بازگشایی بزرگترین آب انبار تاریخی کشور در نوروز

به گزارش بهترین عینک آفتابی، فرماندار اسدآباد گفت: پس از 20 سال انتظار انتها در نوروز سال درهای اثر تاریخی آب انبار صفوی اسدآباد به عنوان بزرگترین آب انبار تاریخی کشور به روی مسافران و گردشگران نوروزی باز خواهد شد.

بازگشایی بزرگترین آب انبار تاریخی کشور در نوروز

با آب انباری تاریخی به استقبال سال نو می رویم

به گزارش ایسنا، کریم حمیدوند در ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی اظهار کرد: در نوروز سال در راستای بازدید گردشگران و مسافران و شهروندان از آب انبار صفوی اسدآباد به عنوان اثر تاریخی ثبت شده در فهرست آثار ملی کشور نمایشگاه صنایع دستی در این محل دایر خواهد شد.

وی با بیان اینکه این اثر تاریخی در دست بازسازی و تعمیر بوده و در 20 سال اخیر به دلیل همین امر تعطیل بوده است، خاطر نشان کرد: در حال حاضر بازسازی آب انبار اسدآباد دارای 85 درصد پیشرفت فیزیکی است و تا انتها سال آینده افتتاح و به بهره برداری خواهد رسید.

حمیدوند در ادامه از توسعه زیرساخت های گردشگری شهرستان اسدآباد در سال جاری خبر داد و گفت: سال جاری با صرف اعتباری افزون بر 1 میلیارد و 180 میلیون تومان زیرساخت های گردشگری شهرستان از جمله کف سازی و معبرسازی 2 روستای ملحمدره و حبشی، احداث سرویس بهداشتی حبشی، محوطه سازی و مشخص محدوده کتیبه آقاجانبلاغی، تعمیر و نگهداری موزه تاریخ و فرهنگ و بازسازی آب انبار شهرستان توسعه یافت.

تاثیر اماکن اقامتی در جذب گردشگر برای شهرستان اسدآباد

وی همچنین از تشکیل کمیته های 10 گانه ستاد تسهیلات سفر در این شهرستان خبر داد و شرح داد: به دلیل نبود مسافرخانه در شهرستان، خانه های بومگردی، امکانات مدارس، استفاده از خوابگاه ها و پانسیون های دانشجویی با مجوز لازم در تعطیلات عید از نقش مؤثری در اقامت مسافران برای نوروز در این شهرستان برخوردار خواهد بود.

حمیدوند با تاکید بر اینکه در صدور مجوز برای پانسیون ها و خوابگاه های دانشجویی در راستای تعطیلات نوروزی برای جذب گردشگر و مسافر سخت گیری نکنیم، شرح داد: حضور و اقامت گردشگران و مسافران در شهرستان از نقش مؤثری در ارتقا درآمد شهرستان برخوردار است.

مدیر اداره میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی اسدآباد هم با اشاره به افتتاح دو خانه بومگردی با ظرفیت 40 نفر در روستاهای ملحمدره و ترخین آباد اظهار کرد: در اردیبهشت ماه سال آینده دو خانه بومگردی دیگر در روستای ملحمدره به بهره برداری می رسد که فعالیت خانه های بوم گردی اسدآباد در اردیبهشت ماه سال آینده به 100 نفر افزایش می یابد.

کامران اکبری شایگان با بیان اینکه در حال حاضر شهرستان اسدآباد دارای یک خانه بومگردی در روستای گردشگری ملحمدره است، اضافه نمود: در دهه فجر سال جاری سفره خانه سنتی این روستای گردشگری نیز افتتاح خواهد شد.

برنامه های نوروزی و ترغیب سفر به اسدآباد

وی در ادامه شرح داد: مسابقه نقاشی، عکس، نوروز خوانی، اجرای موسیقی در پارک ها و روستاهای گردشگری، مسابقه هفت سین،، نمایشگاه صنایع دستی، بازی های بومی از جمله برنامه های تعطیلات عید پیش بینی شده در این شهرستان خواهد بود.

منبع: همگردی

به "بازگشایی بزرگترین آب انبار تاریخی کشور در نوروز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازگشایی بزرگترین آب انبار تاریخی کشور در نوروز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید