ساختمان کتابخانه مرکزی 55 درصد پیشرفت فیزیکی دارد

به گزارش بهترین عینک آفتابی، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه ساختمان کتابخانه مرکزی شهر کرمانشاه با 55 درصد پیشرفت فیزیکی در دست ساخت است، گفت : برای تکمیل ساختمان این کتابخانه 30 میلیارد تومان اعتبار از محل اعتبارات سفر رییس جمهور در نظر گرفته شده است.

ساختمان کتابخانه مرکزی 55 درصد پیشرفت فیزیکی دارد

معصومه حسنی خونسار مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کرمانشاه گفت : براساس برآورد اداره کل راه و شهرسازی استان حدود 70 میلیارد تومان برای بهره برداری از این پروژه احتیاج است، اظهار امیدواری کرد با حمایت مسئولان استان این کتابخانه که از احتیاج های فرهنگی شهر کرمانشاه است به زودی افتتاح گردد.

وی گفت: در سفر 23 تیرماه سال جاری رئیس جمهور به استان کرمانشاه 200 طرح با 33 هزار و 242 میلیارد تومان اعتبار به تصویب رسید.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کرمانشاه گفت: در استان کرمانشاه تعداد 90 باب کتابخانه عمومی نهادی و 23 باب کتابخانه مشارکتی با سازمان ها و ادارات داریم که تعداد یک میلیون و 237 هزار و 815 جلد کتاب در این کتابخانه ها موجود است.

وی اضافه کرد: تعداد 54 هزار نفر عضو کتابخانه های عمومی استان کرمانشاه هستند که زیربنای کتابخانه های نهادی در استان 39 هزار و 894 متر مربع می باشد.

حسنی خونسار اعلام کرد: در یک سال اخیر بیش از 6 هزار برنامه فرهنگی در کتابخانه های عمومی به وسیله کتابداران برگزار گردید که بخشی از این برنامه ها برگزاری نمایشگاه های کتاب تخصصی و مناسبتی، جشنواره های کتابخوانی مسابقات کتابخوانی در رده های مختلف سنی، مشارکت با ادارات و سازمان ها به وسیله تفاهم نامه های همکاری استانی و کشوری در راستای توسعه توسعه و ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی بوده است.

وی در مورد پروژه های عمرانی ساختمان کتابخانه های عمومی استان، کتابخانه مرکزی و کتابخانه های آسیب دیده در زلزله گزارشی کامل ارائه داد و گفت: تا حد امکان در شهرستان هایی که کتابخانه بر اثر زلزله آسیب دیده اند، اجازه ندادیم فعالیت های کتابخوانی و کتابداری تعطیل گردد و با اجاره ساختمان و جابجایی کتابخانه حتی در ایام زلزله نیز فعالیت های ترویجی فرهنگی مطالعه انجام شد.

حسنی خونسار بیان داشت: در یکسال اخیر تعداد 8034 عنوان کتاب به وسیله خیرین به کتابخانه های عمومی اهدا شده است و تعداد 67 هزار و 128 جلد کتاب از طرف نهاد کتابخانه های عمومی کشور به کتابخانه های استان کرمانشاه ارسال شده است.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کرمانشاه گفت: در حوزه همکاری های دوجانبه با ادارات و سازمان ها در غالب انعقاد تفاهم نامه همکاری تعداد 28 تفاهم نامه فعال داریم که این تفاهم نامه ها باعث می گردد از موازی کاری ها جلوگیری گردد و برنامه های فرهنگی را پربارتر با همکاری ادارات برگزار کنیم .

بهترین عینک آفتابی کرمانشاه کرمانشاه

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "ساختمان کتابخانه مرکزی 55 درصد پیشرفت فیزیکی دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ساختمان کتابخانه مرکزی 55 درصد پیشرفت فیزیکی دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید