خوشمزه ترین غذاهای خیابانی لائوس

به گزارش بهترین عینک آفتابی، غذاهای خیابانی لائوس

لائوس از کشورهای زیبای جنوب شرقی آسیاست که با چشم انداز ها بکر و فرهنگی ناب و سنتی گشت و گذاری متفاوت در این بخش از آسیا را نصیبتان می کند. در لائوس شهر لوآنگ پرابانگ میراث جهانی یونسکو و پر از آثار تاریخی است به طوریکه می توان آن را گوهر و جواهر جنوب شرقی آسیا دانست. مرکز سابق لائوس با مکان های مقدس، فرهنگ و سنت های غذایی مجذوب کننده از آن شهرهایی است که نمی توان بر روی سفر به آن چشم بست. راه های زیادی برای شکم گردی در این شهر وجود دارد؛ یا می توانید به یک رستوران لوکس در کنار رودخانه مکونگ بروید و پول زیادی خرج کنید، شاید هم بخواهید به بازارهای شبانه بروید و انواع غذاهای خیابانی را امتحان کنید و یا سری به غرفه های غذاخوری بیشمار بزنید و طعم دلچسب غذاهای محلی را بچشید. اگر می خواهید با خوشمزه ترین غذاهای خیابانی شهر لوآنگ پرابانک آشنا شوید در ادامه خبرنگاران را همراهی کنید.

خوشمزه ترین غذاهای خیابانی لائوس

سوسیس

سوسیس گوشت گاو از غذاهای مخصوص این شهر است. هیچ مرنام و یا جشن عروسی ای بدون مزه تند و تیز و خوشمزه این سوسیس های گوشتی کامل نمی شود. این غذا را می توانید به تنهایی و به صوت گرم بخورید و یا آن را به همراه برنج چسبناک، زنجبیل و فلفل امتحان کنید. چیزی که این سوسیس ها را تا این حد خوشمزه می کند طعم دهنده هایی مثل لیمو، سیر، فلفل و علف لیمو است. جالب است که بعضی از انواع سوسیس ها ترش هستند و در داخل آن ها از برنج چسبناک استفاده می شود و سوسیس ها را چندین روز در دمای اتاق رها می کنند تا مزه اش تغیر کند و ترش شود.

پنکیک نارگیل

پنکیک نارگیل از دسرهای محبوب حوالی شهر لوآنگ پرابانگ است و کمتر کسی پیدا می شود که هفته ای یک بار این دسر خوشمزه را نخورد. برای درست کردن آرد این پنکیک از شیر نارگیل، شکر و آرد برنج استفاده می شود و خمیر در داخل ظرف های مخصوص و داغی که فقط برای پختن این پنیکیک هستند می پزد. دو قسمت پنکیک به صورت جداگانه پخته می شود و بعد به صورت ساندویچ خورده می شوند. خیلی از مردم این شهر این پنکیک را در داخل کیفشان می گذارند و به عنوان میان وعده استفاده می کنند. البته خیلی ها هم آن را در داخل برگ های موز می پیچنند و به طور متفاوتی سرو می کنند.

خارگیل

این میوه بدبو و شیرین از میوه های پر طرفدار جنوب شرقی آسیا و لائوس است. عده بسیار زیادی گوشت زرد و شیری مانند این میوه را دوست دارند البته عده ای هم هستند که تا بوی این میوه به مشامشان می رسد از اتاق فراری می شوند! چیزی که در امتحان این میوه باید به آن توجه کنید این است که بو و طعم این میوه کاملا با هم فرق می کنند یعنی حتی اگر از بوی آن خوشتان نیاید احتمال زیادی وجود دارد که از طعمش خوشتان بیاید! می توانید این میوه را با پوست بخرید و یا به جاهایی بروید که آن را به صورت برش زده می فروشند. از آنجایی که این میوه بوی خیلی تند و تیزی دارد بردن آن به مکان های سرپوشیده ممنوع است برای همین باید از طعم خاص و منحصربفرد آن در خیابان لذت ببرید.

ناموتی

ناموتی نوشیدنی مخلوط از میوه های تازه است که مزه ای شیرین و طعم کاکائو و یا کره بادام زمینی دارد و از پرطرفدارترین خوراکی هاست. میوه های استوایی مثل میوه اژدها، لیمو، انبه و خربزه در لائوس زیاد پیدا می شود و با آن ها دسرهای خوشمزه و پرطرفداری درست می شود. البته در بعضی از کتاب های راهنما شاید به شما توصیه کنند که از این ناموتی ها نخرید چون از یخ درست می شوند. با این حال بیشتر یخ هایی که برای درست کردن این آب میوه خوشمزه استفاده می شود از آب های تصفیه شده اند. می توانید نوع آواکادو به همراه شیر غلیظ را امتحان کنید تا با مزه دلچسب آن غافلگیر شوید.

گوشت کبابی

کبابی های کنار خیابان معمولا پخت و پز کباب بر روی زغال را از ساعات اولیه صبح شروع می کنند. خوردن این گوشت های کبابی آنقدر طرفدار دارد که این کبابی ها معمولا تا چند ساعت بعد از غروب آفتاب هم باز هستند. این کباب ها تنوع زیادی دارند و در بین کباب ها معمولا گوشت ماهی و مرغ درسته پرطرفدارتر هستند.

تخم مرغ کبابی

شاید تا به حال نام تخم مرغ کبابی به گوشتان نخورده باشد! این غذا از اسنک های خیابانی آسان و سیرکننده است. برای درست کردن تخم مرغ کبابی بعد از شستن تخم مرغ ها با دقت بالای آن را سوراخ می کنند البته به شدت مراقب این هستند که پوسته تخم مرغ نشکند! تخم مرغ را از پوسته به ظرفی دیگر جابجا می کنند، حالا زرده و سفیده مخلوط و با فلفل، سس ماهی، پیازچه و دیگر طعم دهنده ها مزه دار می شود. حالا وقت آن است تا مخلوط دوباره به پوسته تخم مرغ برشود تا کاملا کبابی شود.

موز کبابی

موز در کشورهای جنوب شرقی سیا از میوه های مهمی است و برعکس ما ایرانی ها که این میوه را به صورت خام می خوریم در لائوس این میوه به صورت کبابی طرفدارهای بیشتری دارد. با راه رفتن ر خیابان ها فروشندگان زیادی را می بینید که در حال فروختن موز کبابی هستند. موزهای لائوس کوچک و شیرین هستند و با اینکه به صورت خام هم خورده می شوند اما وقتی روی زغال کباب می شوند خوشمزه تر می شوند! موز کبابی را معمولا صبح زود به عنوان صبحانه می خورند و همراه آن سیب زمینی کبابی و ذرت هم سرو می شود.

منبع: theculturetrip.com

منبع: الی گشت

به "خوشمزه ترین غذاهای خیابانی لائوس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خوشمزه ترین غذاهای خیابانی لائوس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید