تا رفع کامل مسائل کشاورزان و مردم بارده با آن ها خواهیم بود

به گزارش بهترین عینک آفتابی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری در بازدید از منطقه ها خسارت زده روستای بارده از توابع شهرستان بن به گفت: در سیل بارده همگام و همراه با مردم و کشاورزان منطقه بودیم و تا رفع کامل مسائل با آن ها خواهیم بود.

تا رفع کامل مسائل کشاورزان و مردم بارده با آن ها خواهیم بود

حسین برزگر گفت: خسارات سیلی که 6 و 7 مردادماه امسال رخ داد زیرساخت های بخش کشاورزی در روستای بارده از جمله در حوزه دام و دامپروری و از بین رفتن علوفه دامی آن ها بود و حدود 600 راس دام سبک و سنگین تلف شد و 195 تن از علوفه مردم نیز از طریق سیل برده شد.

وی ضمن اشاره به خسارات وارده به کانال ها و قنوات و همچنین جبران این خسارات بیان داشت: عملیات عمرانی دو قنات کهریز و حمزه کهریز روستای بارده آغاز شده است و سربرداری قنوات اجرا شده و عملیات لایروبی نیز همچنان ادامه دارد.

بیشتر بخوانید

برزگر با اشاره به لایروبی کانال های آب گفت: بیشترین خسارت را در بحث کانال های آبرسانی اراضی کشاورزی داشتیم و 2 دستگاه بیل مکانیکی حدوداً 550 ساعت به طول 20 کیلومتر لایروبی کانال ها را انجام داده اند.

وی همچنین بیان داشت: از محل منابع در اختیار، لوله های 315 و 250 را هم برای کانال بردعلی و همچنین سایر مزارع در اختیار کشاورزان قرار دادیم.

برزگر شرح داد: در هفته اول بعد از سیل، تامین علوفه و خوراک دام به مقدار 10 تن نهاده به صورت رایگان در اختیار دامداران قرار گرفت، همچنین بیش از 16 تن ذرت تامین شد و از طریق کارگزاری در اختیار آنان قرار گرفت.

وی افزود: همچنین پیگیر بحث تامین حدودا 40 تن خوراک دام و جو دامی برای دامداران هستیم که در هفته آینده سبوس و جو هم بین دامداران توزیع می شود.

برزگر در پایان یادآور شد: سایر اقدامات زیرساختی که باید به صورت اساسی تر مثل سیمانی کردن کانال ها، بتن ریزی و استخر ها انجام شود نیازمند وجود اعتبارات ملی است که امیدواریم زودتر تامین شود تا بتوانیم خدمات شایسته ای برای مردم و اهالی روستای بارده داشته باشیم.

بهترین عینک آفتابی چهارمحال و بختیاری شهرکرد

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "تا رفع کامل مسائل کشاورزان و مردم بارده با آن ها خواهیم بود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تا رفع کامل مسائل کشاورزان و مردم بارده با آن ها خواهیم بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید