مراسم افتتاحیه المپیک نانجینگ با حضور بان کی مون و باخ برگزار گشت

به گزارش بهترین عینک آفتابی، خبرنگاران: مراسم افتتاحیه دومین دوره بازی های المپیک نوجوانان در نانجینگ چین برگزار گردید.

مراسم افتتاحیه المپیک نانجینگ با حضور بان کی مون و باخ برگزار گشت

به گزارش بهترین عینک آفتابی، مراسم افتتاحیه دومین دوره بازی های المپیک نوجوانان در نانجینگ چین برگزار گشت. ورزشگاه المپیک اسپورت سنتر شهر نانجینگ هسته اصلی بازی هاست و افتتاحیه رقابت ها نیز در این ورزشگاه برگزار گشت.

در این دوره از مسابقات، مراسم رژه ورزشکاران حذف و تنها پرچمداران کاروان ها رژه رفتند و دیگر اعضای تیم های شرکت نماینده از روی سکوها برنامه را دنبال کردند. البته برگزار نمایندگان مراسم با هربار رفتن دوربین روی کشورهای شرکت نماینده در لابلای مراسم، تیم های شرکت نماینده را معرفی می کردند.

چینی ها با برگزاری یکی دیگر از افتتاحیه های فوق العاده خود نشان دادند که بهتر از هر کشوری می توانند رویدادهای ورزشی را میزانی نمایند. جالب اینکه جوانان کم سن و سال همه کارها را انجام می دهند و البته نیروهای نظامی همچون کارگرانی سخت کوش در جابجایی وسایل برگزاری افتتاحیه انجام وظیفه می کردند تا این مراسم به بهترین شکل ممکن برگزار گردد. افتتاحیه که در هوایی بارانی برگزار می شد. سربازان بلافاصله بعد از برگزاری هر برنامه با گونی های بزرگ به خشک کردن زمین می پرداختند و این کوشش بی وقفه آنها آن قدر تماشاگران را تحت تاثیر قرار داده بود که بی وقفه تشویق شان می کردند.

در ادامه، مراسم پرچم برگزار گشت و چینی ها پرچم کشور خود را به اهتزاز در آوردند و بعد پرچمداران کشورهای حاضر در بازی ها رژه رفته و معرفی شدند. کیمیا علیزاده پرچمدار کاروان کشورمان هم با پوششی آبی رنگ پرچم ایران را حمل کرد و در کنار دیگر پرچمداران نهاده شد.

بان کی مون دبیر کل سازمان ملل، توماس باخ رئیس فعلی کمیته بین المللی المپیک، ژاگ روگ رئیس پیشین این کمیته، شی جین پینگ رئیس جمهور چین، چهره های شاخصی بودند که از نزدیک به تماشای افتتاحیه نشستند. از کشورمان هم حسین رضازاده، مهرزاد حمیدی و شاهرخ شهنازی از صندلی مسئولان حضور داشتند.

پس از مراسم رژه پرچمداران، رئیس کمیته برگزاری مسابقات سخنرانی کرد. او به این موضوع اشاره نمود که در المپیک نوجوانان مهم تر از رقابت، ورزش، فرهنگ و آموزش است. در ادامه ورزشکاران شاخص چین که در المپیک ها پیروز بوده اند پرچم المپیک را حمل نموده و به اهتزار در آوردند. نمایندگان ورزشکاران، مربیان و داوران سوگند یاد کردند و بعد از آن مراسم افتتاحیه به اوج خود رسید.

پایکوبی رنگ ها و بازی نورها، یکی از زیباترین افتتاحیه های تاریخ را رقم زد. چینی ها افتتاحیه ای را طراحی و کارگردانی کردند که بی نظیر به نظر می رسید. زیر و رو کردن تاریخ شان و به تصویر کشیدن آن از زاویه یک دوربین، یک تلسکوپ که چین دیروز، امروز و فردا را رصد می کرد، ابتدا بینندگان را به معبد شائولین و اجرای هنرهای رزمی با موسیقی کم نظیر بردند و در ادامه به جاده ابریشم و تجارت پرداختند. جنگ ها و درگیری ها را نمایش دادند و سفرهای دریایی را با کشتی های کوچک و بزرگ نشان دادند. به چین صنعتی و مدرن رسیدند که با سرعت به جلو حرکت می نماید و حالا به زمین قانع نیست و به فتح دیگر سیارات چشم دارد.

افتتاحیه بازی های نانجینگ را باید افتتاحیه ای برای تمام دوران چین دانست، کشوری که هر روز بیشتر از دیروز پیشرفت می نماید و این را با برگزاری یکی از بهترین افتتاحیه های تاریخ به خوبی نشان داد.

  • تور چین ارزان

    تور چین ارزان قیمت، تور پکن، هانگزو، شانگهای، تور نوروز چین همگی را در این وبسایت بیابید.

  • تور ویتنام

    تور ویتنام | برای دیدار از سرزمین زیبای هانوی و شهرهای شگفت انگیز ساحلی با ما همراه باشید.

منبع: تسنیم

به "مراسم افتتاحیه المپیک نانجینگ با حضور بان کی مون و باخ برگزار گشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مراسم افتتاحیه المپیک نانجینگ با حضور بان کی مون و باخ برگزار گشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید