ربات شطرنج باز انگشت یک کودک هفت ساله را شکست!

به گزارش بهترین عینک آفتابی، بر اساس گزارش رسانه های روسی، یک ربات شطرنج باز مبتنی بر هوش مصنوعی، حین بازی با یک پسر هفت ساله، انگشت او را شکسته است. رییس فدراسون شطرنج مسکو در رابطه با این حادثه گفته که ربات موردنظر برای این مسابقات اجاره شده بوده و با وجود آنالیز های گسترده، ظاهرا اپراتورها این مشکل را نادیده گرفته اند. به طور تعیین این پسربچه برای حرکت مهره عجله نموده و به همین دلیل ربات دست او را گرفته است و همین کار منجر به شکسته شدن یکی از انگشت ها شده.

ربات شطرنج باز انگشت یک کودک هفت ساله را شکست!

زمانی که برای آماده سازی ربات های در تعامل با انسان به پروتکل های امنیتی توجه چندانی نشان داده نگردد، چنین حوادثی اتفاق می افتند. به عنوان مثال می توانیم به اولین مرگ به وسیله ربات در سال 1979 اشاره کنیم. در این سال یکی از کارگران کارخانه ماشین سازی فورد به وسیله یک بازوی رباتی له شد.

در خصوص این ربات روسی، به نظر می رسد ربات موردنظر فقط برای تکان دادن مهره های شطرنج طراحی شده و به همین دلیل وقتی دست پسربچه حین حرکت مهره جلوی فعالیت او را گرفته، این موضوع را تشخیص نداده و به فشار ادامه داده است. گفته می گردد والدین کودک قصد دارند از سازندگان ربات شکایت نمایند ولی خود پسربچه شطرنج باز مسابقات بعدی را با دست گچ گرفته شده انجام داده است.

منبع: The Verge

منبع: دیجیکالا مگ

به "ربات شطرنج باز انگشت یک کودک هفت ساله را شکست!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ربات شطرنج باز انگشت یک کودک هفت ساله را شکست!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید