حمایت از علوم پایه در استان اردبیل با تکیه بر دانش متخصصان

به گزارش بهترین عینک آفتابی، سیدحامد عاملی ظهر یکشنبه در نشستی با اعضای هیأت امنای خانه ریاضیات استان اردبیل اظهار کرد: سرمایه اصلی جوامع و اصلی ترین منبع فراوری ثروت منابع انسانی است؛ بنابراین جامعه ای برای توسعه قابل سرمایه گذاری است که نیروی انسانی خلاق و توانمند داشته باشد.

حمایت از علوم پایه در استان اردبیل با تکیه بر دانش متخصصان

وی گفت: نیروی انسانی متفکر و خلاق علاوه بر تأمین منابع مورد احتیاج خود، برای دیگران نیز سودآور است و فراوری ثروت می نماید و از این رو در حوزه تعلیم و تربیت باید برنامه ویژه داشته باشیم.

استاندار اردبیل اعلام کرد: دو محور اقتصاد و تعلیم و تربیت مکمل همدیگر هستند و نباید برای حمایت از این دو محور حاشیه ایجاد گردد؛ زیرا اگر یک استعداد درخشان و نخبه علمی در این مجموعه بزرگ پرورش یابد، آن وقت رسالت خود را به درستی انجام داده ایم.

عاملی با تاکید بر حمایت از علوم پایه در این استان گفت: به منظور تربیت و تقویت نیروی انسانی مبتکر و اهل علم باید از علوم پایه حمایت گردد زیرا که تمام محاسبات مهندسی و عمرانی در سایه علوم پایه است و برای پرورش استعدادهای استان باید به این علوم توجه ویژه ای گردد.

وی اضافه نمود: راه اندازی خانه ریاضیات در استان اردبیل امر بسیار ارزشمندی بوده است و برای تقویت نیروی انسانی قوی، دارای بنیه علمی و شکوفایی استعدادهای بالقوه این مجموعه می تواند نقش اساسی ایفا نماید.

استاندار اردبیل اعلام کرد: مسئولان اجرایی، شورای اسلامی شهر و شهرداری باید از استان های پیروز در رابطه با حمایت از خانه ریاضیات الگوبرداری نمایند و مسئولیت های اجتماعی چنین ارگان هایی در راستای حمایت از این خانه بیشتر آنالیز گردد تا با رعایت تمام جوانب به این مجموعه یاری کنیم.

وی اضافه نمود: ارگان هایی که می توانند به این گونه موسسه هایی یاری نمایند، نباید کم کاری داشته باشند و استانداری نیز در این راستا آمادگی کامل دارد؛ زیرا تنها گزینه ای که می تواند در شاخص های آینده استان مورد توجه قرار گیرد، پرورش استعدادهای درخشان فکری و علمی است.

منبع: خبرگزاری مهر

به "حمایت از علوم پایه در استان اردبیل با تکیه بر دانش متخصصان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حمایت از علوم پایه در استان اردبیل با تکیه بر دانش متخصصان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید