گورستان ساپانتا شادترین گورستان دنیا

به گزارش بهترین عینک آفتابی، خبرنگاران: گورستان ساپانتا یک گورستان مشهور جهانی است که در شمال رومانی واقع شده است و بیشتر به خاطر رویکرد شادبه مرگ مشهور است.

گورستان ساپانتا شادترین گورستان دنیا

گورستان ساپانتا شامل صلیب های رنگارنگ و نقاشی های ساده ای است که صحنه هایی از زندگی درگذشتگان را نشان می دهد، در حالی که داستان های پر جنب و جوش را با طنزی درباره زندگی آن مرحوم بیان می نماید.

این احتمالاً معروف ترین جاذبه گردشگری آن منطقه است و در بالای قبرستان های اروپایی و پس از دره پادشاهان در رتبه دوم دنیا قرار گرفته است.

منحصر به فرد بودن آن ناشی از رویکرد متفاوتی است که اتخاذ می نماید - در حالی که باور عمومی این است که مرگ یک رویداد غم انگیز است، گورستان سعی می نماید مرگ را بخش طبیعی از زندگی جلوه کند - اعتقادی که عمدتاً از داکی ها می آید که به زندگی ابدی و برای اینکه مرگ فقط گذری به دنیایی دیگر بود.

رستوران های روباز مشهد

رستوران نزدیک حرم مشهد

فهرست وسایل سفر به مشهد با اتوبوس

اولین صلیب گورستان ساپانتا در سال 1931 ظاهر شد و در سال 1935 اولین آگهی ترحیم به صورت اول شخص مفرد نوشته شد. از سال 1960، کل قبرستان با حدود 800 صلیب رنگارنگ مشابه و آگهی های ترحیم شاد پر شده بود، که این گورستان را به موزه ای در فضای باز و یک جاذبه گردشگری تبدیل کرد.

صلیب های چوبی همه شبیه به هم هستند - هر یک از آنها یک نقش برجسته در قسمت بالایی دارد که صحنه ای از زندگی متوفی را نشان می دهد و انتهای پایینی دارای یک قسمت نوشته شده است که اغلب زندگی متوفی را توصیف می نماید و بیشتر از یک بار این موارد را نشان می دهد رویدادهایی با طنز و شوخی فراوان.

گاهی اوقات، این صحنه ها شغل فرد را نشان می دهد: جنگلبان، شکارچی، نجار، آشپز یا کشاورز. زنان در حال پختن نان، قالی بافی یا پشم ریسی تصویر شده بودند. اگر فرد به روشی غیرعادی (به طور تصادفی) مرده بود، نقاشی روی صلیب نوع تصادف را نشان می داد.

منبع: توریسم آنلاین

به "گورستان ساپانتا شادترین گورستان دنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گورستان ساپانتا شادترین گورستان دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید