5 معمای نوشتاری مجذوب کننده به همراه جواب

به گزارش بهترین عینک آفتابی، حل مسائل و معما های هوش روش به اثبات رسیده برای تقویت هوش افراد است. در این مطلب 5 معمای جالب برای شما آماده نموده ایم. سعی کنید این مسائل را بدون نگاه کردن به پاسخ آن ها حل کنید. پاسخ معما ها در انتهای مطلب نوشته شده است.

5 معمای نوشتاری مجذوب کننده به همراه جواب

معماها

معمای اول:

در یک مدرسه، قد پنج نفر از دانش آموزان را مقدار گیری نموده و یادداشت نموده اند. بعد از مقایسه قد دانش آموزان، اطلاعات زیر به دست آمده است:

- مهران، از سعید بلندتر و از بهرام کوتاهتر است.

- دانیال، از بهروز بلندتر و از مهران کوتاهتر است.

با توجه با این اطلاعات، بلندترین دانش آموز کیست؟

معمای دوم:

وقتی باران می بارد، گربه در اتاق یا در زیر زمین است. هنگامی که گربه در اتاق است، موش در لانه خود و پنیر در یخچال است. اگر پنیر روی میز باشد گربه در زیر زمین و موش در اتاق است. اکنون باران است و پنیر روی میز است. موش و گربه کجا هستند؟

معمای سوم:

دو نگهبان به دو جهت مختلف نگاه می کردند، یکی حواسش به غرب بود که کسی از آن جا نمی آید، و دومی به شرق نگاه می کرد. یکی از نگهبانان از دیگری پرسید: به چه لبخند می زنی؟ از کجا فهمید که او می خندد؟

معمای چهارم:

در یک کارگاه پنج ماشین خیاطی وجود دارد که می توانند در هر پنج دقیقه پنج لباس بدوزند. اگر صد ماشین خیاطی داشته باشیم، چند دقیقه احتیاج است تا 100 لباس دوخته گردد؟

معمای پنجم:

دو مرد در حال شطرنج بازی هستند، هر کدام از آن ها 5 بار بازی می نمایند، اما هر کدام سه بار برنده می شوند. چطور چنین چیزی ممکن است؟

پاسخ معما ها

پاسخ معمای اول:

بهرام

پاسخ معمای دوم:

با توجه به اطلاعات معما زمانی که باران می بارد گربه یا در اتاق است یا در زیرزمین، اما چون پنیر در یخچال نیست پس گربه هم در اتاق نیست و در زیرزمین می باشد. ما می دانیم که پنیر روی میز بوده و گربه در زیر زمین. این به این معناست که موش در اتاق است.

پاسخ معمای سوم

آن ها روبروی هم ایستاده اند و راحت میتوانند صورت همدیگر را ببینند.

پاسخ معمای چهارم

5 دقیقه. نکته این معما این است که هر ماشین در 5 دقیقه 1 لباس می دوزد و هرچه تعداد ماشین ها بالا برود، تعداد لباس های دوخته شده در 5 دقیقه نیز همانقدر زیاد می گردد.

پاسخ معمای پنجم:

این دو مرد با یکدیگر بازی نمی نمایند و هر کدام حریف دیگری دارند.

منبع: فرارو

به "5 معمای نوشتاری مجذوب کننده به همراه جواب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "5 معمای نوشتاری مجذوب کننده به همراه جواب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید