خرمایی که کام خرماکاران را شیرین نمی کند، نبود سردخانه مشکل کشاورزان

به گزارش بهترین عینک آفتابی، مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: مشکل بزرگ خرماکاران استان نبود سردخانه برای نگهداری این محصول ارزشمند است.

خرمایی که کام خرماکاران را شیرین نمی کند، نبود سردخانه مشکل کشاورزان

شایسته مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: پیش بینی می شود امسال 3 هزار و 500 تن خرما با تلاش هزار و 600 خرماکار از نخلستان های استان برداشت شود.

او با اشاره به اینکه خرماکاران هر کیلو خرما را 40 هزار تومان به فروش می رسانند، افزود: خرماهای تولید شده به صورت فله ای به فروش می رسد.

شایسته اظهار کرد: هم اکنون خرماکاران در شهرستان های نهبندان و طبس در حال برداشت خرما هستند، خرمایی که متاسفانه به دلیل نبود سردخانه و بسته بندی به صورت فله ای به فروش می رسد.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه مشکل بزرگ خرماکاران خراسان جنوبی بسته بندی مناسب و نبود سردخانه برای نگهداری این محصول ارزشمند است، شرح داد: این موضوع زمینه گلایه کشاورزان و نخل داران را به وجود آورده است.

او با اشاره به اینکه متقاضیان این استان خواستار ایجاد سردخانه های کوچک با ظرفیت زیر 5 تن هستند، ادامه داد: متاسفانه برای سردخانه های کوچک با ظرفیت زیر 5 تن مجوز صادر نمی شود و همچنین تسهیلاتی نیز ارائه نمی شود.

شایسته با اشاره به اینکه شهرستان های طبس و نهبندان به 15 سردخانه نگهداری خرما نیاز دارند، بیان نمود: با توجه به اینکه این شهرستان ها سردخانه نگهداری خرما ندارند، به همین منظور در زمینه بسته بندی نیز مغفول مانده اند.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: امسال ارزش خرماهای تولید شده 130 میلیارد تومان است که این اندازه تولیدات نسبت به پارسال به دلیل گرمای زودرس و عوامل طبیعی 20 درصد کاهش داشته است.

او تعداد بهره برداران خرما را هزار و 600 خانوار مطرح نمود و افزود: ارقام تجاری این محصول شامل کبکاب، مضافتی و زاهدی است.

بهترین عینک آفتابی خراسان جنوبی بیرجند

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "خرمایی که کام خرماکاران را شیرین نمی کند، نبود سردخانه مشکل کشاورزان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خرمایی که کام خرماکاران را شیرین نمی کند، نبود سردخانه مشکل کشاورزان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید