با ورزش و چند تمرین ساده، درد آرتروز زانوی خود را تسکین دهید

به گزارش بهترین عینک آفتابی، یک زندگی پر مشغله و پر کار هر روزه می تواند مفاصل بدن ما را مستهلک کند. برای 30 میلیون شهروند آمریکایی که با درد آرتروز زندگی می کنند، درد مفاصلشان - که اغلب در زانوها، مفاصل ران و دست ها احساس می شود - می تواند ناراحت کننده یا حتی باعث ناتوانی شود.

با ورزش و چند تمرین ساده، درد آرتروز زانوی خود را تسکین دهید

متاسفانه هنوز هیچ دارویی وجود ندارد که بتوان از آن به عنوان یک گلوله جادویی برای درمان آرتروز استفاده کرد، به جز داروهای مسکن که موقتی عمل می کنند.

در عوض، پزشکان توصیه می کنند که بیماران مبتلا به این بیماری از ترکیبی از فیزیوتراپی، ورزش و کاهش وزن برای کاهش درد خود استفاده کنند.

این تحقیق نو که در مجله سالانه خانواده پزشکی منتشر شده است، عقلانیت پزشکی متعارف استفاده از ورزش را برای درمان آرتروز و همچنین استفاده از یک برنامه ریزی دقیق تر برای مقابله با درد زانو را ارائه می دهد.

ساده، ارزان و موثر

دکتر رجینا وینگ شان سیت، استادیار بالینی دانشکده بهداشت عمومی و مراقبت های اولیه باشگاه جولی در دانشگاه هنگ کنگ و نویسنده اصلی این مطالعه، گفت: برای بیماران مبتلا به آرتروز، اولین درمانی که به فکر پزشکان خطور می کند، تمرین و ورزش است.

او گفت: ما می گوییم ورزش از همه بیماران مبتلا به آرتروز زانو حمایت می کند و باید برای هر بیمار تجویز شود. ممکن است جالب نباشد که آن را با قرص و داروها مقایسه کنیم؛ اما ورزش باید مکمل تمام گزینه های درمان موجود باشد.

او و همکارانش در پی راه هایی برای توسعه درمان هایی هستند که آرتروز را هدف اصلی قرار می دهد.

بنابراین، آنها هدف خود را بر روی vastus mediusis oblique (VMO)، منطقه داخل یک عضله ران که به زانو توسعه می یابد، متمرکز می کنند.

دکتر رجینا می گوید: هدف روشن کردن موتور VMO است. به همین دلیل، محققان بر روی بیماران مبتلا به آرتروز زانو مطالعه کرده و آنها را به پزشکان فرستادند تا هر دو ماه یک بار مفصل تشکیل شده از طریق کاسه زانو و استخوان ران را تجهیز کنند.

این فرایند ساده و ارزان است.

در این تحقیق از بیماران خواسته شد تا بر یک سمت خود دراز بکشند و زانوی خود را کمی خم کنند.

این کار به کاسه زانو اجازه می دهد تا به آرامی در جهت میانی (نزدیک به مرکز) نه در جهت جانبی (دورتر از مرکز) حرکت کند.

این را می توان بدون هیچ گونه دستگاهی اجرا کرد. این کار ایمن است زیرا هیچ وزنی را اضافه نمی کنیم و بیماران می توانند به راحتی آن را در خانه انجام دهند. دکتر رجینا گفت: ما معتقدیم که VMO در بیماران مبتلا به آرتروز زانو ضروری است، به خصوص در زیر گروه هایی با استئوآرتریت پاتلوفومورال.

علاوه بر انجام هر دو ماه یک بار، بیماران نیز دو بار در روز تمرینات را در خانه انجام می دهند که به VMO کمک می کند تا به اصطلاح به شلیک کردن ادامه دهد.

ورزش همچنین می واند خود کارآمد بودن شخص را در مدیریت بیماری افزایش دهد و اعتقاد بر این است که ورزش به مدولاسیون درد در سیستم عصبی مرکزی کمک می کند.

نتایج بیان شد.

از 208 بیمار که در این مطالعه ثبت نام کردند، کسانی که تحت درمان بودند، نسبت به کسانی که تحت درمان نبودند، بهبود هایی در درد خود گزارش دادند.

تفاوت بین این درمان و درمان مرسوم متعارف این است که درمان های متداول به طور معمول نیازمند جلسات درمان متعدد و پشت سر هم است.

از طرف دیگر، درمانی که دکتر رجینا پیشنهاد داده است را می توان در خانه انجام داد و حدود یک ساعت برای یادگیری و تمرین بیماران در نظر گرفته شود.

ورزش همیشه اهمیت دارد

عوامل خطر ابتلا به آرتروز به طور معمول عبارتند از: سایش و پاره شدن، به همین دلیل است که گاهی اوقات به عنوان آرتریت سایش و پارگی شناخته می شود.

علائم آرتروز اغلب بعد از سن 50 سالگی ظاهر می شود.

این خطرات با خم شدن تکراری و فشار زیاد بر روی مفصل تشدید می شوند. همچنین اضافه وزن یا چاقی باعث افزایش فشار در مفاصل زانو می شود که به نوبه خود می تواند منجر به استئوآرتریت یا آرتروز شود.

دکتر رجینا توضیح داد: هر کس باید کاهش وزن و ورزش داشته باشد. بیماران همچنین باید از طریق پزشکان مراقبت های اولیه آموزش دیده، ارزیابی بیومکانیک دقیق داشته باشند چرا که اختلال بیومکانیک (شل شدن مفاصل، بافت و یا استخوان نرم در زانو، دخالت در عملکرد آن) افزایش خطرات داشتن درد زانو و آرتروز را در افراد افزایش می دهد.

دکتر رجینا، مانند بسکمک از پزشکان، در مورد درمان آرتروز، ورزش را بیش از داروها یا آمپول ها توصیه می کند.

داروها فقط برای تسکین درد های شدید و غیر قابل تحمل توصیه می شوند و با توجه به اینکه آرتروز در افراد سالخورده و معمولا مبتلا به بیماری های متعدد رخ می دهد، مصرف طولانی مدت ممکن است عوارض جانبی نامطلوب به همراه داشته باشد.

و در آخر

متخصصان پزشکی می گویند بهترین روش برای درمان آرتروز زانو، ورزش و فیزیوتراپی است.

محققان می گویند که یادگیری این تمرینات روتین حدود یک ساعت طول می کشد و می توان آن را به راحتی در خانه انجام داد.

منبع: فوت و فن / healthline.com

به "با ورزش و چند تمرین ساده، درد آرتروز زانوی خود را تسکین دهید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با ورزش و چند تمرین ساده، درد آرتروز زانوی خود را تسکین دهید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید