وحید شمسایی کار سختی برای جوانگرایی در تیم ملی فوتسال دارد

به گزارش بهترین عینک آفتابی، تهران (پانا) - کاپیتان سابق تیم ملی فوتسال ایران معتقد است وحید شمسایی کار سختی برای جوانگرایی در پیش دارد.

وحید شمسایی کار سختی برای جوانگرایی در تیم ملی فوتسال دارد

محمد طاهری در گفت وگو با پانا، با اشاره به شرایط فوتسال ایران در سال 1400 گفت: در بازی های جام دنیای که تیم ملی در آن حضور داشت، توقعات و آن انتظاری که مردم از تیم داشتند، خیلی بالا بود. این توقع هم به جا بود چون بازیکنان خیلی بزرگی داشتیم و هم در اوج آمادگی بودند و تجربه هم داشتند. ضمن اینکه سومی دنیا را در دوره قبل یدک می کشیدند. متاسفانه یکسری عوامل دست به دست هم داد تا آن طور که انتظار می رفت، نتیجه حاصل نگردد. نتایج می توانست خیلی بهتر باشد و متاسفانه اتفاق نیفتاد.

وی حضور وحید شمسایی به عنوان سرمربی تیم ملی فوتسال را به نفع این رشته خواند و اضافه نمود: چون برای جام دنیای آینده باید جوانگرایی در تیم ملی اتفاق می افتاد، برترین موقع است که از الان به فکر این موضوع باشیم. در سال های آینده اتفاقات زیادی در این بحث خواهد افتاد و زمان خیلی خوبی داریم. هرچند کار سختی وحید شمسایی در تیم ملی دارد. انتخابش عالی بود، وحید اسطوره فوتسال ایران است. باید از او حمایت گردد و زمان بدهیم تا کارش را کند. باید راه پیروزیت و جوانگرایی را برایش فراهم کنیم. راه سختی در پیش دارد و احتیاج دارد بزرگان و اهالی فوتسال یاری نمایند. همه باید دست به دست هم بدهند تا این جهت سخت، به خوبی طی گردد. وحید شمسایی می تواند به تیم ملی خیلی یاری کند و انشالله این اتفاق خوب بیافتد.

کاپیتان سابق تیم ملی فوتسال ایران توضیح داد: در بحث جوانگرایی باید این اتفاق می افتاد. کار بسیار سختی است اما فوتسال ما سرشار از استعداد است. اگر به اینها بها داده گردد، قطعا حرف های زیادی برای گفتن خواهند داشت. آینده فوتسال ایران متعلق به جوان های لیگ است. در لیگ جوان های بسیار خوبی دیدم که اگر دیده شوند، می توانند پشتوانه های خیلی خوبی برای بزرگان باشند. اینها احتیاج دارند تا آن فضای لازم برای بروز استعدادهای آنها مهیا گردد. قطعا شمسایی و همکارانش در هفته های سرانجامی این جوان ها را رصد و شناسایی کردند. اینها احتیاج دارند که در شرایط قرار بگیرند، آب دیده شوند و تنشان به تن بزرگان فوتسال بخورد. انشالله در این راه سخت وحید بتواند پیروز گردد و آن جهتی که باید فوتسال ما در آن قرار بگیرد.

محمد طاهری گفت: در خصوص پایه و پشتوانه سازی در سال های اخیر نسبت به خیلی از کشورهای آسیایی حتی عقب هستیم. خیلی سخت باید کوشش کنیم و بیشتر به جوان ها بها بدهیم. کار سختی در پیش داریم و باید صبر و تحمل داشته باشیم تا این جوانگرایی درست شکل بگیرد. سال 2004 وقتی فوتسال نتیجه نگرفت، دست به جوانگرایی زدیم. سال 2005 به سختی قهرمان شدیم. 2006 قهرمانی را از دست دادیم اما نسلی به فوتسال معرفی گشت که سال 2008 قهرمان جام ملت ها شد. نسل بعد توانست این پیروزیت را ادامه دهد و 2016 سوم دنیا شدیم. یک مقطعی باید وقت و بها بدهیم و صبر و حوصله داشته باشیم تا نسل نو بالا بیاید. احتیاج به زمان داریم تا در آینده بتوانیم از آن سود ببریم.

وی در سرانجام درباره واکنش احتمالی ملی پوشان قدیمی به عدم حضور در فهرست تیم ملی گفت: در بحث ملی داستان فرق می نماید. رفاقت ها کنار می رود و بحث کار کردن و پیروزیت ملی است. با توجه به شناختی که از بچه های قدیمی ملی پوش ما دارم، اصلا اخلاق این چنینی ندارند که در صورت جوانگرایی در تیم ملی و بیرون ماندن از فهرست، ناراحت شوند. آنها مصلحت تیم را در نظر می گیرند و اگر قرار باشد در تیم ملی نباشند، کاری نمی نمایند که به ضرر تیم ملی گردد. این دیگر بستگی به کادر فنی دارد که چه کسانی را دعوت کند. باید دست آنها را باز بگذاریم. بچه ها هم در این راه یاری خواهند کرد تا این فضا بهتر گردد. همان طور که در سال های قبل این رخ داد و بچه های قدیمی رفتند، بازهم نسل عوض می گردد. انشالله کسانی که در تیم آینده قرار است باشند، بتوانند به برترین شکل به فوتسال ایران یاری نمایند.

منبع: خبرگزاری پانا

به "وحید شمسایی کار سختی برای جوانگرایی در تیم ملی فوتسال دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وحید شمسایی کار سختی برای جوانگرایی در تیم ملی فوتسال دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید