سروش صحت: مجری گری بلد نیستم، در فوق لیسانسه ها سعی مان را کردیم

به گزارش بهترین عینک آفتابی، سروش صحت درباره اجرای برنامه کتاب باز و دغدغه هایش برای افزایش فرهنگ کتابخوانی، می گوید: پیش از این مجری گری نکرده بودم و از این به بعد هم بعید می دانم که این کار را بکنم، چون مجری گری بلد نیستم. اما از آنجا که به حوزه کتاب علاقه مند بودم، به برنامه کتاب باز آمدم. امیدوارم تا ابد و تا روزی که زنده ام، این برنامه ادامه داشته باشد.

سروش صحت: مجری گری بلد نیستم، در فوق لیسانسه ها سعی مان را کردیم

این کارگردان و بازیگر در گفت وگویی با بهترین عینک آفتابی در پاسخ به اینکه چه انگیزه ای سروش صحت را به سمت اجرای برنامه ای گفت وگو محور مانند کتاب باز می کشاند؟ چنین شرح می دهد: مجری گری بلد نیستم، ولی به حوزه کتاب علاقه مند بودم و همین طور به حرف زدن؛ آدم هایی هم که درباره کتاب حرف می زنند، با هر نوع فکر و اندیشه و نگاهی که باشند برایم جالب هستند. بنابراین زمانی که آقای دکتر احسانی ـ مدیر شبکه نسیم ـ و آقای رضاییان ـ تهیه کننده برنامه کتاب باز ـ این پیشنهاد را به من دادند، خیلی دو دل بودم ولی بعد دیدم که کاری است که آن را دوست دارم. معمولا هم سعی می کنم چیزهایی که دوست دارم را اگر قابل انجام شدن باشند انجام بدهم.

صحت در پاسخ به این پرسش که آیا تا به حال فکر نموده است که سریالی با موضوع کتاب و فرهنگ مطالعه بسازد تا تاثیر بیشتری بر مخاطبان داشته باشد؟ هم می گوید: تاکنون فکر نکردم؛ چراکه پیش از این در فصل یک دوست عزیزم، امیرحسین صدیق اجرای کتاب باز را عهده دار بودند و من ادامه دهنده بودم، بار زیادی از این کار و شناخته شدن آن به خاطر اجرای درست و نحوه صحیح اجرای امیرحسین صدیق بود.

او با بیان اینکه کتاب و کتاب خوانی یکی از دغدغه های اصلی اش است، در این زمینه شرح می دهد: اصولا کتاب خواندن برایم دغدغه بوده و لذت بخش است.

وی در پاسخ به اینکه مخاطبان هدف برنامه کتاب باز را چه قشری می داند؟ شرح می دهد: استقبال از این برنامه قابل قبول بوده است. خودمان هم فکر نمی کردیم برنامه کتاب باز با این میزان استقبال روبرو باشد. ما هر دو دسته از مخاطب را داریم؛ هم مخاطب کتاب خوان و هم مخاطب عام که می گویند این برنامه باعث شده تا ما به کتاب و کتاب خوانی علاقه مند باشیم.

صحت درباره اینکه فکر می نماید کتاب باز تا چه زمانی می تواند ادامه داشته باشد و در صورت ادامه دار بودن، چه تغییراتی در آن اعمال خواهد شد؟ می گوید: من امیدوارم تا ابد و تا روزی که من زنده ام این برنامه ادامه داشته باشد.

از این کارگردان می پرسیم که پخش برنامه کتاب باز از شبکه ای مانند نسیم چقدر آن را متفاوت می نماید با برنامه ای که با موضوع کتاب خوانی برای مثال از شبکه چهار سیما پخش می گردد؟ که صحت چنین پاسخ می دهد:

با توجه به اینکه شبکه نسیم یک شبکه سرگرمی است، این برنامه هم به نوعی سرگرم کردن مخاطب را هدف قرار داده است. کتاب خواندن هم یک نوع سرگرمی است. اتفاقا ما خیلی وقت ها کتاب می خوانیم برای اینکه به ما خوش بگذرد و از آن لذت ببریم و برای اینکه زمان خوبی داشته باشیم. کتاب خواندن یک کار خشک نیست. کتاب خیلی وقت ها شیرین است. یادم است دوره هایی که در مقطع دبیرستان تحصیل می کردم، یکی از رمان ها آنقدر برایم جذاب بود که در راستا برگشت از دبیرستان با عجله به خانه می آمدم که زودتر کتابم را بخوانم.

سروش صحت در خاتمه گفت وگو با بهترین عینک آفتابی وقتی با پرسش هایی درباره مجموعه جدیدش فوق لیسانسه ها روبرو می گردد، اینگونه عنوان می نماید فعلا تمایلی به صحبت در این زمینه ندارد و بااین حال در جملاتی کوتاه درباره اینکه چه آینده ای برای این سریال کمدی متصور می گردد و آیا موفقیت لیسانسه ها را تکرار خواهد نمود؟ می گوید: ما سعی مان را نموده ایم و امیدوارم این اتفاق بیفتد.

او همچنین در پاسخ به اینکه این روزها بسیاری از کارگردانان به سمت ساخت سریال برای شبکه نمایش خانگی گرایش پیدا نموده اند، آیا او هم تمایلی به حضور در این شبکه دارد؟ می گوید: تا به حال به آن فکر ننموده ام و باید پیش بیاید.

  • تور چین ارزان

    تور چین ارزان قیمت، تور پکن، هانگزو، شانگهای، تور نوروز چین همگی را در این وبسایت بیابید.

  • تور ویتنام

    تور ویتنام | برای دیدار از سرزمین زیبای هانوی و شهرهای شگفت انگیز ساحلی با ما همراه باشید.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "سروش صحت: مجری گری بلد نیستم، در فوق لیسانسه ها سعی مان را کردیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سروش صحت: مجری گری بلد نیستم، در فوق لیسانسه ها سعی مان را کردیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید