تعرفه برق در کدام ساعات دو برابر محاسبه می گردد؟

به گزارش بهترین عینک آفتابی، مدیرکل روابط بین الملل توانیر در مورد اینکه مصرف برق در چه ساعاتی دو برابر محاسبه می گردد، توضیحاتی را ارائه داد.

تعرفه برق در کدام ساعات دو برابر محاسبه می گردد؟

به گزارش بهترین عینک آفتابی به نقل از بهترین عینک آفتابی، ابوذر صالحی مدیرکل روابط بین الملل توانیر ، با اشاره به ساعات اوج مصرف گفت: ساعت اوج مصرف از ساعت 13 شروع می گردد و تا ساعت 17 ادامه دارد.

او ادامه داد: با توجه به گرمای زودرس هوا ما از ساعت 12 ظهر هم دچار کمبود برق خواهیم شد، ولی برای رفاه حال مشترکان ما از ساعت 13 تا 17 را اوج مصرف اعلام نموده ایم و باید مشترکان به این نکته توجه داشته باشند که در این ساعات از وسایل پرمصرف همانند ظرفشویی، کولر، جاروبرقی و غیره استفاده ننمایند؛ چراکه در این ساعات صنایع، چاه های کشاورزی و اداره ها در حال استفاده از برق هستند.

مدیرکل روابط بین الملل توانیر توضیح داد: مشترکان توجه داشته باشند که مصرف برق در ساعات اوج مصرف به بالاترین رقم خود خواهد رسید به طوری که در این ساعات نحوه محاسبه برق 2.5 برابر است، ولی در ساعات شب مانند 12 شب تا 6 صبح تعرفه برق مشمول تخفیف هم می گردد.

صالحی گفت: مشترکان در این ساعت ها از به کارگیری لوازم پرمصرف خودداری نموده و استفاده از این وسایل را به ساعت های انتهایی شب یا صبح ها منتقل نمایند و به این ترتیب هزینه های خود را کاهش دهند.

او اضافه نمود: مردم می توانند از نور روز به جای نور لامپ ها بیشتر استفاده و لامپ های اضافه را به خصوص در این ساعت ها خاموش نمایند.

مدیرکل روابط بین الملل توانیر در سرانجام استفاده از دور کُند کولر های آبی در ساعت اوج مصرف و تنظیم دمای کولر های گازی بر روی دمای آسایش را از راه چاره های دیگر در مدیریت مصرف در ساعت های اوج مصرف برشمرد.

منبع: جام جم آنلاین

به "تعرفه برق در کدام ساعات دو برابر محاسبه می گردد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تعرفه برق در کدام ساعات دو برابر محاسبه می گردد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید