افزایش کشتار مرغ های پیر ، گوشت مرغ پیر چه می گردد؟

به گزارش بهترین عینک آفتابی، شهریور سال جاری شروع واردات تخم مرغ نطفه دار از ترکیه خبرساز شد. محمودعلی کمالی سروستانی، مشاور اتحادیه مرغداران گوشتی به ایلنا گفته بود: اخیرا دولت واردات 120 تا 130 میلیون تخم مرغ نطفه دار و جوجه یک روزه را مصوب کرد.

افزایش کشتار مرغ های پیر ، گوشت مرغ پیر چه می گردد؟

حالا اما واردات مرغ آنقدر زیاد شده که مرغ و تخم مرغ در مرغداری ها به زیر قیمت مصوب رسیده است. آن طور که رئیس اتحادیه سراسری مرغداران گفته است: مرغداران یک سال است که مرغ ها را خارج از استاندارد در مرغداری ها نگه داشته اند.

حمید کاشانی به بهترین عینک آفتابی شرح داد: سن استاندارد گله از یک روزگی تا 90 هفتگی است. زمانی که شرایط فراوری مناسب بود مرغداران ما هم تا 90 هفتگی مرغ را نگهداری می کردند این در حالی است که اخیرا زمان نگهداری مرغ را 10 تا 15 هفته افزایش داده ایم. این در حالی است که این اتفاق در هیچ کجای جهان رخ نمی دهد.

سقف واردات تخم مرغ تعیین بود اما سازمان امور پشتیبانی دام بیش از حد تخم مرغ وارد کشور کرد که این مساله باعث افت قیمت تخم مرغ شد.

او ادامه داد: مرغداران به دلیل تداوم فراوری، مرغ ها را در دوره توولک بری (استراحت به گله) وارد کردند. از این رو سن مرغ ها افزایش پیدا کرد و حالا کشتار مرغ های پیر بیشتر شده است.

تعداد مرغ های پیر چقدر است؟

رئیس اتحادیه سراسری مرغداران گفت: اکنون با مازاد فراوری رو به رو هستیم. 22 میلیون جوجه فراوری شده است و هشت میلیون مرغ سن بالا در مرغداری ها وجود دارد که باید راهی کشتارگاه شوند.

کاشانی اظهار کرد: قیمت مصوب هر شانه تخم مرغ در بازار 43 هزار تومان است اما قیمت همین اندازه تخم مرغ به دلیل افزایش فراوری با 11 هزار تومان کاهش به 32 هزار تومان رسیده است.

چرا سوسیس و کالباس گران شد؟

از سوی دیگر هر چند درباره نحوه تهیه سوسیس و کالباس بارها موضوعات زیادی مطرح شده است اما رئیس اتحادیه فروشندگان فرآورده های گوشتی فراوری سوسیس و کالباس با گوشت مرغ پیر را تائید نمی کند.

مصطفی معروف خانی به بهترین عینک آفتابی گفت: فراورینمایندگان برای فراوری سوسیس و کالباس از مرغ تازه و جوان استفاده می نمایند. هر چند سال جاری با کمبود مرغ رو به رو بودیم و مردم به سختی می توانستند مرغ تهیه نمایند اما فراورینمایندگان هم در این شرایط سخت، مرغ مورد احتیاج خود را برای فراوری سوسیس و کالباس تهیه کردند.

او شرح داد: نیمه نخست سال جاری به دلیل افزایش قیمت مرغ و گوشت، فرآورده های گوشتی مانند سوسیس و کالباس هم گران شدند. دلیل افزایش 30 درصدی سوسیس و کالباس گرانی و کمبود مرغ در بازار بود.

برای مطالعه بیشتر خبر سوسیس و کالباس گران شد را بخوانید.

منبع: تجارت نیوز

به "افزایش کشتار مرغ های پیر ، گوشت مرغ پیر چه می گردد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش کشتار مرغ های پیر ، گوشت مرغ پیر چه می گردد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید