سقوط شبانه سپاهان ؛ همه تغییرات جدول لیگ برتر ، بازی ها 3 بر صفر نشد ؛ پرسپولیس به جای استقلال صدرنشین شد!

به گزارش بهترین عینک آفتابی، با کسر چهار امتیاز از سپاهان، پرسپولیس به رتبه نخست جدول رده بندی لیگ برتر صعود کرد.

سقوط شبانه سپاهان ؛ همه تغییرات جدول لیگ برتر ، بازی ها 3 بر صفر نشد ؛ پرسپولیس به جای استقلال صدرنشین شد!

به گزارش بهترین عینک آفتابی، در شرایطی که سه باشگاه استقلال، پیکان و تراکتور برای تغییر نتیجه ملاقات مستقیم مقابل سپاهان شکایت خود را به کمیته انضباطی ارائه نموده بودند، در نهایت اعضای این کمیته با جمع آوری مستندات و مدارک حکمی متفاوت با ایده آل شاکیان را صادر نموده و سپاهان را از صدر جدول پایین آوردند.

سپاهان که با کسب 12 امتیاز از چهار هفته لیگ برتر، شروعی قدرتمندانه در فصل تازه داشت، با این کسر امتیاز 8 امتیازی می گردد و به رتبه چهارم سقوط خواهد نمود تا پشت سر سه تیم دیگر قرار بگیرد. این در حالی است که آنها حالا تنها با تفاضل گل بهتر نسبت به گل گهر این جایگاه را خواهند داشت.

با این حکم، پرسپولیس 10 امتیاز به صدر جدول خواهد رسید و با روحیه پای به ملاقات مقابل النصر می گذارد. جالب اینکه تیم استقلال و آلومینیوم نیز حالا به یک قدمی صدر جدول رسیدند و در صورت برگزاری دربی، آبی ها این فرصت را داشتند که با شکست رقیب سنتی در بازی مستقیم، صدر جدول را تسخیر نمایند.

اما حالا تعویق بازی های پرسپولیس، سپاهان و استقلال این فرصت را به آلومینیوم خواهد داد تا با پیروزی احتمالی برابر مس رفسنجان به شکلی باورنکردنی به صدر جدول صعود کند.

جدول بدون احتساب کسر امتیاز از سپاهان

بعلاوه کسر امتیاز سپاهان به شدت منفعت تراکتور و گل گهر را تامین خواهد نمود. تیم اوزونیدوس که با دو تساوی جایگاه صدرنشینی را از دست داده بود، حالا با سپاهان هم امتیاز می گردد و چه بسا این هفته از غیبت نمایندگان آسیایی ایران بهره ببرد و به صدر جدول هم برسد. تیم تراکتور شش امتیازی نیز حالا تنها 4 امتیاز تا صدر جدول فاصله دارد و فرصت این را خواهد داشت تا با قرعه آسان تر مسیر صدرنشینی را بپیماید.

جدول با احتساب کسر امتیاز از سپاهان

از توضیحات بالا کاملا معین می گردد که این 4 امتیاز معادلات لیگ برتر را به کلی تغییر می دهد و چه بسا تیم قهرمان و تیم های دارای سهمیه را هم تا خاتمه فصل تحت تاثیر خود قرار بدهد. هرچند که سپاهان قطعا و استقلال، پیکان و تراکتور احتمالا به حکم معترض خواهند بود. سپاهان کوشش خواهد نمود از زیر این حکم به شدت سنگین در برود و ائتلاف حریفان این تیم نیز امیدوار خواهند بود چه بسا سه هیچ موردنظر را هم از کمیته انضباطی بگیرند.

منبع: همشهری آنلاین

به "سقوط شبانه سپاهان ؛ همه تغییرات جدول لیگ برتر ، بازی ها 3 بر صفر نشد ؛ پرسپولیس به جای استقلال صدرنشین شد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سقوط شبانه سپاهان ؛ همه تغییرات جدول لیگ برتر ، بازی ها 3 بر صفر نشد ؛ پرسپولیس به جای استقلال صدرنشین شد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید