7 خوان سلامت روان در اینستاگرام

به گزارش بهترین عینک آفتابی، اگر مدیر یا ادمین شبکه های اجتماعی، نویسنده تولید محتوا یا صاحب کسب و کاری هستید احتمالا در طول روز با اینستاگرام زیاد سر و کار دارید.

7 خوان سلامت روان در اینستاگرام

این پلتفرم نوا ویژگی هایی به اپلیکیشن خود اضافه کرده که باعث می شود راحت تر بتوانید سلامت روان خود را تضمین و مدیریت کنید.

این ویژگی ها می تواند در محل کار به شما کمک کند.

اعلان های صفحه را بی صدا کنید: شما می توانید لایک ها، فالوها، نظرات، تگ ها و دایرکت های صفحه تان را در تنظیمات از 15 دقیقه تا 8 ساعت کاملا بی صدا کنید.

چطور؟ در اینستاگرام خود به قسمت تنظیمات بروید. بخش notification را باز کنید. گزینه pause all را لمس کنید. با لمس این گزینه به شما زمان هایی از 15 دقیقه تا 8 ساعت پیشنهاد داده می شود که می توانید یک کدام را انتخاب کنید.

محتوای اینستاگرام خود را به صورت حرفه ای برنامه ریزی کنید: ساده سازی تولید محتوا و زمان انتشار آن در اینستاگرام هنگام کار می تواند یک صرفه جویی بزرگ در وقتتان به تعداد بیاید.

چطور؟برای این کار می توانید از برنامه های مدیریت شبکه های اجتماعی استفاده کنید. چند مورد از بهترین های آنها عبارتند از: Hootsuite، MeetEdgar، Buffer؛ Sprout Social، IFTTT،.Mention .

زمان صرف شده در اینستاگرام تان را مدیریت کنید: چه در حال نوشتن پست باشید چه پاسخ به نظرات، فرقی نمی کند باید زمان حضورتان در شبکه های اجتماعی را مدیریت کنید. خوشبختانه اپلیکیشن های زیادی ساخته شده که با نصب آنها می توانید اندازه حضورتان در شبکه های اجتماعی را محدود کنید.

چطور؟ در اینستاگرام خود به بخش your activity بروید. سپس با استفاده از گزینهset daily reminder می توانید این کار را انجام دهید.

نظرات توهین آمیز را مسدود کنید: نظرات توهین آمیز و فحاشی های مجازی می تواند آسیب جدی روی شما بگذارد و تا ساعت ها فکرتان را مشغول کند. پلتفرم اینستاگرام تلاش دارد تا از افزایش آزارهای کلامی جلوگیری کند، به همین علت یک ویژگی طراحی شده که با آن می توانید کلمات مورد نظرتان را وارد کنید تا پس از آن هرگونه نظری که در آن از این کلمات استفاده شده باشد به طور اتوماتیک مسدود شود.

چطور؟برای این کار ابتدا به بخش تنظیمات اینستاگرام خود بروید. سپس گزینه Privacy را لمس کنید. حالا در این بخش گزینه Comments را انتخاب کنید.

در این قسمت می توانید کلماتی که نمی خواهید هرگز در نظرات دیده شود را وارد کنید تا برای همیشه مسدود شود.

نظرات منفی را با یک حرکت حذف کنید: شما به نام یک مدیر شبکه اجتماعی، بخشی از وظیفه تان محافظت از جامعه در برابر تعاملات منفی است. خیلی ها برای این کار ساعات زیادی را صرف حذف تک تک کامنت های منفی و فحاشی ها می کنند. ویژگی نو اینستاگرام به شما این امکان را می دهد تا نظرات را مارک دار و یکجا حذف کنید.

چطور؟برای این کار کافی است به بخش نظرات مربوط به هر پست بروید. در اینجا می توانید نظرات منفی را انتخاب کرده و در آخر به صورت یکجا همه نظرات انتخاب شده را پاک کنید.

انتخاب کنید چه افرادی می توانند شما را تگ و منشن کنند: اینستاگرام این ویژگی را به نام تلاشی برای مقابله با آزار و اذیت آنلاین به این پلتفرم اضافه کرد زیرا بسکمک از ترول ها و لشکرهای سایبری از برچسب ها و تگ ها برای آزار کاربری خاص استفاده می کردند.

چطور؟برای این کار می توانید به بخش تنظیمات اینستاگرام خود بروید. گزینه Privacy یا همان حریم خصوصی را انتخاب کنید. سپس گزینه منشن ها را انتخاب کنید. در اینجا می توانید انتخاب کنید؛ (همه، فقط کسانی که دنبال می کنید یا هیچ کس) شما را تگ یا منشن کنند.

حساب های منفی و حساس را محدود کنید: اگر کاربرانی وجود داشته باشند که مدام نظرات منفی یا حساسیت برانگیز می دهند ولی شما نمی خواهید آنها را مسدود(بلاک) کنید، کافی است با ویژگی نو اینستاگرام آن کاربر را محدود کنید. با این کار تمامی نظرات این کاربر قبل از مشاهده باید به تایید شما برسد.

چطور؟برای این کار کافی است به بخش تنظیمات اینستاگرام خود بروید. سپس گزینه Privacy یا حریم خصوصی را لمس کنید. حالا گزینه Restrict Accounts را انتخاب کنید. اکنون به شما این فرصت داده می شود تا تمامی کاربران را جست وجو کرده و هرکدام را که می خواهید محدود کنید.

مخفی کردن تعداد لایک ها

رقابت بر سر تعداد لایک ها سال هاست بین کاربران شبکه های اجتماعی به ویژه اینستاگرام ایجاد شده به طوری که ربات ها و اپلیکیشن های زیادی ساخته شده که کاربر صرفا با پرداخت مبلغ ناچیزی می تواند هزاران لایک برای پست های خود خریداری کند اما رفته رفته و با توسعه این شبکه های اجتماعی کارشناسان به این نتیجه رسیدند که این رقابت تا چه اندازه ناسالم است و می تواند برای سلامت روان کاربران آسیب زننده باشد.

اولین بار سال 2017 بود که انجمن بهداشت بریتانیا به به این نتیجه رسید که این اعداد در شبکه های اجتماعی برای گروه های سنی جوان و نوجوان مخرب و آسیب زا است.

بالاخره پس از مدت ها شرکت اینستاگرام قابلیتی روی پلتفرم آن فعال کرد که طی آن کاربران می توانند تعداد لایک ها و بازدیدهای خود را مخفی کنند و فقط صاحب صفحه می تواند برای دیدن لایک ها و بازدیدها دسترسی داشته باشد.

اگر شما هم جزو آن دسته از کاربران هستید که دوست ندارند تعداد لایک یا تعداد بازدید پست ها برای سایر کاربران نمایش داده شود، اینستاگرام با این امکان نو، نیاز شما را برآورده کرده است و حالا به کمک این امکان نو می توانید خواسته خود را برآورده کنید.

شاید برایتان جالب باشد اگر بدانید این ویژگی نو در آینده قرار است به فیسبوک هم اضافه شود. البته فیسبوک اولین بار امکان مخفی کردن تعداد لایک ها را در سال 2019 مورد بررسی قرار داد.

اگر پستی را پیش از این منتشر کرده اید ؛ اکنون می توانید به راحتی تعداد لایک ها یا بازدیدهای آن را مخفی کنید. برای این کار کافی است روی دکمه سه نقطه بالای پست ضربه بزنید و گزینه Hide Like Count را انتخاب کنید و اما اگر می خواهید که پست های نوتان هم بدون نمایش تعداد لایک و بازدیدنماینده منتشر شود کافی است در مرحله ویرایش تصویر قبل از انتشار؛ وارد بخش Advanced Settings شوید و گزینه Hide Like and View Counts of This Post را فعال کنید.

عارف چراغی - روزنامه نگار فناوری / ضمیمه کلیک روزنامه بهترین عینک آفتابی

منبع: جام جم آنلاین

به "7 خوان سلامت روان در اینستاگرام" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "7 خوان سلامت روان در اینستاگرام"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید