زیباترین جاذبه های گردشگری کشور اسپانیا و عالمی متنوع در اروپا

به گزارش بهترین عینک آفتابی، کشور زیبا و چشم نواز اسپانیا از جمله محبوب ترین و مشهورترین مقاصد گردشگری در قاره اروپا می باشد. این کشور که دارای فرهنگی غنی، طبیعتی بکر و بی مانند و غذاهایی متنوع و خوش طعم است به تنهایی یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری در سرتاسر دنیا به شمار می آید. شما در گوشه گوشه کشور اسپانیا این فرصت را دارید، نظاره گر بهترین جاذبه های گردشگری کشور اسپانیا باشید که از دل همین فرهنگ و تاریخ با شکوه سر بر آورده و بینندگان خود را به خوبی با این ویژگی ها آشنا می سازد. اگر چه زیباترین جاذبه های گردشگری کشور اسپانیا بسیار فاخر می باشند اما اگر پیش از سفر به اسپانیا ناشناخته باشند، ممکن است آن جذابیت را نداشته باشند و یا در بین منطقه ها دیگر گردشگری از خاطر بروند. به همین علت قصد داریم که شما را با ده مورد از بهترین جاذبه های گردشگری کشور اسپانیا آشنا کنیم و به نحوی در دنیای کلمات میان این جاذبه ها گردش کنیم. پس اگر شما هم مشتاق شناخت اسپانیا و جاذبه های گردشگری کشور اسپانیا هستید ما را همراهی کنید.

زیباترین جاذبه های گردشگری کشور اسپانیا و عالمی متنوع در اروپا

جزیره ای زیبا و پر جاذبه به نام مایورکا Majorca

از جمله بهترین جاذبه های جهانگردی کشور اسپانیا جزیره پر آوازۀ مایورکا می باشد. این جزیره که همه ساله میزبان هزاران جهانگرد از سراسر جهان است، دارای سواحل بکر و بی مثالی است که چشم هر بیننده ای را به خود خیره می نماید. مایورکا که از قرن نوزدهم میلادی آوازه ای جهانی برای خود دست و پا نموده، از آن موقع های ابتدایی تشکیل تا به امروز شاهد حضور هنرمندانی بوده که هر کدام با پای نهادن در این منطقه بکر، دست به خلق یک اثر هنری بی نظیر زده اند. فردریک شوپن آهنگساز و نوازنده پیانو از کشور لهستان، خوان میرو نقاش و مجسمه ساز توانای اسپانیایی، ژرژ ساند از نویسندگان بنام فرانسوی و آگاتا کریستی از نویسندگان بی مانند داستان های جنایی از جمله هنرمندانی هستند که در این فهرست به چشم می خورند. در میان جهانگردانی که به کشور اسپانیا پای می نهند، کمتر دیده می گردد که کسی از تماشا و بازدید مایورکا به راحتی بگذرد چرا که جاذبه های طبیعی این جزیره در مکانی دیگر یافت نمی گردد. پس شما هم این جزیره را از خاطر نبرید.

بازدید از کاخ تاریخی سویل در کشور اسپانیا Alcázar of Seville

اگر شما هم در میان سیل بزرگ علاقمندان به تاریخ اروپا جای دارید بازید از کاخ تاریخی سویل در کشور اسپانیا را از دست ندهید. این کاخ بی نظیر که یک قلعه نظامی به شمار میرود، متعلق به قرن سیزدهم میلادی می باشد و به وسیله مورها بنا شده است. این مسلمانان که نژادی متشکل از عرب و بربر داشتند و در کشور مغرب ساکن بوده اند دست به ساخت این یاد بود تاریخی زده اند. شما این فرصت را دارید که در جای جای این جاذبه تاریخی در بین زیباترین جاذبه های جهانگردی کشور اسپانیا نشانه هایی از تاریخ پر پیچ و تاب اروپا را نظاره کنید. نشانه هایی که گویای دوره های تاریخی متفاوتی بوده اند دوره هایی نظیر قرون وسطی، دوره رنسانس، باروک و شکوفایی قرن نوزدهم میلادی. این مکان که به وسیله یونسکو به ثبت جهانی رسیده و مورد حفاظت قرار گرفته همچون یک ماشین زمان می ماند که مهمانان خود را به ضیافت های تاریخی دعوت می نماید. باغ های مجلل سلطنتی، یک کلیسای جامع که سابقاً یک مسجد و 5 تالار بزرگ بود و بزرگترین بنای گوتیک به حساب می آمد، برج های دیده بانی بزرگ از جمله قسمت های چشم نواز این عمارت زیبا و این جاذبه تاریخی می باشد که همه روزه پذیرای علاقمندان به جهانگردی و تاریخ شناسی است.

بازدید از شهر پر نقش و نگار بارسلونا، شهری که مرکز معماری اسپانیا می باشد

شهر بارسلونا را می توان مرکز معماری کشور اسپانیا معرفی کرد. این شهر که با آثار بی نظیر آنتونی گادی به یکی از شاخص های معماری جهان بدل شده همه ساله میزبان علاقمندان زیادی می باشد که از سرتاسر جهان برای تماشا این زیبایی های معماری پای به کشور اسپانیا و شهر بارسلونا می گذارند. در این فهرست بلند بالا نام آثاری به چشم می خورد که نمونه و مشابهی ندارند. کلیسای با شکوه و بزرگ ساگرادا فامیلیا Sagrada Família، پارک چشم نوار گوئل، سورئال کازا بالیو تنها بخشی از زیباترین جاذبه های جهانگردی کشور اسپانیا می باشد که از معماری منحصر به فردی برخوردارند. وجود چنین بناهای در بارسلونا در کنار مهمان نوازی مردم این دیار شوق بازدید از این شهر را در میان جهانگردان بیش از پیش می سازد. این جهانگردان به محض ورود به این شهر به بازدید از بنای یادبود آنتونی گادی نابغه معماری اسپانیایی می روند و بعد به سوی آثار به جا مانده از این هنرمند پر آوازه حرکت می کنند تا بتوانند مواردی را رویت کنند که بی شک برایشان تکراری نخواهد بود.

روستای کودییرو اسپانیا، روستایی ریشه دار در زمینه ماهی گیری Cudillero

از بهترین جاذبه های جهانگردی کشور اسپانیا، روستای کوچک ساحلی کودییرو در قسمت شمالی این کشور می باشد. این روستا که گویا محل سکونت واکینگ ها بوده و به دست آنان بنا شده دارای ریشه های تاریخی عمیقی می باشد که بدرستی برای تاریخ شناسان روشن نیست اما چیزی که درباره این روستا کاملاً معین است جایگاه شاخص و بی مانندی است که در صنعت جهانگردی اسپانیا به این روستا تعلق گرفت. روستایی که به واسطه کوچه باغ های باریک و فوق العاده اش، تپه های چشم نوازش، خانه های بی مثالش و نمای زیبایی که به اقانوس اطلس دارد توانسته گوی سبقت را از سایر روستاهای پر چاذبه این کشور برباید و حرف های زیادی در زمینه جهانگردی برای گفتن داشته باشد. پس این روستای با قدمت و پر جاذبه را در گوشه فکر خود نگاه دارید.

لذت یک پیاده روی به یاد ماندنی در مسیر ال کامینیتو دل ری اسپانیا El Caminito del Rey

اگر در پی یک ماجراجویی فوق العاده در دل کشور اسپانیا می گشت به هیجان انگیزترین و ترسناک ترین جاذبه این کشور قدم بگذارید. ال کامینیتو دل ری همان جاذبه است که حتم داریم شما را به وجد آورده و مات خود می نماید. این مسیر که یکی از مشهورترین و پر مخاطره ترین مسیرهای پیاده روی در جهان است محلی بوده که ماجراجویان را به سوی خود فرا می خواند. همه ساله جهانگردان زیادی از سرتاسر جهان به دل پادشاه گذرگاه کوچک پای می گذارند و خود را به دل حوادث می سپازند. صخره نوردی، بالا رفتن از سنگ های سخت و خشن، دوچرخه سواری در معابر سخت تمام آن چیزی است که در ال کامینیتو دل ری به راحتی یافت می گردد. این مسیر اگر چه در سال 2000 میلادی به دلیل مخاطرات بی شماری که دارد از سوی مسئولین کشور اسپانیا مسدود شد، اما علاقمندان به این جاذبه در بین زیباترین جاذبه های جهانگردی کشور اسپانیا با رایزنی های متعدد توانستند مجدداً این معبر را بازگشایی کنند تا باز هم ال کامینیتو دل ری شاهد مهمان هایی باشد که خود را به ضیافت هیجان های بی نظیر این معبر دعوت می کنند.

بازدید از جاذبه ای با زیبایی های بی مانند، شهر کلانج اسپانیا Calonge

در امتداد خط ساحلی کاستا براوا Costa Brava بر روی یک تپه، یکی از زیباترین جاذبه های کشور اسپانیا نمایان است. جاذبه ای که محبوب ترین تفرجگاه ساحلی این کشور نیز به شمار میرود. شهر کلانج همان نقطه ای است که تمام زیبایی های طبیعی، تاریخی و معماری را یک جا در دل خود جای داده و بازدیدکنندگان را به وجد می آورد. از فاخرترین این آثار قلعه تاریخی متعلق به قرون وسطا است که دارای معماری فاخر می باشد. جاذبه بعدی کلیسای سانتا مارتی و کوچه های باریک این شهر است که وجب به وجب اصالت این منطقه را فریاد می زند. در هر گوشه ای از این شهر، کافه های کوچک و بزرگ زیادی وجود دارد که در کنار فروشگاه های بی نظیر این منطقه و طبیعت بکر و بی نهایت کلانج بیش از پیش دلربایی می نماید. به این زیبایی ها، غارهای پنهانی و سواحل زیبای شنی را نیز بیافزایید تا به خوبی درک کنید که کلانج یک نگین جهانگردی در کشور اسپانیا می باشد. شما می توانید تمام طول روز در این شهر جهانگرد کنید و در زمان غروب به ساحل کلانج بروید و با بادهای ساحلی این منطقه به تماشای موج های زیبا بنشینید و خستگی را همراه با باد ساحلی از تن به در کنید.

جزیره زیبا و چشم نوار مینورکا، جزیره ای با جاذبه هایی خیره کننده Menorca

در میان آب های خروشان دریای مدیترانه، جزیره ای کوچک و پر رنگ و نقش خودنمایی می نماید. این جاذبه طبیعی که لقب جواهر بالئاری را از آن خود نموده دارای 120 ساحل خیره کننده می باشد. دلیل اختصاص این لقب به مینورکا واقع شدن این جزیره در بین مجمع الجزایر بالئاری است که بی شک یکی از مهمترین مجمع الجزایر جهان نیز به شمار میرود. همه ساله جهانگردان زیادی به شوق تماشا این جاذبه طبیعی کشور اسپانیا پای به مینورکا می گذارند و با پرداختن به تفریحات آبی این مکان اوقات خوشی را برای خود رقم می زنند. کایاک سواری، قایق سواری، اسکی روی آب، موج سواری و غواصی از جمله تفریحات آبی این جزیره می باشد. مقصدی که بی شک به عنوان یک جاذبه مهم در کشور اسپانیا شناخته می گردد.

گشت و گذار در بین قدیمی ترین جاذبه کشور اسپانیا، شهر کوردوبا Córdoba

در سمت جنوبی کشور اسپانیا شهری کوچک وجود دارد که گفته می گردد متعلق به سال 169 قبل از میلاد مسیح می باشد. اگر چه گفته می گردد که 40000 سال قبل از میلاد مسیح این مکان سکونتگاه های مردمان آن منطقه بوده اما ریشه های اصلی این شهر در همان سال های 169 قبل از میلاد قابل رویت است. این شهر که شاهد ماجراهای تاریخی متعددی بوده از جمله جاذبه هایی است که چون آهنربا مردم را به سوی خود می کشاند. یکی از این حوادث حمله مسلمانان به مردم کوردوبا در سال هشتم میلادی می باشد. این تهاجم سبب شد که سالیان سال فرهنگ آن حکومت در این منطقه پا برجا به ماند. به نحوی که حتی در این روزگار نیز می توان آثاری از این حاکمیت را مشاهده کنید. این شهر قدیمی و تاریخی که به ثبت میراث جهانی و تاریخی یونسکو رسیده، دارای جاذبه هایی است که زیبایی های آن را دو چندان نموده است. پل رومی، قصر Christian Monarch، مسجد کلیسای جامع کوردوبا، کلیسای قرون وسطایی سانتا مارینا و باغ های سبز گوشه ای از چشم اندازها و آثار این شهر تاریخی می باشد. این شهر تاریخی و پر جاذبه را از یاد نبرید.

روندا، شهری تاریخی در دل ارتفاعات کشور اسپانیا

در ارتفاعی حدود 750 متری از سطح دریا، شهری تاریخی به نام روندا خودنمایی می نماید. این شهر که به دلیل جریان رودخانه Guadalevín پدید آمده یکی از قدیمی ترین شهرهای کشور اسپانیا می باشد. وجود این شهر در چنین ارتفاعی در کنار جاذبه هایی چون دره ال تاجو El Tajo با عمق 100 متر که به واسطه همین رود پدید آمده از جمله دلایلی است که جهانگردان به سوی این جاذبه رهسپار می شوند. همه این جاذبه های طبیعی را در کنار آثاری هنری هم چون نقاشی های صخره ای کووا دو لا پیلتا Cueva de la Pileta تصور نمایید تا اوج زیبایی روندا را درک نمایید. به علاوه که از کنار معماری های زیبای سبک نئو کلاسیک این شهر نیز نمی توان گذشت. توصیه ما این است که روندا را به راحتی از دست ندهید چرا که مشابه ها آن را در کشوری دیگر نمی توانید بیابید.

بیلبائو و موزه ای به نام گوگنهایم Guggenheim Museum in Bilbao

در سال 1977 میلادی یک معمار کانادایی-آمریکایی به نام فرانک گری، اقدام به ساخت یکی از زیباترین موزه های جهان در بیلیائو نمود. این موزه که گوگنهایم نام دارد یکی از فاخرترین و شاخص ترین نمونه های معماری معاصر در سراسر جهان به شمار می آید. در واقع شما با رفتن به این موزه با یک تیر دو نشان می زنید. هم از جاذبه های خاص معماری بنا بازدید به عمل می آورید و هم از آثاری که در دل این موزه وجود دارد بهره بصری می برید. اگر چه شهر بیلبائو خود یکی از مقاصد جهانگردی می تواند باشد اما شاخص ترین قسمت در این شهر زیبا همان موزه گوگنهایم است که بسیار نیز پرطرفدار شناخته می گردد چرا که همه روزه در محوطه این جاذبه می توانید جهانگردان زیادی را ببینید که در صف های طولانی منتظر ورود به این موزه می مانند. تمام مواردی که در فوق اشاره شد شاخص ترین و مشهورترین آثار و جاذبه های جهانگردی کشور اسپانیا می باشد. کشوری که در قاره اروپا به عنوان یک بهشت جهانگردی شناخته می گردد. اگر روزی گذرتان به این شهر پر چالش و پر جاذبه افتاد این مراکز را در فهرست بازدیدهای خود قرار دهید و بیشترین بهره را کسب کنید.

منبع: همگردی

به "زیباترین جاذبه های گردشگری کشور اسپانیا و عالمی متنوع در اروپا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زیباترین جاذبه های گردشگری کشور اسپانیا و عالمی متنوع در اروپا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید