به نام تعاونی، به کام سودجویان

به گزارش بهترین عینک آفتابی، جهش قیمت مسکن در سه سال اخیر و رشد مداوم اجاره بها در همین مدت تامین سرپناه را به یکی از جدی ترین دغدغه های مردم تبدیل کرده است.

به نام تعاونی، به کام سودجویان

دولت در راستای حل این مشکل طرح اقدام ملی تامین مسکن را دست اجرا دارد و مجلس قانون اخذ مالیات از خانه های خالی را مصوب کرد که هدف هر دو افزایش عرضه ملک در بازار و کاهش قیمت ملک و اجاره بها یا دست کم متوقف کردن فرایند افزایشی قیمت ها است.

در این بین به نظر می رسد برخی دست های پنهان در صدد دریافت ماهی از این آب گل آلود هستند و با توجه به کارکرد مثبت تعاونی های مسکن در خانه دار کردن دهک های پایین جامعه مسیری جدید به سمت سودجویی از این بخش پیدا کرده اند.

استفاده ابزاری از تعاونی های مسکن برای پیش فروش خانه با هدف دور زدن الزامات قانون پیش فروش واحدهای مسکونی مصوب 1389 مجلس شورای اسلامی چالش جدیدی است که گریبانگیر این بخش شده است.

انحرافی که اگرچه شاید تعداد انگشت شماری از تعاونی های مسکن به آن مبتلا باشند لیکن می تواند خاستگاه مسائل زیادی برای مردم و نهادهای دولتی ذیربط و دستگاه قضا در آینده باشد.

وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در تلاش است با الزام تعاونی های مسکن به استفاده از سامانه جامع هوشمند بخش تعاون به عملکرد آن ها سروسامان دهد و با استفاده فناوری های نوین عملکرد آن ها را تحت نظارت مداوم قرار دهد.

آنچه بستر را برای فعالیت غیرقانونی در این بخش فراهم می کند ضعف اطلاع رسانی و ساده لوحی برخی افراد است.

جام جم گزارشی تحقیقی - میدانی در این زمینه در دست تهیه دارد که به این مساله خواهد پرداخت و ترفندهای به دام انداختن مشتریان بالقوه و ترغیب آنان به سرمایه گذاری اندوخته های خود در فضای غبارآلود این بخش را برملا می سازد.

منبع: جام جم آنلاین

به "به نام تعاونی، به کام سودجویان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "به نام تعاونی، به کام سودجویان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید