گوترش: 2022 می تواند سال سرانجام همه گیری کرونا باشد

به گزارش بهترین عینک آفتابی، آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل متحد تاکید نمود: دنیا منابع لازم برای خاتمه دادن به همه گیری کووید-19 در امسال (2022) را در اختیار دارد، اگرچه برای این امر ضروری است که به کشور هایی که در دسترسی به واکسن ها و سایر سلاح ها برای مبارزه علیه ویروس کرونا مشکل دارند، یاری گردد.

گوترش: 2022 می تواند سال سرانجام همه گیری کرونا باشد

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری افه اسپانیا، گوترش در جریان نشستی که به منظور جمع آوری یاری های اقتصادی بیشتر برای سازمان دنیای بهداشت در مبارزه علیه کووید-19 برگزار شده بود، گفت: ما می توانیم همه گیری را در سال 2022 سرانجام دهیم، ما در برترین راستا برای دستیابی به آن قرار داریم، اما فقط با وحدت با هم به آن دست خواهیم یافت.

دبیر کل سازمان ملل خاطر نشان کرد که بدون دستیابی به اهداف حیاتی مانند واکسیناسیون گسترده جمعیت دنیای، افزایش آزمایش ها یا در دسترس بودن راه حل های درمانی برای نجات جان انسان ها، وارد سومین سال همه گیری شده ایم.

این سیاستمدار پرتغالی با اشاره به اینکه توزیع دُزهای واکسن در کشور های با منابع کمتر، به صورت تصاعدی در حال افزایش است اضافه کرد: نابرابری در توزیع واکسن ها، بزرگترین شکست اخلاقی دوران ماست و کشور ها و مردمانشان هزینه آن را می پردازند.

دبیر کل سازمان ملل گفت: ما می توانیم اقتصاد را به حالت عادی بازگردانیم و اهداف توسعه پایدار را نجات دهیم، اما باید هم اکنون اقدام کنیم.

طبق آمار تارنمای وُردو میترز تا امروز 10 فوریه (21 بهمن ماه)، بیش از 403 میلیون و 701 هزار نفر در دنیا به ویروس کرونا مبتلا شده و افزون بر پنج میلیون و 796 هزار نفر جان خود را به علت ابتلا به این بیماری از دست داده اند.

بعلاوه طبق داده های ارئه شده به وسیله تارنمای دنیا ما در آمار، در حال حاضر بیش از چهار میلیارد و 850 میلیون نفر در دنیا (بیش از 62 درصد جمعیت دنیا)، دست کم با یک دُز واکسن ضد کرونا واکسینه شده اند.

طرح های واکسیناسیون در حالی در 200 منطقه و کشور دنیا ادامه دارد که تا کنون تعداد دنیای دُزهای تزریق شده از 10.270 میلیون تزریق فراتر رفته و به حدود روزانه 20 میلیون دُز رسیده است.

سازمان دنیای بهداشت در نظر دارد تا اواسط سال 2022، 70 درصد از جمعیت دنیا با دُز نخست واکسینه شوند، هرچند هدف اولیه این نهاد بهداشتی بین المللی در واکسیناسیون 40 درصدی جمعیت دنیا در 2021 تحقق نیافت.

منبع: فرارو

به "گوترش: 2022 می تواند سال سرانجام همه گیری کرونا باشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گوترش: 2022 می تواند سال سرانجام همه گیری کرونا باشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید