توسعه ملی، تسهیلات تکلیفی، تسهیلات یارانه ای و با تضمین بانکی از طریق دولت استفاده می کنند مشمول این قانون هستند.

قانون حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدمانی کشور و حمایت از کالای ایرانی مصوب سال 1398 و تامین کالا و خدمات مورد نیاز مشمولین این قانون صرفا از طریق شرکتها و موسسات داخلی ثبت شده در سامانه توانیران مجاز است. لذا از همه شرکت های دانش بنیان دعوت می شود نسبت به ثبت توانمندی های خود در سامانه توانیران اقدام کنند.

همچنین شرکت های دانش بنیان می توانند گزارش خود پیرامون تخطی از این قانون در کلیه ابعاد مختلف مهندسی و پیمانکاری و تامین کالاهای نهایی و سرمایه ای طرح های مشمولین این قانون را به مرکز شرکتها و موسسات دانش بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ارسال کنند.

منبع: خبرگزاری مهر

به "کمیته پیگیری تخلفات دستگاه ها در زمینه تولید داخل تشکیل شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کمیته پیگیری تخلفات دستگاه ها در زمینه تولید داخل تشکیل شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید