ساپینتو: در 75 سال گذشته هم این اتفاق در استقلال نیفتاده! ، من مالک باشگاه نیستم که تصمیم بگیرم!

به گزارش بهترین عینک آفتابی، ساپینتو درباره ادامه همکاری اش با استقلال عنوان نمود: علاقه قلبی من این است که بمانم اما من مالک باشگاه نیستم.

ساپینتو: در 75 سال گذشته هم این اتفاق در استقلال نیفتاده! ، من مالک باشگاه نیستم که تصمیم بگیرم!

به گزارش بهترین عینک آفتابی ریکاردو ساپینتو، سرمربی استقلال در نشست خبری پیش از بازی تیمش مقابل تراکتور در هفته خاتمهی لیگ برتر اظهار کرد: تراکتور تیم بسیار خوبی است. بعد از حضور خمس تیمشان پیشرفت کرد و کیفیت بازی شان خیلی بهتر شد. آن ها بازی خوبی انجام می دهند و از نظر انفرادی نیز بازیکنان با کیفیتی دارند. متاسفانه دیگر نمی توانیم برای هدفی که داشتیم یعنی قهرمانی بجنگیم.

او ادامه داد: امیدوارم بتوانیم بازی خوبی انجام دهیم و یک بازی خوب و باکیفیت بین دو تیم باشد. البته می خواهیم لیگ را با برد و 3 امتیاز به خاتمه برسانیم. برای من و تیم خیلی سخت بود که استقلال به قهرمانی نرسید چون ما استحقاقش را داشتیم. اگر واقعیت بر تصمیم گیری ها حاکم بود، از 2، 3 بازی قبل قهرمان بودیم.

او درباره اظهار نظرش پس از بازی رفت مقابل تراکتور که خاطرنشان کرد از کیفیت شاگردانش در آن مسابقه راضی نبود، گفت: در آن بازی بد نبودیم اما قدرت خود را هم نشان ندادیم. در بازی دوم مقابل تراکتور در جام حذفی خوب بازی کردیم و کیفیت و قدرت خود را نشان دادیم. باید به خوب بازی کردنمان مقابل این تیم ادامه دهیم و ببریم. در حال حاضر هدف اصلی من این است که فردا برنده شویم.

ساپینتو در رابطه با هدف تیمش در جام حذفی بیان نمود: همواره به بازی بعدی فکر می کنیم و بعدا فرصت داریم که به جام حذفی فکر کنیم. فعلا درباره جام حذفی وقت داریم که صحبت کنیم.

او در رابطه با اتفاقات فصلی که گذشت، مطرح نمود: همینطور که قبلا گفتم هر بازی که احساس کردم از ما امتیاز گرفته شده خوب بازی کردیم و موقعیت زیاد درست کردیم. گل زدیم و پنالتی گرفتیم که برایمان نگرفتند. خیلی چیزها رخ داد. اگر یاری داور ویدیویی بود، سال جاری قهرمان می شدیم. امیدوارم برای فصل بعد فدراسیون برای حقیقت و واقعیت فوتبال این سیستم را بیاورد. تماشاگران همه تیم ها استحقاق این را دارند. فقط تکنولوژی یاری داور ویدیویی نیست.

سرمربی استقلال ادامه داد: در حال حاضر با تجربه ای که دارم می گویم مسائلی هست که داور می تواند تصمیم بگیرد اما صحبت های دو طرف می تواند روی داور اثر بگذارد. این را می توانم بپذیرم که بعضی از تصمیمات داوران لحظه ای و سریع است و به هر حال اشتباه پیش می آید. حتی اگر دو، سه بار ببینیم نمی دانیم چه تصمیمی بگیریم. من اشتباهات را می پذیرم اما نه همه اشتباهات و نه علیه یک تیم خاص. اگر اینجا بمانم می خواهم فصل بعد یاری داور ویدیویی داشته باشیم.

او درباره ادامه همکاری اش با استقلال مطرح نمود: علاقه قلبی من این است که بمانم اما من مالک باشگاه نیستم. من عاشق باشگاه، تیم، بازیکنان، طرفداران و ایران هستم و دوست دارم اینجا بمانم اما بعضی چیزها در فوتبال باید بهبود پیدا کند تا واقعیت بازی در نتایج بیشتر دیده گردد. اگر قرارداد تازه تا الان امضا نشده به خاطر من نبوده است. آقای کریمی قدرت این را دارند که تصمیم بگیرند. در مسیر درستی هستیم چون با مدیر برنامه ام مذاکره می نمایند اما من تصمیم گیرنده نیستم.

ساپینتو ادامه داد: برای این که بتوانم در باشگاه بمانم مسائل بیشتری وجود دارد. من درباره چیزهایی صحبت کردم که تیم سطح بالایی مثل استقلال احتیاج دارد و همان شرایط تیم های دیگر را داشته باشد تا بتواند بجنگد و برای قهرمانی کوشش کند. سال جاری حتی نزدیک شرایط مشابه مان نبودیم. پرسپولیس، سپاهان، فولاد و تراکتور شرایط خوبی دارند. مس رفسنجان سه زمین و دو استادیوم دارد و در حال ساخت هتل هستند که فوق العاده است.

او افزود: ما هم باید شرایط مشابهی داشته باشیم. مسائل مالی مان باید سر وقت باشد و دوام و امنیت کاری اعضای باشگاه باید وجود داشته باشد. غیر ممکن است که در یک سال سه مدیرعامل داشته باشید. این مسائلی است که می خواهم برای آینده حل گردد. این برای من از همه چیز مهم تر است.

سرمربی استقلال درباره مقدار دریافتی اش در چند وقت اخیر مطرح نمود: نه من و نه بازیکنان پولی نگرفته ایم. شرایط همان است. 7 ماه شده که دریافتی نداشته ام. پاداش را دریافت کردم اما اکنون درباره حقوق صحبت می کنم. اگر در 11 ماه بخواهم بگویم، 7 ماه نگرفتم و خودتان می توانید حساب کنید. دو هفته دیگر 8 ماه می گردد.

او در رابطه با نگرانی طرفداران نسبت به تمدید نشدن قراردادش گفت: خوشحالم که طرفداران می خواهند که من ادامه دهم. من دوست دارم بمانم و ادامه دهم. می خواهم همه چیز بهتر گردد تا فصل بهتری در آینده داشته باشیم. از هفته سوم، چهارم که آمدم، هر هفته گفتند مربی تازه می آید. از ماه اول با این فشار کار کردم و هیچوقت آن ثبات فکری را نداشتم. با همه چیزهایی که پشت سر گذاشتیم، تا بازی آخر برای قهرمانی جنگیدیم و سوپرکاپ را گرفتیم.

ساپینتو افزود: در 75 سال گذشته این تیم دو بار قهرمانی پشت سر هم نداشته است. حتی با این وجود بد عمل نکردیم و اکنون در نیمه نهایی جام حذفی هستیم. با همه مسائل، این یک فصل درجه یک است و به بازیکنانم افتخار می کنم. بعضی وقت ها به بعضی بازیکنان اطمینان دارید. حسینی، دروازه بانم که در تیم ملی است و کاپیتان تیمم است. عارف غلامی، دفاع وسطم و بقیه بازیکنان که فصل فوق العاده ای را می گذرانند. به آن ها اطمینان دارم. این بازیکنان قهرمان هستند. آن ها 7 ماه است که دریافتی نداشته اند و رسانه ها باید این موضوع را درک نمایند. یک بازیکن نمی تواند اینگونه در دسترس باشد و صد درصد عملکرد فوق العاده ای داشته باشد. سه بازی پیش من گفتم بازیکنانم از نظر فکری خسته شده اند و این واقعیت است چون آن ها با خیلی چیزها جنگیدند. در بازی قبل به چند بازیکنم استراحت دادم و در این بازی به چند بازیکن دیگر استراحت می دهم چون می خواهم تیمم مقابل نساجی در جام حذفی سرحال باشد.

او ادامه داد: اگر سرحال نباشیم بازی سختی پیش رو خواهیم داشت. من 27 بازیکن دارم و در این دو بازی می خواهم با همه آن ها منصف باشم. همه بازیکنانم استحقاق دارند که بازی نمایند و در این بازی از بازیکنان دیگرم استفاده می نمایند. ما یک تیم هستیم و بازیکن محور نیستم. من قدردان همه بازیکنان هستم که همواره متحد بودند تا برترین عملکردشان را نشان دهند. باور کنید که یک فصل درجه یک را پشت سر گذاشتیم. بسیار خوشحالم و به بازیکنان و طرفدارانم افتخار می کنم. امیدوارم طرفداران بیایند و این بازی را ببریم.

سرمربی استقلال در رابطه با جذب نکردن بازیکن در نیم فصل در مقایسه با فصل گذشته آبی پوشان که منجر به قهرمانی این تیم شد، گفت: فصل پیش تیم از نظر شرایط مالی، آقای آجورلو استراتژی خوب و مشخصی داشت و شرایط مالی اینگونه نبود. ما سال جاری دو زمین تمرین خوب را از دست دادیم چون پولش را ندادیم. وقتی که در یک سال سه مدیرعامل عوض می گردد سخت است. من نمی توانم در چشم بازیکنانم نگاه کنم چون نتوانسته بودیم پولشان را بدهیم. چرا باید در نیم فصل بازیکن تازه می گرفتیم؟ این منصفانه نیست. پولی برای بازیکن تازه ندادیم، به خاطر این که به بازیکنان خودمان پرداخت گردد. متاسفانه این کار انجام نشد و علت اینکه بازیکن تازه نیاوردم همین بود.

او درباره روند نزولی این تیم نسبت به فصل گذشته بیان نمود: با اتفاقاتی که افتاد و حواشی این فصل در حالت عادی، استقلال باید با رتبه نهم فصل را تمام می کرد. ما برای قهرمانی جنگیدیم و شما نمی توانید تصور کنید که تیمم ماه ها چه چیزهایی را گذراند و فقط خودمان می دانیم.

ساپینتو در رابطه با میدان دادن به جوانان و بازیکنان پایه باشگاه استقلال مطرح نمود: ما چند بازیکن جوان داریم که با ما کار می نمایند و فکر می کنم استعداد دارند. این بازیکنان باید بازی نمایند و به بلوغ برسند. اگر در ایران بمانم، برای فصل آینده و سال های بعد، از باشگاه می خواهم با این بازیکنان قرارداد بسته گردد. این جوانان باید بازی نمایند و به بعضی هایشان اجازه دهیم قرضی بروند و بازی نمایند. باید نظارت دقیق روی آن ها داشته باشیم و بعدا بتوانند برای ما بازی نمایند.

او در خاتمه مطرح نمود: شاید یکی دو بازیکن جوان را نگه داریم که با بازیکنان بزرگسالمان تمرین نمایند و تجربه کسب نمایند. مثلا دروازه بان جوان ما، دفاع وسط جوان ما و یکی دو بازیکن دیگر برای فصل آینده می توانند بیشتر بازی نمایند. با این حال بازی کردن در استقلال فشار زیادی دارد. باید به این بازیکنان یاری کنید تا به درستی به تیم اضافه شوند. باید قدم به قدم جلو برویم و ببینیم چه زمانی مناسب است وقت دهیم تا بهتر شویم. این را در فکر خودم دارم تا برای فصل بعد انجامش دهم.

منبع: همشهری آنلاین

به "ساپینتو: در 75 سال گذشته هم این اتفاق در استقلال نیفتاده! ، من مالک باشگاه نیستم که تصمیم بگیرم!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ساپینتو: در 75 سال گذشته هم این اتفاق در استقلال نیفتاده! ، من مالک باشگاه نیستم که تصمیم بگیرم!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید