قطعا یا پرسپولیسی هستم یا استقلالی! ، من بچه پولدار گزارشگرهای فوتبال در ایران نیستم!

به گزارش بهترین عینک آفتابی، محمدرضا احمدی، مجری و گزارشگر مطرح تلویزیون به شایعه دستمزد نجومی اش واکنش نشان داد.

قطعا یا پرسپولیسی هستم یا استقلالی! ، من بچه پولدار گزارشگرهای فوتبال در ایران نیستم!

به گزارش بهترین عینک آفتابی آنلاین، محمدرضا احمدی شخصی پرانرژی و خوش صحبت است. او که یکی از مطرح ترین گزارشگران و مجریان حال حاضر تلویزیون به شمار میرود، می گوید سال 1401 سال خوبی برایش نبوده و فوت چند تن از عزیزانش خاطرات تلخی را برای او برجای گذاشته است. احمدی که در سال های اخیر پرکارترین گزارشگر تلویزیون بود و فینال جام جهانی را هم گزارش کرد، چند ماه از گزارشگری فاصله گرفت و تا سرانجام سال 1401 هیچ بازی را گزارش نکرد. به بهانه این موضوع و فرارسیدن سال نو گفت وگویی متفاوت با گزارشگر خوش صدای تلویزیون ترتیب دادیم که در ادامه می خوانید.

*سال 1401 برای تو چطور گذشت؟

از نظر کاری خیلی شلوغ بودیم و خب با توجه به برگزاری جام جهانی حال وهوای ما فرق می کرد ولی خب متاسفانه برخی از اتفاقات خانوادگی (از دست دادن برخی از عزیزان که اتفاقاً کم هم نبودند) و برخی موضوعات اجتماعی کام ما را تلخ کرد. امیدوارم در سال نو برای همه مردم ایران اتفاقات خوبی بیفتد و برترین ها سهم مردم ایران گردد.

*برترین خاطره تو از سال 1401 چه بود؟

همانطور که گفتم خیلی سال خوبی نبود ولی گزارش فینال جام جهانی اتفاق خوبی بود و به نظرم خیلی خوب و خاطره انگیز بود.

*کلا اهل عیدی دادن هستی؟ به دخترت نفس چه چیزی عیدی دادی؟

هم اهل عیدی دادن هستم هم اگر کسی دوست داشت به شدت اهل عیدی گرفتن هستم. نفس طبیعتا همه چی می خواهد و کلی برای خودش نقشه کشیده بود. معمولا یک اسباب بازی نو حالش را حسابی خوب می نماید و به همین دلیل بیشتر اوقات برای او اسباب بازی می خرم.

*برترین عیدی که گرفتی چه بود؟

من تو ایام نوروز ازدواج کردم. همین موضوع برای من برترین عیدی بوده و البته نفس هم اسفند ماهی است و حضورش در زندگی ما برترین اتفاق ممکن بود و از این بابت خدا را شکر می کنم.

*برترین گزارشی که در سال گذشته انجام دادی، کدام بازی بود؟

گزارش فینال جام جهانی بین آرژانتین و فرانسه خیلی برای خودم مجذوب نماینده بود. دوباره بازی را با گزارش خودم دیدم و به دلم نشست. بازخوردهایی که از مردم گرفتم هم خیلی خوب بود و دوست داشتم. البته در جام جهانی بازی آرژانتین و کرواسی هم خوب بود و گزارش آن بازی را هم دوست داشتم.

*چرا بعد از فینال جام جهانی تا مدت ها هیچ بازی را گزارش نکردی؟ مشکل خاصی وجود داشت؟

نه اصلا مسئله ای نبود. دلیلش بیماری خودم، همسرم و البته نفس بود که خیلی ما را اذیت کرد. در چند مقطع سرماخوردگی شدید داشتیم و همین موضوع باعث شد تا کمتر گزارش کنم. وگرنه مشکل خاصی وجود نداشت.

*با فوتبالیست ها یک سفره هفت سین درست کن.

1- سالیبا (گفتم حتما یک آرسنالی در سفره هفت سین باشد)

2- سیدورف

3- سانچز (آرسنالی سابق)

4- سوارز (به شرطی که گاز نگیره)

5- سندروس (هم همسرش ایرانی است و هم آرسنالی است)

6- سانه

7- سوکراتس

*تو گزارشگر یکی از مهم ترین بازی های ما در تاریخ جام جهانی بودی که مقابل انگلیس بود که متاسفانه شکست بدی خوردیم؛ از حال و هوای خودت در آن بازی برای ما بگو. کلا چه به تو در حین و بعد از بازی گذشت؟

واقعا بد بود و حال خوبی نداشتم. حس بدی بعد از بازی داشتم و خیلی ناراحت بودم. قبل از بازی وقتی ترکیب تیم ملی را دیدم، فهمیدم کار سختی داریم. گفتم خدا امروز را به خیر بگذراند. متاسفانه هم بازی خوبی برای ما از آب در نیامد و کلا حالم بعد از بازی هم بد بود. خیلی روز تلخی بود و گزارش آن بازی هم خیلی برای من سخت و طاقت فرسا بود.

*شایعه شده بود که تو و میثاقی برای اجرا در هر برنامه برای جام جهانی 500میلیون دستمزد گرفتید. واقعا چنین چیزی صحت داشت؟

به نظرم آن قدر این حرف مسخره بود که دیگر نیازی به صحبت در خصوصش نیست. من فکر می کنم این صحبت فراتر از دروغ بود و کاملا معین است که هیچ پایه و اساسی ندارد.

*کلا دستمزد گزارشگری و اجرا طوری هست که بگردد در این گرانی با آن زندگی را گذراند؟

نه واقعاً نمی گردد با این پول ها زندگی را چرخاند. خودتان می بینید که همه چیز رو به گرانی است و اوضاع مالی همه خراب است. به نظرم کار گزارشگری فوتبال یک هنر است که فقط باید عاشقش باشی تا از پس آن بربیایی. این را هم بگویم که شرایط برای افرادی که مثل من هم درگیر اجرا هستند و هم گزاش می نمایند، کمی فرق می نماید و بهتر است.

*می گویند تو بچه پولدار گزارشگرها هستی. درست است؟

نه بابا. این حرف ها از کجا می آید. نه بچه پولدار که نیستم ولی کار اصلی من خارج از فوتبال و گزارشگری است و سال هاست آن کار را انجام می دهم. از صداوسیما پول می گیرم ولی خداراشکر وابستگی مالی به گزارشگری ندارم چون همان طور که گفتم کار اصلی من بیرون از فوتبال است. در مجموع من انگشت کوچک خیلی از دوستان هم به لحاظ مالی نمی شوم.

*می دونم تکراریه ولی همواره در خصوص هواداری تو از یک تیم مطرح می گردد؛ به نظرت کی زمانی می رسد که مثل خیلی از کشورهای جهان گزارشگرها علنا اعلام نمایند هوادار کدام تیم هستند؟

قطعا هرکسی در شغل ما کار می نماید، عاشق فوتبال بوده و به طور حتم هوادار یکی از تیم های پرسپولیس یا استقلال هم بوده است. مثلا من از بچگی عاشق فوتبال بودم که وارد این کار شدم. همه می دانند هوادار آرسنال هستم و قطعا در بین تیم های داخلی هم یک تیم را دوست داشتم و دارم. با این حال فضای کشور ما و فوتبال ما اصلا طوری نیست که بخواهیم علاقه خودمان را به تیمی که دوست داریم ابراز کنیم. به نظرم فضا اصلا مناسب نیست و این ظرفیت وجود ندارد که این اتفاق بیفتد. در کشورهای دیگر خیلی از شبکه های خصوصی هستند و طبیعی است که مجری یا گزارشگر اعلام کند هوادار چه تیمی است ولی اینجا در رسانه ملی نمی گردد این کار را انجام داد.

*به غیر از فوتبال محمدرضا احمدی چه تفریحاتی در زندگی دارد؟

خرید، پلی استیشن، تنیس، کتاب و موسیقی. کلاً سرمان را حسابی شلوغ کردیم و سعی می کنم در اوقات بیکاری خودم را سرگرم کنم. تازه بازی با نفس هم سرجای خودش است و کلی از وقتم را برای دخترم می گذارم.

*نظرت در خصوص انتخاب قلعه نویی به عنوان سرمربی نو چیست؟

آقای قلعه نویی مربی بزرگ و شناخته شده ای هستند ولی کار سختی هم پیش رو دارند. بستن کادر فنی خوب هم خیلی برای تیم ملی مهم است. امیدوارم تیم ملی بتواند در سال نو در جام ملت های آسیا پیروز گردد و بعد از سال ها فوتبال ایران به قهرمانی در آسیا برسد.

*در ویژه برنامه جام جهانی انتقاد علیه کیروش خیلی از طرف شما زیاد بود که البته برخی از آن ها هم درست بود. می خواهم بدانم این نقدها از طرف مدیران بالادستی هماهنگ شده بود یا نظر شخصی خودتان بود؟

واقعا هیچ هماهنگی در این خصوص وجود نداشت و هر انتقادی هم که مطرح شد، دلی بود.

*اگر وارد گزارشگری نمی شدی چه کاری را برای خودت انتخاب می کردی؟

بدون شک موسیقی. نمی دانم خواننده می شدم یا نوازنده و یا شاید هم آهنگساز، ولی قطعا وارد موسیقی می شدم چون خیلی دوستش دارم. کلا به کارهای هنری علاقه دارم. حتی پیشنهاد برای بازیگری داشتم ولی قبول نکردم. سروش صحت نازنین به من پیشنهاد بازی در یکی از سریال هایش را داد، یک پیشنهاد از شبکه 2 داشتم و حتی قرار بود نقش خودم را بازی کنم ولی تصمیم گرفتم وارد این عرصه نشوم. حتی پیشنهاد بازی در یک تئاتر را داشتم و قرار بود نقش یک گزارشگر ورزشی را بازی کنم ولی ترجیح دادم وارد این فضا نشوم.

*مگر در فضای موسیقی فعالیت داری؟

اگر به برخی از دوستان برنمی خورد باید بگویم بله. من از 6 سالگی به خاطر علاقه زیادی که به موسیقی داشتم کلاس های موسیقی می رفتم و می توانم چند ساز هم بنوازم. گفتم که از بچگی علاقه زیادی به موسیقی داشتم و به لطف خانواده این کلاس ها را می رفتم و الان هم برخی اوقات برای این که حال دلم خوب گردد، ساز می زنم.

*چه سازهایی را می نوازی؟

من چند نوع ساز بلدم؛ هم می توانم سازهای سنتی بزنم و هم کلاسیک.

*اگر بگویند باید بین گزارشگری و اجرا یکی را انتخاب کنی، انتخاب تو کدام خواهد بود؟

بدون شک گزارشگری را انتخاب می کنم چون همواره عاشقش بودم.

*جالب ترین سوتی که در سال گذشته دادی چه بود؟

سوتی که قطعا بوده ولی واقعا یادم نمی آید. در اینکه سوتی دادم شکی نیست و این چیزها در کار ما پیش می آید ولی دقیقا یادم نیست چه بوده که بخواهم تعریف کنم.

منبع: همشهری آنلاین

به "قطعا یا پرسپولیسی هستم یا استقلالی! ، من بچه پولدار گزارشگرهای فوتبال در ایران نیستم!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قطعا یا پرسپولیسی هستم یا استقلالی! ، من بچه پولدار گزارشگرهای فوتبال در ایران نیستم!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید