تخلیه چند مدرسه در تهران و اصفهان به علت فرونشست زمین

به گزارش بهترین عینک آفتابی، به گفته رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور، گرچه در زلزله خوی هیچ یک از مدارس تخریب نشدند اما با توجه به آسیب واردشده به بعضی مدارس، بعضا مدارس برای مقاوم شدن و بازسازی تخریب شدند و در صورت تامین اعتبار، بازسازی این مدارس تا مهر 1403 به طول می انجامد.

تخلیه چند مدرسه در تهران و اصفهان به علت فرونشست زمین

به گزارش ایسنا، حمیدرضا خان محمدی در پاسخ به این سوال که در زلزله خوی چند مدرسه تخریب شدند؟ ، اظهار کرد: در زلزله خوی اصلا مدرسه ای تخریب نشد، فقط ترک های جدی و بُرشی در مدارس داشتیم. در این فرآیند کار تعمیر 64 مدرسه را شروع کردیم که تعمیرات کلی و جزئی همه این 64 مدرسه تمام شده است.

وی در عین حال با اشاره به ورود آسیب جدی به بعضی از مدارس خوی، شرح داد: با این حال ما خودمان کار تخریب و بازسازی بعضی از مدارس آسیب دیده در زلزله خوی را شروع کردیم چراکه با توجه به آسیبی که این مدارس دیده بودند بهتر بود برای استقرار دانش آموزان تخریب شده و از نو بازسازی شوند. بخشی از کار تخریب این مدارس را دولت شروع کرد و 150 میلیارد تومان سریعا برای این امر تزریق شد. کار تخریب و نوسازی حدود 11 الی 12 مدرسه را ما در سازمان نوسازی مدارس شروع کردیم و بقیه را هم خیرین مدرسه ساز شروع کردند.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور، تاکید نمود: خودمان در پی زلزله خوی و با توجه به آسیبی که به این مدارس وارد شده بود آن ها را تخریب کردیم که هنوزکار نوسازی آن ها انتها نرسیده است. ساخت این مدارس در صورت تامین اعتبار حداقل تا مهر سال آینده یعنی مهر 1403 طول می کشد.

خان محمدی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه شما اعلام کردید حدود 81 درصد کلاس های درس کشور مستحکم هستند، با توجه به تعریف فرق داردحکام در ارگان های مختلف از جمله آتش نشانی، استحکام از دید شما چیست؟ ، شرح داد: منظور ما، استحکام بنا در برابر زلزله است. یعنی سازه در برابر زلزله، سیل و حتی آتش سوزی مستحکم است. همه 15 هزار مدرسه ای که اخیرا تحویل دادیم و مدارسی که تازه می سازیم همگی استانداردهای لازم را دارند.

وی در مورد استحکام کلاس های مدارس تهران نیز گفت: استحکام کلاس های درس مدارس تهران هم به همین تناسب و شاید مقداری کمتر است. در کشور تقریبا 6 درصد از مدارس احتیاج به تخریب و بازسازی دارند، یعنی پر خطر تشخیص داده می شوند چراکه به جز عوامل بیرونی، سازه مدرسه به تنهایی و به خودی خود جان دانش آموزان را تهدید می نماید. ما این مدارس را تخلیه نموده ایم. آمار این امر در هر استانی فرق دارد و برای مثال در تهران و اصفهان به خاطر فرونشست، این تخلیه را داشته ایم.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در انتها سخنان خود تاکید نمود: اما مدارسی که احتیاجمند مقاوم سازی هستند، در واقع سازه به خودی خود تهدید برای بچه ها ندارد و اگر زلزله ای بیاید این اتفاق رخ می دهد که در مورد این مدارس باید سازه را مستحکم کنیم.

به گفته وی در قالب 104 هزار کلاس درس، 30 هزار کلاس احتیاج به تخریب، بازسازی یا نوسازی و 70 هزار کلاس احتیاج به مقاوم سازی و نوسازی دارد.

منبع: فرارو

به "تخلیه چند مدرسه در تهران و اصفهان به علت فرونشست زمین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تخلیه چند مدرسه در تهران و اصفهان به علت فرونشست زمین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید