نخستین سری واکسن روسی کرونا تا دو هفته آینده آماده می گردد ، مردم مسکو چه نظری دارند؟

به گزارش بهترین عینک آفتابی، مقامات روسیه می گویند نخستین سری نخستین واکسن تاییدشده کووید-19در دنیا تا هفته آینده آماده خواهد بود و نگرانی های ابراز شده درباره بی خطر بودن این واکسن به علت تایید سریع آن، بی پایه است.

نخستین سری واکسن روسی کرونا تا دو هفته آینده آماده می گردد ، مردم مسکو چه نظری دارند؟

به گزارش بهترین عینک آفتابی به نقل از رویترز، این واکسن که در یادبود نخستین ماهواره پرتاب شده در جهان دوران اتحاد شوروی در 1957، اسپوتنیک V نامیده شده است، هنوز مرحله نهایی کارآزمایی بالینی را نگذرانده است و بعضی دانشمندان نگران این هستند که مسکو برای برنده شدن در مسابقه واکسن کرونا ملاحظات درباره بی خطر بودن واکسن را نادیده گرفته است.

در خیابان های مسکو، بعضی از روس ها می گویند حاضر به زدن این واکسن نیستند و بعضی دیگر با دولتشان موافقند که ابراز تردید کارشناسان خارجی درباره این واکسن ناشی از حسادت است.

اکاترینا سباداش 36 ساله که در بیرون تئاتر بولشوی مسکو ایستاده بود، گفت: من به طور کلی به واکسن های روسی اعتماد ندارم. من قطعا این واکسن را نمی زنم.

آلکساندر که عکاس است، هم نگران است: تا زمانی نتایج کارآزمایی های بالینی نهایی اعلام نگردد و نتایج نماینده ای تاییدنماینده ای به دست نیاید، من می ترسم این واکسن را بزنم.

بعضی دیگر از روس ها می گویند درک می نمایند چرا مسکو برای به دست آوردن واکسن جدید عجله دارد و به این واکسن اعتماد دارند، اما تردید دارند که درباره این واکسن قدرت انتخاب داشته باشند.

ایرینا فاشچوسکایا، ساکن مسکو می گوید: من آموزگار هستم و آنها توصیه خواهد کردند که ما این واکسن را بزنیم. ما مجبور خواهیم بود این کار را انجام دهیم.

یکی از کارکنان مرکز همه گیرشناسی و میکروب شناسی انستیتو نیکولای گامالیا در مسکو واکسن کروناویروس را نشان می دهد

میخائیل موراشکو، وزیر بهداشت روسیه یک روز پس از اعلام تایید شدن این واکسن بوسیله ولادیمیر پوتین گفت: به نظر می رسند همکاران خارجی من امتیازات رقابتی ویژه واکسن روسی دارند می بینند و نگرانی ها را ابراز می نماید که به نظر ما کاملا بی پایه است.

مقامات روسیه می گویند این واکسن بوسیله انستیتو گامالیای مسکو ساخته شده است، برای کارآزمایی نهایی بر اساسی داوطلبانه به مردم از جمله پزشکان تزریق خواهد شد. انتظار می رود واکسیناسیون عمومی با این واکسن در روسیه در ماه اکتبر (اوائل مهر) آغاز گردد.

کیریل دیمتریف، رئیس بنیاد ثروت ملی RDIF (بنیاد سرمایه گذاری مستقیم) روسیه که برای فراوری این واکسن سرمایه گذاری نموده است، از یک جنگ اطلاعاتی بر ضد کشورش سخن گفته است و بسیاری از مردم روسیه هم با این سخنان همدلی دارند.

میخائیل مچیووف، ساکن 42 ساله مسکو، می گوید او این هشدارهای کشورهای غربی را از سر حسادت می داند.

او می گوید: محتاط بودن طبیعی است، اما هدف آنها کوچک شمردن موفقیت کشور ما است. به نظر من کار بسیاری صورت گرفته است و ساختن واکسن کاری فوق العاده است.

  • آیا روسیه در مسابقه واکسن کرونا برنده می گردد؟

  • لحظه اسپوتنیک تازه: تایید نخستین واکسن کرونا در جهان در روسیه

  • تایید واکسن روسی کرونا: نجات بخش جهان یا تصمیمی نسنجیده؟

منبع: همشهری آنلاین

به "نخستین سری واکسن روسی کرونا تا دو هفته آینده آماده می گردد ، مردم مسکو چه نظری دارند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نخستین سری واکسن روسی کرونا تا دو هفته آینده آماده می گردد ، مردم مسکو چه نظری دارند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید