نظرسنجی: در سفر، بیشتر وقت خود را به چه کاری اختصاص می دهید؟

به گزارش بهترین عینک آفتابی، نظرسنجی این هفته خبرنگاران درباره فعالیت هایی است که در طول سفر به آنها می پردازیم. شما در سفر، بیشتر وقت خود را به چه کاری اختصاص می دهید؟ با خبرنگاران همراه باشید.

نظرسنجی: در سفر، بیشتر وقت خود را به چه کاری اختصاص می دهید؟

در نظرسنجی قبل، از شما پرسیدیم که ترجیح می دهید به کدام قاره سفر کنید. نتایج این نظرسنجی را در نمودار زیر مشاهده می کنید.

در این نظرسنجی قاره اروپا با 44/24 درصد آرا، جایگاه اول را به دست آورد. آمریکای شمالی با 26/86 درصد، آسیا با 8/98 درصد، اقیانوسیه با 6/27 درصد، آمریکای جنوبی با 4/92 درصد، آفریقا با 4/66 درصد و قطب جنوب با 4/07 درصد به ترتیب بیشترین آرا را به خود اختصاص داده اند.

سوال این هفته نظرسنجی بهترین عینک آفتابی درباره فعالیت هایی است که شما در طول سفر انجام می دهید. البته دسته بندی فعالیت هایی که می توانیم در سفر انجام دهیم کار سختی است. چرا که دامنه این فعالیت ها بسیار گسترده است و هر کس با توجه به علاقه مندی های خود یک یا چند مورد از آن ها را انتخاب می نماید. اما شاید بعضی از این فعالیت ها باشند که تمایلی به انجام آن ها نداریم و در سفر هیچ وقتی برایشان در نظر نمی گیریم.

فعالیت های ورزشی

البته انجام فعالیت های ورزشی یا شرکت در رویدادها و مسابقات مختلف ورزشی در دسته بندی گردشگری ورزشی قرار می گیرد. اما ما به عنوان یک مسافر عادی، ممکن است ورزشکار حرفه ای نباشیم اما انجام بعضی از فعالیت های ورزشی را در سفرمان بگنجانیم یا فقط به منظور انجام آن ها سفر کنیم. مثلا ورزش هایی مثل غواصی که ممکن است تجهیزات آن در محل زندگی ما فراهم نباشد. کوه نوردی، دوچرخه سواری، شنا، رودگردی و... از ورزش های محبوب در سفر هستند که هر کدام تورهای ویژه ای دارند.

  • مقاصد گردشگری ورزشی برتر (قسمت اول)
  • مقاصد گردشگری ورزشی برتر (قسمت دوم)

بازدید از اماکن مذهبی

زیارت اماکن مذهبی نیز ممکن است بخشی از سفر ما را به خود اختصاص دهد. یا حتی مهم ترین علت سفر ما، بازدید از این اماکن مذهبی باشد.

  • بنای مذهبی شگفت انگیز از سراسر دنیا
  • گردشگری مذهبی چیست؟

بازدید از جاذبه های فرهنگی و تاریخی

جاذبه های فرهنگی متعددی در مقاصد گردشگری سراسر دنیا وجود دارند که هر کدام هواداران خاصی دارند. بازدید از موزه ها یا شرکت در کنسرت و اپرا، جزو این دسته از فعالیت ها هستند که بخشی از زمان سفرمان را به آن اختصاص می دهیم.

یکی از مهم ترین فعالیت های ما در سفر، بازدید از آثار تاریخی هستند. حتی اگر به تاریخ هم علاقه مند نباشیم اما بازدید از آثار به جای مانده از نسل های گذشته برای بسیاری از ما مجذوب کننده است.

  • بازدید از موزه، بایدها و نبایدها
  • زیباترین موزه های دنیا را بشناسید

بازدید از جاذبه های طبیعی

بازدید از جاذبه های طبیعی و گشت و گذار در دل طبیعت، یکی از مهم ترین برنامه های سفر بیشتر افراد به خصوص دوستداران طبیعت است. بیشتر ما چون غرق در زندگی شهری و دغدغه های روزمره هستیم، معمولا از جاذبه های طبیعی استقبال می کنیم. اقامت در طبیعت یا کمپینگ یکی از مجذوب کننده ترین فعالیت های تفریحی در دل طبیعت است.

حیات وحش نیز بخشی از طبیعت اطراف ما است و بسیاری از افراد به تماشای حیات وحش علاقه مند هستند و در سفر خود زمانی را برای سر زدن به باغ وحش یا محیط های طبیعی محل زندگی حیوانات مختلف، اختصاص می دهند.

  • 6 مقصد طبیعت گردی برتر در سال 2016 کدامند؟
  • گردشگری حیات وحش چیست؟
  • 10 کشور برتر دنیا برای سفرهای سیاحتی

بازدید از جاذبه های شهری و خرید

یکی از مجذوب کننده ترین تفریح های سفر، بازدید از جاذبه های شهری است. قدم زدن در کوچه ها و خیابان های یک شهر نا آشنا، تماشا مردمی با فرهنگ و اعتقادات متفاوت، حضور در پارک ها و لذت بردن از تفریحات گوناگون و گشت و گذار در بازارها و مراکز خرید در این دسته قرار می گیرند. بعلاوه حضور در کافه ها و رستوران ها و خوردن غذاهای محلی را نیز می توان جزو جاذبه های شهری به حساب آورد.

  • برترین خیابان های ویژه خرید در دنیا کدامند؟
  • برترین شهرهای دنیا برای خرید ارزان

سوال این هفته نظرسنجی بهترین عینک آفتابی در همین رابطه است. شما بیشتر زمان سفر خود را صرف انجام چه کاری می کنید؟

مثل همواره منتظر مشارکت شما همراهان خوب بهترین عینک آفتابی هستیم.

تا ساعت 6 عصر روز چهارشنبه برای شرکت در این نظرسنجی فرصت دارید.

در سفر، بیشتر وقت خود را به چه کاری اختصاص می دهید؟منبع: کجارو

به "نظرسنجی: در سفر، بیشتر وقت خود را به چه کاری اختصاص می دهید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نظرسنجی: در سفر، بیشتر وقت خود را به چه کاری اختصاص می دهید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید