دلیل دو زرده شدن تخم مرغ چیست؟

به گزارش بهترین عینک آفتابی، شاید دیده باشید که برخی تخم مرغ ها دو زرده دارند، اما دلیل دو زرده شدن تخم مرغ چیست و چگونه فراوری می شوند؟

دلیل دو زرده شدن تخم مرغ چیست؟

به گزارش ایسنا، بنا بر گفته کارشناسان تنها یک نوع تخم مرغ در کشور فراوری می گردد و گونه دیگری وجود ندارد. بعلاوه دلیل دو زرده شدن تخم مرغ نیز به نژاد، جیره غذایی و آب و هوا ارتباطی ندارد.

فراوری تخم مرغ دو زرده زیاد نیست، زیرا مربوط به تخم گذاری در دوره خاصی می گردد. مثلا در یک مرغداری که روزی 300 کارتن شش شانه ای تخم مرغ فراوری می نماید، تنها یک کارتن آن دو زرده است و فقط هم در دو ماه اول تخم گذاری مرغ های جوان این اتفاق می افتد.

در حقیقت فرآیند فراوری به این صورت است که جوجه یکروزه سه ماه کف زمین و سه ماه در داخل قفس فراوری تخم مرغ، پرورش داده می گردد. زمانی که مرغ آغاز به تخم گذاری می نماید، چون جوان بوده و ابتدای فراوری است، در دو ماه اول تخم گذاری ممکن است یک تخم مرغ دو زرده بگذارد.

در بعضی منابع آمده است که به طور طبیعی مرغ در طول روز یک زرده (تخمک) آزاد می نماید. هنگامی که دو عدد زرده به طور همزمان آزاد شوند، ممکن است هر دو زرده درون یک پوسته قرار گیرند و در نتیجه تخم مرغ دو زرده تشکیل گردد.

منبع: فرارو

به "دلیل دو زرده شدن تخم مرغ چیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دلیل دو زرده شدن تخم مرغ چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید