تست آداپتور دوربین مداربسته با 2 روش ساده

به گزارش بهترین عینک آفتابی، آیا می خواهید ببینید آداپتور دوربینتان سوخته یا سالم است؟ ما در این مقاله به شما نحوه تست آداپتور دوربین مداربسته، علت سوختن آن و خرابی منبع تغذیه دوربین را توضیح خواهیم داد. با ما باشید.

تست آداپتور دوربین مداربسته با 2 روش ساده

علت سوختن آداپتور دوربین مداربسته

هر قطعه الکتریکی ای ممکن است بسوزد و هیچ استثنایی هم وجود ندارد. آداپتور دوربین مدار بسته شما هم یک قطعه الکتریکی است که به منظور تهیه و تامین برق موردنیاز دوربین تعبیه شده است. اگر آداپتور مقرون به صرفه قیمت، دست دوم یا نامرغوبی تهیه کرده باشید، احتمال این که زودتر از موعد هم بسوزد وجود دارد. در این شرایط شما باید سریعا نسبت به تعمیر دوربین مداربسته خود اقدام کنید.

اگر آداپتور دوربین بی کیفیت باشد و آن را به دوربین وصل کنید، احتمال این که به دوربین هم صدمه بزند و آن را بسوزاند وجود دارد. آداپتورها برای این که به خوبی کار کنند، به ولتاژ و آمپر مشخصی نیاز دارند و اگر از این اندازه کمتر یا بیشتر باشد، ممکن است بسوزند. از دیگر دلایل شایعی که ممکن است آداپتور یا منبع تغدیه را خراب کنند، در ادامه صحبت شده است:

  • خیس شدن آداپتور
  • افتادن روی جسم سخت و ضربه خوردن
  • شکستگی یا آسیب سیم ها و کابل ها

تست آداپتور دوربین مدار بسته

برای این که مطمئن شوید علت کار نکردن دوربین، آداپتور است یا خود دوربین مشکل دارد، یک آداپتور دیگر با مشخصات و ولتاژ آداپتور خود پیدا کنید و به دوربین بزنید. چنانچه دوربین شما فعال شود و مسئله ای هم نداشته باشد، معلوم می شود که آداپتور خودتان سوخته است.

یک روش دیگر برای بررسی و تست آداپتور دوربین مداربسته، استفاده از اهم متر است. جریانی که از آداپتور عبور می کند، اندازه مشخصی دارد. اگر جریان عبوری، با اندازه همیشگی اش تفاوت داشته باشد، احتمال این که خراب شده باشد.

اگر آداپتور شما سوخته است، برای رفع مشکل لازم است که آداپتور جدیدی تهیه کنید. آداپتوری که می خرید باید حتما از نظر ولتاژ با آداپتور فعلی همخوانی داشته باشد وگرنه با انتقال دادن جریان زیاد یا کم به دوربین، آن را می سوزاند. پیشنهاد می کنیم که قبل از رفع این مشکل، با پشت سر گذاشتن فرایند خاموش کردن دوربین مداربسته، از ورود آسیب بیشتر به آن جلوگیری کنید.

آشنایی با انواع آداپتور

  1. آداپتورهای تکی
  2. آداپتورهای مرکزی

آداپتورهای تکی، همان هایی هستند که در برخی خانه ها و مغازه ها استفاده شده اند و دوربین همه چیز را تنها روی یک مانیتور نمایش می دهد. اگر چند دوربین در جایی باشند که هر کدام تکی و مجزا کار می کنند، در صورت خراب شدن یکی از آن ها در کار بقیه آداپتورها خللی ایجاد نمی شود.

آداپتورهای تکی چه ایراداتی دارند؟

  • طول عمر این آداپتورها کم است.
  • در صورتی که قرار باشد از چندین دوربین استفاده شود، این آداپتور مقرون به صرفه نیست.

آداپتورهای مرکزی یا صنعتی، همان طور که از نامش پیداست در جاهای عمومی و بزرگ استفاده می شوند. بیمارستان ها، مجتمع های تجاری، فروشگاه های بزرگ که در چند زاویه دوربین می گذارند، از این نوع آداپتور دارند. در این سیستم، از یک آداپتور برای چندین دوربین استفاده می شود. این آداپتورها خطر برق گرفتگی را کاهش می دهند و اگر به درستی نصب شوند، هیچ نویزی ایجاد نخواهند کرد.

برای نصب و تعمیر دوربین مداربسته از بهترین متخصصین شهر خود قیمت بگیرید.

محاسبه قیمت برای شما

آداپتورهای مرکزی چه ایراداتی دارند؟

  • از آن جا که بهم وصل هستند، خرابی آداپتور همه دوربین ها را از کار می اندازد.
  • اگر کابل های استفاده شده برای این منبع تغذیه بی کیفیت باشند، ولتاژ نوسان خواهد داشت.

تعمیر یا تعویض؟

وقتی قطعه ای می سوزد، تعمیر آن امکان پذیر نیست و اگر باشد هم دیگر کارایی اولیه را نخواهد داشت و در عرض مدت کوتاهی دوباره می سوزد. از آن جا که آداپتورها قطعات گران قیمتی نیستند و شما برای پیدا کردن آداپتور اصل و باکیفیت چالش خاصی نخواهید داشت، بهترین کار این است که حتما آداپتور جدیدی بخرید.

قیمت آداپتور

در جدولی که در ادامه آمده، قیمت های روز تعدادی از آداپتورها که بین کاربران رضایت زیادی داشته را با هم بررسی می کنیم تا با ویژگی ها و قیمت های حدودی آشنا شوید. لازم به ذکر است که این مقاله در شهریور 1401 نوشته شده است و قیمت ها مختص همین زمان است.

ناممحدوده ولتاژ ورودیولتاژ خروجینوع پاورقیمت حدودی
s1220240 -100 ولت-نیمه ماژولار60 هزار تومان
AV5220 ولت12-68 هزار تومان
12V2A220 ولت12-45 هزار تومان
DETEX100-240 ولت12-60 هزار تومان

بیشتر بخوانید: انواع دوربین مدار بسته + کاربرد آنها

نکات مهم هنگام نصب و تست آداپتور دوربین مداربسته

  • اگر آداپتور را در فضای آزاد و کنار دوربین قرار می دهید، حتما با عایقی مانند پلاستیک بپوشانید که در صورت بارش برف و باران آسیب نبیند و نسوزد.
  • بهتر است آداپتور را کمی دورتر از دوربین نصب کنید تا فضای اطراف دوربین شلوغ و درهم ریخته نشود
  • در صورت گذاشتن منبع تغذیه دور از دوربین، از مبدل های نر و ماده استفاده کنید.
  • بهتر است آداپتوری بگیرید و نصب کنید که نویزگیر باشد تا در آینده اذیتتان نکند.
منبع: آچاره

به "تست آداپتور دوربین مداربسته با 2 روش ساده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تست آداپتور دوربین مداربسته با 2 روش ساده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید