یک دوربین فوق العاده با کیفیت در ایستگاه فضایی بین المللی نصب می گردد

به گزارش بهترین عینک آفتابی، ناسا با همکاری یک استودیوی رسانه ای و با استفاده از دوربین فوق العاده با کیفیت تازه رسیده به ایستگاه فضایی میخواهد تجربه ای همه جانبه از آسمان را روی زمین فراهم کند.

یک دوربین فوق العاده با کیفیت در ایستگاه فضایی بین المللی نصب می گردد

تا کنون عکس های شگفت انگیز زیادی از ایستگاه فضایی بین المللی دیده ایم اما دوربین تازه ای که فضاپیمای سیگنوس در مأموریت اخیر خود به ایستگاه فضایی بین المللی رسانده است، می تواند تجربه ما را از زمین و دیگر اجرام فضایی کاملا دگرگون کند.

این دوربین تازه، یک دوربین پیشرفته با بالاترین وضوحی است که تا کنون به ایستگاه فضایی بین المللی پرتاب شده است و با تصاویری که ثبت می نماید، قرار است تجربه ای فراگیر را برای مراکز کره ام اس جی (MSG Sphere) روی زمین به ارمغان آورد.

برای این پروژه، تیم های ضبط و فناوری از استودیو MSG Sphere با شرکت نانورکس (Nanoracks)، ناسا و آزمایشگاه ملی ISS همکاری کردند. آن ها قصد دارند در سه مأموریت با یاری فضانوردان ایستگاه فضایی بین المللی، فناوری دوربین سفارشی در حال توسعه برای مراکز MSG Sphere را تأیید نمایند.

نخستین مجموعه این تجهیزات 7 نوامبر 2022 (16 آبان 1402) به عنوان بخشی از هجدهمین مأموریت خدمات تجاری نورثروپ گرامن (NG-18) راهی فضا شد و روز گذشته به ایستگاه فضایی بین المللی رسید.

فیلم ها و تصاویر گرفته شده از ایستگاه فضایی بین المللی به بخشی از تجربه غوطه وری در مراکز MSG Sphere تبدیل خواهند شد. این استودیوی رسانه ای مراکز خود را به عنوان رسانه تفریح نوی که تجربیات همه جانبه را در مقیاسی بی نظیر ارائه می دهد توصیف می نماید.

اندرو شولکایند (Andrew Shulkind) معاون ارشد ضبط استودیو MSG در این باره گفت: منظره ما از MSG Sphere ایجاد تجربیات همه جانبه ای است که مخاطبان را به مکان های نو منتقل می نماید و منظره ها کمی وجود دارند که الهام بخش تر از فضا باشند.

او اعلام نمود: بینش و تصاویری که از این نخستین مأموریت به دست می آوریم برای آماده سازی فناوری دوربین پیشگامانه ما برای کار در فضا و تقویت درک جمعی ما از زمین و اعماق فضا بسیار ارزشمند خواهد بود. ما از همکاری با Nanoracks، آزمایشگاه ملی ISS و ناسا در این پروژه بسیار هیجان زده ایم و معتقدیم که این کار نه تنها به منظره خارق العاده MSG Sphere یاری می نماید، بلکه روند تازه ای برای تصویربرداری با کیفیت و قابلیت اعتماد فوق العاده بالا ایجاد خواهد نمود.

نخستین مرکز MSG Sphere در لاس وگاس در حال ساخت است و انتظار می رود که در نیمه دوم سال 2023 گشایش یابد. این سازه بزرگ پس از تکمیل، بزرگ ترین سازه کروی در دنیا با یک پوسته خارجی خواهد بود که از بزرگ ترین نمایشگر روی زمین، یعنی یک ساختار LED کاملا قابل برنامه ریزی به مساحت 53 هزار و 884 متر مربع بهره می برد.

داخل سالن هم، صفحه نمایش LED با بالاترین رزولوشن دنیا را در خود جای می دهد. یک نمایشگر 14 هزار و 865 متر مربعی که با رزولوشن 80 برابر بیشتر از یک تلویزیون HD، بالا و پشت سر مخاطبان قرار می گیرد. این سالن با تقریبا 17 هزار و 500 صندلی و امکان افزایش ظرفیت تا 20 هزار میهمان، به مکانی برای نمایش طیف گسترده ای از محتواها از جمله محتواهای نجومی تبدیل خواهد شد.

عکس کاور: ایستگاه فضایی بین المللی در مدار زمین

Credit: NASA

منابع: DIY Photography, TV Technology

منبع: دیجیکالا مگ

به "یک دوربین فوق العاده با کیفیت در ایستگاه فضایی بین المللی نصب می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یک دوربین فوق العاده با کیفیت در ایستگاه فضایی بین المللی نصب می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید