660 نفر از مهارت آموزان در انتظار دریافت تسهیلات هستند

به گزارش بهترین عینک آفتابی، خبرنگاران/خراسان رضوی مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان خراسان رضوی گفت: 660 نفر از افرادی که مهارت لازم را آموخته اند، اکنون در انتظار دریافت تسهیلات هستند.

660 نفر از مهارت آموزان در انتظار دریافت تسهیلات هستند

افشین رحیمی گل خندان، امروز، 6 مردادماه، در نود و نهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد که در تالار شهر برگزار گردید، در مورد روز ترویج مهارت های فنی و حرفه ای، اظهار کرد: در حال حاضر 1500 واحد صنفی در محیط واقعی کار، مشغول مهارت آموزی هستند و بیش از 25 مجموعه صنعتی نیز به عنوان شرکای آموزش فنی و حرفه ای در حوزه صنعت فعالیت می نمایند.

وی اضافه کرد: اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان در 85 درصد دانشگاه های استان حضور فعال دارد. مهارت آموزی باید توام با کسب دانش باشد و این حضور بر همین اساس است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان خراسان رضوی ادامه داد: در مقطع دانش آموزی نیز علاوه بر برنامه های هرساله، طرح ایران مهارت ویژه دانش آموزان متوسطه اول در نظر گرفته شده تا هرسال یک مهارت را فراگیرند و پس از فارغ التحصیلی توانمند شوند.

رحیمی گل خندان اعلام کرد: در حوزه آسیب های اجتماعی در 11 کمپ استان آموزش ارائه می گردد. علاوه بر این در کل زندان های استان و مناطق کم برخوردار نیز در قالب طرح نجات آموزش های مهارتی به مخاطبان داده می گردد.

وی با اشاره به تدوین و پیش بینی برنامه های مختلف اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان برای تحقق شعار سال، توضیح داد: محصول فراوریی باید با افزایش کیفیت همراه باشد. این افزایش کیفیت حاصل دست انسان توانمند و ماهر بوده و جهش مهارت، پیش احتیاج جهش فراوری است. با این رویکرد و شعار، 6 مرکز تخصصی کسب وکار در برنامه ما قرار گرفته است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان خراسان رضوی گفت: 660 نفر از افرادی که مهارت لازم را آموخته اند، اکنون در انتظار دریافت تسهیلات هستند. از شورای شهر مشهد و مدیریت شهری درخواست دارم با ایجاد بازارچه های حمایتی ویژه مشاغل خُرد و خانگی برای این افراد، حمایت پس از آموزش را محقق نمایند. ما آمادگی لازم برای ایجاد مرکز تخصصی در حوزه مشاغل شهری و ارائه آموزش های مختلف با همکاری شهرداری را داریم.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "660 نفر از مهارت آموزان در انتظار دریافت تسهیلات هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "660 نفر از مهارت آموزان در انتظار دریافت تسهیلات هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید