راهنمای خرید برترین موس گیمینگ تا 1 میلیون تومان؛ مقرون به صرفه اما باکیفیت

به گزارش بهترین عینک آفتابی، ماوس گیمینگ برای گیمرها اهمیت بسیار زیادی دارد زیرا اگر ماوس موردنظر عملکرد خوبی نداشته باشد، گیمر نمی تواند در بازی ها به سرعت و با دقت زیادی واکنش نشان دهد. برای خرید ماوس گیمینگ، می توانید از بین گزینه های زیادی دست به انتخاب بزنید ولی اگر بودجه محدودی داشته باشد، طبیعتا باید با دقت بیشتری انتخاب کنید تا ماوس موردنظر کیفیت مناسب را در اختیار شما قرار دهد. در این مطلب برترین مدل های موس گیمینگ تا 1 میلیون تومان را معرفی می کنیم تا دست بازتری برای انتخاب داشته باشید.

راهنمای خرید برترین موس گیمینگ تا 1 میلیون تومان؛ مقرون به صرفه اما باکیفیت

ماوس مخصوص بازی اونیکوما مدل CW905

ماوس گیمینگ اونیکوما CW905 از کیفیت ساخت بسیار خوبی بهره می برد و قسمت هایی از بدنه از پلاستیک مات تشکیل شده و به همین دلیل اثر انگشت روی این قسمت ها باقی نمی ماند. بخش هایی از بدنه که تماس چندانی با دست ندارند، مبتنی بر پلاستیک براق هستند. برای طراحی این ماوس اصول ارگونومیک هم رعایت شده و به همین دلیل در صورت استفاده طولانی، فشار چندانی به دست وارد نمی نماید. حدبیشتر حساسیت ماوس گیمینگ اونیکوما CW905 به 6400 می رسد که برای یک ماوس گیمینگ مالی عدد بسیار خوبی به شمار میرود. کابل استفاده شده برای آن هم از نوع کنفی است و در نتیجه می تواند تا سال ها بدون هیچ مسئله ای برای شما انجام وظیفه کند. بنابراین بدون هیچ شک و تردیدی، این موس باید در فهرست برترین مدل موس گیمینگ زیر یک میلیون تومان قرار بگیرد.

ماوس تسکو مدل TM2018N

این یک ماوس مالی است که با قیمت بسیار پایینی به فروش می رسد. با این حال از طراحی مجذوب کنندهی بهره می برد و شکل و شمایل آن اصلا یادآور یک ماوس مقرون به صرفه قیمت نیست. با توجه به ابعاد بزرگ بدنه، بیشتر مناسب افرادی است که دست های بزرگی دارند. برای حساسیت این ماوس می توانید بین 1600 تا 3200 دست به انتخاب بزنید و این یعنی برای گیمرها هم گزینه بدی به حساب نمی آید. کابل استفاده شده برای آن از نوع کنفی است و بنابراین تا مدت ها با خیال راحت می توانید از آن استفاده کنید. تنها ایراد مهمی که از این ماوس می توانیم بگیریم این است که صرفا برای راست دست ها طراحی شده و بنابراین ماوس تسکو TM2018N اصلا مناسب چپ دست ها نیست.

ماوس مخصوص بازی تسکو مدل TM 763

برای بدنه ماوس گیمینگ تسکو TM 763 از پلاستیک مشکی مات استفاده شده که در کل کیفیت ساخت معمولی دارد و طبیعتا نباید انتظار بدنه فوق العاده ای را داشته باشیم. در بدنه ماوس به غیر از کلید های اصلی، با 4 کلید اضافه هم روبرو هستیم. دو کلید در سمت چپ برای Back و Forward تعبیه شده و پایین اسکرول هم دو کلید برای افزایش و کاهش دقت ماوس دیده می گردد. حدبیشتر دقت ماوس به 7200 DPI می رسد و با توجه به قیمت ماوس، چنین دقتی بسیار خوب است و می تواند برای بسیاری از گیمرها کافی باشد. نورپردازی این ماوس مینیمال است و به وسیله دو نوار باریک در کناره ها و لوگوی ماوس می توانید نورپردازی آن را مشاهده کنید.

ماوس اونیکوما مدل CW902

بدنه ماوس از پلاستیک باکیفیتی ساخته شده و در کل جنس خوبی دارد. خوشبختانه زمانی که ماوس را لمس می کنید، حس یک ماوس مقرون به صرفه قیمت به شما منتقل نمی گردد. دقت این ماوس بین 800 تا 6400 است که این یعنی در این زمینه می توانید بین محدوده وسیعی از حساسیت ماوس دست به انتخاب بزنید. برای خبردار شدن از این که حساسیت ماوس روی چه عددی قرار گرفته، باید به رنگ نورپردازی توجه کنید و با فعال کردن هر کدام از این حساسیت ها، رنگ نورپردازی هم تغییر پیدا می نماید. کابل ارائه شده برای این ماوس حدود 1.5 متر طول دارد و از کیفیت خوبی بهره می برد. روی هم رفته می توانیم این مدل را یکی از برترین برترین مدل های موس گیمینگ زیر یک میلیون تومان در نظر بگیریم.

ماوس ریزر مدل DeathAdder Essential

همین ابتدا باید بگوییم که این ماوس از ارگونومی و کیفیت ساخت بسیار خوبی بهره می برد. به همین دلیل محض اینکه دست خود را روی آن قرار می دهید، متوجه این موضوع می شوید. به غیر از دکمه های اصلی، دو دکمه برای عقب و جلو هم تعبیه شده که البته با بهره گیری از نرم افزار ارائه شده از طرف شرکت ریزر، قادر به شخصی سازی این دکمه ها هستید. وزن بدنه به حدود 96 گرم می رسد و بنابراین ماوس سبکی نیست ولی در کل حین استفاده، حس خوبی به کاربر منتقل می نماید. حساسیت ماوس به 6400 DPI می رسد که کافی است ولی می توانست بیشتر از این میزان باشد. اگر هم بخواهیم از ماوس ریزر DEATHADDER ESSENTIAL RZ01 ایراد بگیریم می توانیم به کنفی نبودن سیم، حساسیت نسبتا پایین تر از انتظار و RGB نبودن نورپردازی اشاره کنیم.

ماوس مخصوص بازی تسکو مدل TM 765GA

یکی دیگر از مدل هایی که باید در فهرست برترین موس گیمینگ تا 1 میلیون تومان قرار بگیرد، این ماوس تسکو است. روی بدنه ماوس، وجود چندین حفره کوچک توجه را جلب می نماید که این کار برای کاهش وزن بدنه اجرا شده است. در کنار کاهش وزن، این حفره ها جلوی تعریق زیاد دست را هم می گیرند. در کل شرکت های زیادی برای ماوس های گیمینگ از این طراحی استفاده می نمایند و تسکو هم تصمیم گرفته همین رویکرد را اتخاذ کند. باید خاطرنشان کنیم که نورپردازی این ماوس فقط بین سه رنگ آبی، بنفش و قرمز جابجا می گردد. حساسیت ماوس به 7200 DPI می رسد و بنابراین حتی برای گیمینگ های نسبتا حرفه ای هم می توانید روی آن حساب کنید.

ماوس مخصوص بازی مالیمو مدل GM-4

این ماوس گیمینگ قیمت بسیار مناسبی دارد و در نتیجه پیروز شده نظر مثبت 81 درصد از خریداران این محصول در بهترین عینک آفتابی را جلب کند. با وجود قیمت پایین، از ارگونومی خوبی بهره می برد و می توانید ساعت ها از آن استفاده کنید. کابل ارائه شده برای این ماوس، 1.5 متر طول دارد و حساسیت 1600 DPI این ماوس اصلا بالا نیست اما برای گیمرهایی که به حساسیت خیلی بالایی احتیاج ندارند، می تواند عدد مناسبی باشد. در کل با توجه به قیمت این ماوس، طبیعتا قرار نیست با ویژگی های شگفت انگیزی روبرو شویم ولی در کل کار خود را به خوبی انجام می دهد.

ماوس مخصوص بازی مدل Dizzle colour

در طراحی ماوس های گیمینگ معمولا المان های مشخصی دیده می گردد ولی این ماوس پیروز شده طراحی خاص تری ارائه کند. بر روی این بدنه، خطوط زیادی مانند رگ بدن دیده می گردد که نورپردازی را نشان می دهند و همین موضوع مجذوب کنندهیت ماوس را دوچندان نموده است. این ماوس قیمت بسیار پایینی دارد و در کنار کلید های اصلی، با سه کلید اضافی روبرو هستیم. کابل استفاده شده برای آن از طول 1.5 متری بهره می برد و باید به حساسیت 3200 DPI آن هم اشاره کنیم.

ماوس مخصوص بازی تسکو مدل TM 2021

این ماوس در کل از طراحی مجذوب کنندهی بهره می برد و نورپردازی RGB هم بخش جدایی ناپذیر ماوس های گیمینگ محسوب می گردد. البته این نورپردازی قابل برنامه ریزی نیست و به صورت تصادفی رنگ آن تغییر پیدا می نماید. بدنه ماوس مبتنی بر پلاستیک براق است و به لطف ابعاد بزرگ آن، دست به طور کامل روی ماوس قرار می گیرد. اسکرول ماوس گیمینگ تسکو TM 2021GA کیفیت بالایی ندارد و در برترین حالت معمولی محسوب می گردد. بنابراین اگر تدوین گر یا گیمر حرفه ای هستید، اسکرول این ماوس چندان مناسب شما نیست. اما با توجه به قیمت مناسب و امکاناتی که ارائه می دهد، خرید آن را برای گیمرهای معمولی پیشنهاد می کنیم.

ماوس مخصوص بازی ام کی ای اس پی ان مدل FULL SPEED X10

این ماوس محصولی از کمپانی MKESPN است که در ایران چندان شناخته شده نیست ولی در خصوص این ماوس باید بگوییم که پیروز شده توجه کاربران زیادی را جلب کند. دقت ماوس به عدد بسیار بالای 12000 DPI می رسد که این یعنی حتی گیمرهای حرفه ای هم می توانند روی آن حساب نمایند. در کنار ماوس، می توانید از نرم افزار اختصاصی هم استفاده کنید که امکانات زیادی برای شخصی سازی در اختیار شما قرار می دهد. خوشبختانه طراحی ماوس به شکلی است که ارگونومی مناسبی دارد و در نتیجه ساعت ها بدون خسته شدن می توانید از آن استفاده کنید.

ماوس مخصوص بازی ام کی ای اس پی ان مدل X15

این هم یک ماوس مجذوب کننده دیگر از برند MKESPN است که توانسته نظر مثبت 89 درصد از خریداران این محصول در بهترین عینک آفتابی را جلب کند. در کنار قابلیت های همیشگی، باید به یک کلید مجزا برای دابل کلیک اشاره کنیم که برای افراد زیادی کاربردی است و از سوی دیگر در زمینه شخصی سازی امکانات خیلی زیادی در اختیار شما قرار می دهد. بدنه ماوس بسیار بزرگ است و بنابراین برای دست هایی که ابعاد بزرگی دارند گزینه مناسبی محسوب می گردد. وزن بدنه نسبتا بالا است که باید ببینید به ماوس های سنگین علاقه دارید یا نه. در کل در فهرست برترین موس گیمینگ تا 1 میلیون تومان، بدون شک این ماوس جایگاه محکمی دارد.

ماوس مخصوص بازی کینگ استار مدل KM380G

ماوس گیمینگ کینگ استار KM380G از طراحی خوبی بهره می برد و در کل خوش دست محسوب می گردد. به همین دلیل دست خیلی خوب روی آن قرار می گیرد و در صورت استفاده طولانی مدت شما را اذیت نمی نماید. حدبیشتر دقت ماوس گیمینگ کینگ استار KM380G به 7200 DPI می رسد که با استفاده از دکمه قرار گرفته در پایین اسکرول، می توانید از بین 6 حالت حساسیت مختلف دست به انتخاب بزنید. از نظر نورپردازی، باید به پشتیبانی از 13 حالت مختلف بپردازیم که در حالت در طول نور هم این نورپردازی جلوه مجذوب کنندهی را ارائه می نماید. به طور کلی ماوس گیمینگ کینگ استار KM380G کیفیت خوبی دارد. کلید های آن صدای زیادی ایجاد نمی نمایند و طول کابل آن به 180 سانتی متر می رسد.

ماوس ونزو مدل V9

در این ماوس از پلاستیک باکیفیتی استفاده شده و در کل با بدنه خوش ساختی روبرو هستیم. کابل استفاده شده 180 سانتی متر طول دارد و محدوده دقت ماوس هم بین 800 تا 12000 DPI است. اگر نورپردازی ماوس برای شما اهمیت زیادی دارد، باید بگوییم که این مدل به کاربر اجازه می دهد بین 14 حالت نورپردازی مختلف دست به انتخاب بزند. نرم افزار ارائه شده، شخصی سازی کلید های مختلف و کلیدهای ماکرو را امکان پذیر نموده که این قابلیت برای گیمرهای حرفه ای اهمیت بسیار زیادی دارد. با این قیمت و امکاناتی که ارائه می دهد، ماوس ونزو مدل V9 بدون شک ارزش خرید بالایی دارد و خرید آن را برای گیمرها توصیه می کنیم.

ماوس مخصوص بازی اونیکوما مدل CW903

برند اونیکوما در بازار ایران هواداران زیادی دارد زیرا محصولات گیمینگ را با کیفیت مناسب و قیمت پایینی به دست کاربران می رساند. این ماوس به لطف وجود حفره های متعدد در بدنه، طراحی خاص و مجذوب کنندهی دارد که همین مشخصه منجر به کاهش وزن بدنه شده است. اگر از جمله کاربرانی هستید که قابلیت شخصی سازی ماوس برای شما اهمیت زیادی دارد، باید بگوییم که با نرم افزار ارائه شده به راحتی قادر به انجام چنین کاری هستید. وجود حفره های متعدد در بدنه، تا حدی زیادی جلوی تعریق دست را می گیرد و ضمناً باید به حساسیت 6400 DPI ماوس هم اشاره کنیم که برای بیشتر گیمرها حساسیت بسیار خوبی به شمار میرود.

ماوس مخصوص بازی تسکو مدل GM 2030

در نهایت باید یکی از ماوس های نسبتا تازه تسکو را در فهرست برترین موس گیمینگ تا 1 میلیون تومان قرار دهیم. ارگونومی این ماوس بسیار خوب است و در این زمینه نمی توانیم ایراد خاصی از آن بگیریم. بدون شک در بین ماوس های تسکو، این مدل یکی از برترین ارگونومی ها را ارائه می دهد. حتی می توان گفت که طراحی آن تا حدی مشابه MX Master لاجیتک است. در بدنه ماوس تسکو GM 2030 به غیر از کلیدهای اصلی، با 5 کلید اضافه روبرو هستیم. ماوس تسکو GM 2030 از اولین ماوس های این شرکت است که از نرم افزار اختصاصی تسکو بهره می برد. این نرم افزار در کل امکانات خیلی خوبی در اختیار شما قرار می دهد و می تواند رضایت کاربران را جلب کند. دقت ماوس به 12800 DPI می رسد که عملا برای بسیاری از گیمرها عدد فوق العاده ای محسوب می گردد و به خوبی احتیاجهای آن ها را پوشش می دهد.

پیش از خرید موس گیمینگ به چه نکاتی توجه کنیم؟

در کل قبل از اینکه به سراغ خرید ماوس گیمینگ بروید، باید نکات زیادی را در نظر بگیرید که در ادامه به تعدادی از این موارد می پردازیم. معمولا گیمرها به سراغ خرید ماوس های سیمی می روند. زیرا با وجود اینکه ماوس های گیمینگ بی سیم هم با پیشرفت زیادی روبرو شده اند، ولی مدل های بی سیم باکیفیت قیمت بسیار بالاتری دارند. در نتیجه مدل های با سیم نه تنها قیمت پایین تری دارند، بلکه خیال گیمر را بابت عدم تاخیر عملکرد راحت می نمایند.

از دیگر ویژگی های مهمی که باید توجه کنید، وزن و میزان ماوس گیمینگ است. اگر دست بزرگی دارید، طبیعتا یک ماوس باید ابعاد بزرگ باید تهیه کنید. از سوی دیگر سبک های مختلف بازی ها، به ماوس های مبتنی بر ویژگی های متفاوتی احتیاج دارند. به عنوان مثال در بازی های اسنایپر، گیمر به موس سنگین تری احتیاج دارد که یاری کند روی هدف متمرکز گردد؛ این در حالی است که گیمرهای سرعتی (مثل MMO) به ماوس سبک تری احتیاج دارند تا در سریع ترین حالت ممکن واکنش نشان دهند. در این میان بعضی ماوس ها قابلیت تغییر وزن دارند که در چنین شرایطی بسیار کاربردی هستند.

اگر ساعاتی طولانی را به بازی و کار با موس می گذرانید، خرید یک ماوس ارگونومیک موردی است که نباید آن را پشت گوش بیندازید؛ در غیر این صورت شاید در آینده برایتان دردسر ایجاد گردد. از سوی دیگر کلیدهای موجود در یک ماوس استاندارد باید احتیاجهای بیشتر گیمرها را برآورده کند، اما بعضی گیمرها به دکمه های اضافی بیشتری احتیاج دارند. برای مثال کسانی که MOBA و MMORPG بازی می نمایند، احتمالاً ماوسی با حداقل چند کلید ماکرو قابل برنامه ریزی می خواهند.

حساسیت ماوس برای یک گیمر اهمیت بسیار زیادی دارد و هرچقدر گیمر موردنظر حرفه ای تر باشد، خواهان بهره گیری از حساسیت بالاتری خواهد بود. البته با توجه به اینکه تنظیم حساسیت ماوس به سادگی انجام می گردد، برای کارهای مختلف می توانید به راحتی حساسیت ماوس را کم و زیاد کنید. در نهایت نباید اهمیت نرم افزار را برای شخصی سازی قابلیت های ماوس از قلم بیندازیم و بعلاوه افرادی که در پی استفاده از ماوس های گیمینگ مجذوب کننده هستند، باید بین مدل های دارای نورپردازی باکیفیت و زیبا دست به انتخاب بزنند. با توجه به موارد مطرح شده، حالا راحت تر می توانید گزینه مناسب خود را در فهرست برترین موس گیمینگ تا 1 میلیون تومان پیدا کنید.

سخن پایانی

در این مطلب کوشش کردیم چندین مدل را در فهرست برترین موس گیمینگ تا 1 میلیون تومان قرار دهیم تا با توجه به سلیقه، بودجه و احتیاجهایی که دارید، بتوانید از بین این مدل های متنوع دست به انتخاب بزنید.

منبع: بهترین عینک آفتابی مگ

منبع: دیجیکالا مگ

به "راهنمای خرید برترین موس گیمینگ تا 1 میلیون تومان؛ مقرون به صرفه اما باکیفیت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای خرید برترین موس گیمینگ تا 1 میلیون تومان؛ مقرون به صرفه اما باکیفیت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید