فعالیت 8 گلخانه در سربیشه

به گزارش بهترین عینک آفتابی، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سربیشه از فعالیت 8 گلخانه کوچک مقیاس برای رونق اشتغال در روستا های این شهرستان اطلاع داد.

فعالیت 8 گلخانه در سربیشه

زرگری مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سربیشه گفت: تا به امروز 17 مجوز برای احداث گلخانه های کوچک مقیاس در شهرستان سربیشه صادر شده است.

او اضافه نمود: هم اکنون نیز 8 واحد گلخانه کوچک مقیاس در این شهرستان مشغول به فعالیت است.

زرگری اعلام کرد: گلخانه های کوچک مقیاس بایستی کمتر از 300 متر مربع و داخل بافت روستا ها احداث شوند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سربیشه توضیح داد: اگر روستائیان در حیاط منزل مسکونی فضای لازم را داشته باشند و منزل از آب، برق و گاز برخوردار باشد پس از فراگیری آموزش ابتدایی، مجوز لازم برای احداث گلخانه برای آنان صادر می گردد.

او ادامه داد: متقاضیان احداث گلخانه درخارج ازبافت روستا باحداقل درخواست 500 مترفضای گلخانه ای بایستی جهت دریافت مجوز به نمایندگی نظام مهندسی کشاورزی ومنابع طبیعی مستقر درمدیریت جهاد کشاورزی مراجعه نمایند.

زرگری مطرح کرد: گلخانه های کوچک مقیاس به تقویت نهاد خانواده یاری نموده و امکان فعالیت به صورت پاره وقت را برای خانواده ها در منطقه ها روستایی فراهم می نماید بعلاوه احداث این گلخانه ها می تواند در حل مسائل اجتماعی، اشتغالزایی مستقیم، تمرکز زدایی جمعیت، تثبیت جمعیت در منطقه ها روستایی و احیای کشاورزی خانوادگی نقش موثری داشته باشد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سربیشه اظهار کرد: به منظور حمایت از روستائیان برای احداث گلخانه های کوچک مقیاس تسهیلات مقرون به صرفه قیمت به وسیله بنیاد برکت امام (ره) نیز در نظر گرفته شده است.

بهترین عینک آفتابی خراسان جنوبی بیرجند

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "فعالیت 8 گلخانه در سربیشه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فعالیت 8 گلخانه در سربیشه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید