هفته بیست و پنجم بارداری - ورود به سه ماهه سوم بارداری

به گزارش بهترین عینک آفتابی، هفته بیست و پنجم بارداری با تحرکات روده جنین همراه است.با نکات بارداری هفته به هفته، هفته های بارداری و هفته بیست و پنجم بارداری آشنا شوید

هفته بیست و پنجم بارداری - ورود به سه ماهه سوم بارداری

شما به سه ماهه سوم بارداری رسیده اید! بیایید در خصوص تغییرات فرزندتان در هفته بیست و پنجم بارداری و همچنین را ه های مواجهه با درد ناحیه دنده، رگ عنکبوتی در بارداری، ریسک های زایمان پیش از موعد و مسائل دیگر صحبت نماییم.

بدن درحال تغییر شما در هفته بیست و پنجم بارداری

بزودی زمان آن فرا می رسد تا با شکم کوچک و جمع و جورتان خداحافظی نمایید. (اگر تا ین لحظه این اتفاق نیافتاده باشد) رحم شما به سرعت در حال رشد است و اکنون به اندازه یک توپ فوتبال رسیده است. همزمان با ادامه رشد رحم تان به سمت بالا (قسمت بالای آن اکنون احتمالا در وسط فاصله بین نوک سینه ها و ناف قرار گرفته است) قسمت میانی بدن شما کشیده تر و عریض تر می گردد. کاملا منطقی است؛ فرزند شما با رشدی سریع، به زودی از مرز 900 گرم عبور خواهد نمود و بدن شما باید فضای کافی را برایش مهیا نماید. همچنین ممکن است در این مرحله سندرم تونل مچ دست ( carpal tunnel syndrome) را تجربه نمایید که باعث بی حسی و خارش در انگشتان می گردد. خوشبختانه این مشکل نیز مانند بیشتر عوارض بارداری، پس از تولد نوزاد و کاهش تورم بدن از بین می رود.

فرزند درحال رشد شما در هفته بیست و پنجم بارداری

اولین تحرکات روده در درون روده عظیم فرزند شما درحال اتفاق افتادن است. این مدفوع غلیظ و تیره که به آن مکونیوم گفته می گردد مدت کوتاهی پس از تولد نوزاد از بدنش دفع می گردد. در برخی موارد جنین قبل از تولد اقدام به دفع این ماده می نماید که در این صورت لازم است پس از تولد بوسیله مکش از ریه ها خارج گردد.

هدایت های مربوط به هفته بیست و پنجم بارداری

اگر درد در ناحیه بالای کمر عظیم ترین شکایت شماست، می توانید این مشکل را با استفاده از یک سینه بند حمایتی جدید رفع نمایید. برخی از خانم ها در تطبیق با رشد سریع سینه هایش دچار مشکل می گردند.

لیست کارهایی که در هفته بیست و پنجم بارداری باید انجام دهید

  • اطلاعات مربوط به بیمه از کار افتادگی خودتان را بروز کرده و اگر احتیاج است نسبت به تمدید آن اقدام نمایید. همچنین سرپرست جایگزین برای فرزندتان را مشخص نمایید.
  • یک برنامه برای زایمان تهیه نمایید.
  • نسبت به دریافت وقت قبلی از بیمارستان یا زایشگاه مد نظرتان اقدام نمایید.

بارداری هفته به هفته: نگاه از درون به جنین

سایز جنین: طول: 22.2 سانتی مترفاصله تاج تا کفل؛ وزن: 680 گرم.

مرحله رشد جنین: شنوایی جنین به اندازه ای شکل گرفته است که صدای مادرش را بشنود. موها همچنان در حال رویش بر روی سر هستند.

بارداری هفته به هفته: آنچه مشاهده می کنید

این تصویر نزدیک از گوش جنین نشان می دهد که جزئیات چهره تا چه اندازه شکل گرفته اند. اگرچه شنوایی هنوز ابتدایی است، اما جنین در هنگام تولد صدای شما را از درون رحم به خاطر خواهد داشت.

آنچه در درون اتفاق می افتد: فرزند شما در هفته بیست و پنجم بارداری

فرزند شما در این مرحله، بازه های زمانی فعالیت و استراحت را طی می نماید. جنین همچنان نسبت به هنگام تولد بسیار لاغرتر است ولی در جهت افزایش وزن پیش می رود و در انتهای این هفته به حدود 680 گرم خواهد رسید. چشمان جنین اکنون باز هستند. شاید در هنگام خواب و پلک زدن آنها را ببندد. اعصاب اطراف دهان جنین در حال شکل دریافت هستند و نوزاد برای تغذیه پس از تولد مهیا می نماید. مغز جنین همراه با رشد بدن در جهت تکامل به پیش می رود. شیارهای درون قشر مغزش در حال عمیق تر شدن است. در این مرحله مغز جنین فعالیت های ریتمیک تنفس، هاضمه و دمای بدن را کنترل می نماید. این سه فعالیت های سه گانه برای ادامه حیات فرزند شما در خارج از محیط رحم لازم است.

فرزند درحال رشد شما در هفته بیست و پنجم بارداری

درحالیکه جنین هنوز چندین هفته تا زمان خروج از رحم و زندگی در محیط بیرون فاصله دارد به آنالیز و سنجش محیط اطرافش در داخل رحم می پردازد. همه حواس در حال عمل کردن هستند. پرز های چشایی در حال شکل دریافت بر روی زبانش هستند؛ گوش ها در صندلی اصلی شان قرار دارند و می تواند صداها را بشنود و چشمانش در زیر پلک های بسته، مداوما در حال جنبیدن است. در برخی موارد شما متوجه بیشتر این آنالیز های جنین نمی شوید اما در برخی موارد ممکن است آنها را احساس نمایید. به خصوص واکنش های جنین به صداها. به عنوان مثال ممکن است تکان خوردن جنین در اثر صداهای بلند مثل بوق ماشین یا زنگ ساعت تان را احساس نمایید. ممکن است در واکنش به صدای موسیقی تکان بخورد یا لگد بزند! تکان های جنین ممکن است در هنگام شنیدن صدای شما بیشتر گردد. به احتمال زیاد این تکان خوردن ها در فواصل زمانی منظم اتفاق می افتد؛ به عبارت دیگر فرزند شما نیز برنامه ای برای ساعات خواب و بیداری اش دارد! امیدوار باشید که در این برنامه ساعات بیداری جنین با ساعت خواب شما همزمان نگردد!

تجارب حسی و اعصاب لامسه جنین در این مرحله به نوک انگشتان دست و پایش نیز رسیده است. ممکن است فرزندتان در حال تکان دادن انگشتان پایش یا مکیدن انگشن شست باشد. برخی ازاین رفتارها را ممکن است در تصاویر سونوگرافی مشاهده نمایید.

اصطلاحاتی که باید بدانید

واکنش از جاپریدن آنی: به واکنش جنین به صداهای بلند د دوران بارداری گفته می گردد.

سایر مطالب مرتبط با هفته بیست و پنجم بارداری

علت چند قلوزایی
تنگی نفس در بارداری
علائم زایمان زودرس چیست؟
علت درد قفسه سینه در بارداری
منبع: setare.com

به "هفته بیست و پنجم بارداری - ورود به سه ماهه سوم بارداری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هفته بیست و پنجم بارداری - ورود به سه ماهه سوم بارداری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید