چگونه ریاضی خود را قوی کنیم؟

به گزارش بهترین عینک آفتابی، از بین درس های مدرسه، درس ریاضی یکی از چالشی ترین و مهم ترین درس های دانش آموزان است. از همان سال اول ابتدایی تا کنکور همیشه در هر رشته ای همراه دانش آموز بوده و او را رها نمی کند. واقعیت درس ریاضی این است که نمی توان از آموزش آن فرار کرد و آن را نادیده گرفت. بلکه باید با آن روبه رو شد و با تمام چالش های ممکن آن، در جستجوی برترین روش یادگیری ریاضی بود.

چگونه ریاضی خود را قوی کنیم؟

چگونه ریاضی خود را قوی کنیم؟ سوال همیشگی بخش بزرگی از دانش آموزان بوده که دچار سردرگمی شده اند و احتیاج شدیدی به هدایت دقیق دارند. ریاضی از مباحث و مفاهیم مختلفی تشکیل می گردد که با بالا رفتن مقطع تحصیلی، این مباحث پیچیده تر می گردد. اما، با این وجود می توان با چند تکنیک ساده، به سلامت از سختی ها و چالش های درس ریاضی عبور کرد. در این مقاله، چند تکنیک طلایی و خیلی ساده مورد آنالیز قرار گرفته است تا یکبار برای همیشه دانش آموزان موثرترین راه یادگیری ریاضی را دریابند.

چگونه ریاضی را یاد قوی کنیم؟ استفاده از چند تکنیک ساده

بهینه ترین راه یادگیری ریاضی: معلم خصوصی

هیچ راهی بهتر از آموزش اصولی برای یادگیری ریاضی نیست. در واقع بارها گفته ایم برای آموزش هر مهارت و درسی باید برترین آموزش دهنده ها را همراه خود داشت. ریاضی درسی با مفاهیم سخت و پیچیده است که باید به خوبی به وسیله دانش آموز درک گردد. حفظ سطحی مباحث ریاضی تقریبا غیرممکن بوده و در صورتی که محصل برای امتحان به این روش متوصل گردد، عمق یادگیری او بسیار ناچیز خواهد بود و به سرعت از ذهنش خارج می گردد. متاسفانه، با همه اهمیتی که درس ریاضی دارد، معمولاً معلم مدرسه زمان کافی در اختیار ندارد تا آموزش را به طور کامل به شاگردان منتقل کند.

اگر بخواهیم فقط یک پاسخ به سوال چگونه ریاضی خود را قوی بگیریم؟ بدهیم، باید گفت معلم خصوصی برترین و بهینه ترین راه یادگیری این درس است.

شما با انتخاب کلاس تدریس ریاضی به صورت خصوصی، یک فرصت ویژه و عالی برای درک درست و اصولی بخش های مختلف ریاضیات به دست می آورید. البته به یاد داشته باشید که باید از سامانه های معتبر و موسسات شناخته شده، معلم خصوصی انتخاب کنید. پلتفرم تدریس خصوصی استادبانک، یکی از سایت های معتبر با اساتید تدریس خصوصی حرفه ای است که می تواند مرجع مناسبی برای انتخاب معلم خصوصی ریاضی شما باشد.

چگونه ریاضی خود را قوی کنیم؟ داشتن حس کنجکاوی در زمان آموزش معلم

کنجکاو بودن یک روش غریزی برای یادگیری بیشتر و بهتر هر موضوعی است. ریاضی با گستردگی و تنوع موضوعی بی نظیرش، شرایط خوبی را برای کنجکاوی و در نهایت یادگیری دانش آموز به وجود می آورد. به همین علت نسبت به یادگیری ریاضیات همشه کنجکاو بوده و از سوال پرسیدن نترسید. شما می توانید از ساده ترین مباحث ریاضی تا پیچیده ترین آن، با کنجکاوی و طرح سوال با آن روبه رو شوید. بنابراین بدون خجالت سر زنگ ریاضی معلم کلاس یا در کلاس تدریس خصوصی ریاضی، با کنجکاوی و دقت بسیار به صحبت های معلم خود گوش نموده و با طرح سوالاتی که می تواند ابهامات شما را از بین ببرد، راه یادگیری و درک مباحث ریاضی را برای خود هموار کنید.

داشتن تمرکز در کلاس ریاضی از مهم ترین نکات یادگیری این درس

در کلاس ریاضی شرکت کردن به معنای یادگیری درس نیست. بسکمک از دانش آموزان، همه جلسات ریاضی را شرکت می نمایند و غیبتی ندارند، اما همچنان در یادگیری مسائل فراوانی دارند. مطمئن باشید یکی از راه های یادگیری ریاضی، داشتن تمرکز در کلاس درس است. طبیعتاً بدون تمرکز نمی توان از پس ساده ترین کارها برآمد. دانش آموز باید در کلاس ریاضی تمرکز بالایی داشته باشد و روی درس متمرکز بماند.

ریاضی درسی مفهومی و بهم پیوسته است. یعنی اگر مباحث پایه ای آن را نتوان یاد گرفت، از درک مباحث مرتبط بعدی نیز عاجز خواهید شد. به همین علت در زمان آموزش ریاضی، احتیاج به تمرکز شدید است.

هرچند که در کلاس ریاضی به علت تعداد بالای دانش آموزان، عوامل حواس پرستی و برهم زدن تمرکز بسیار زیاد است. این مشکل را می توان با طرح سوال از معلم راجع به مبحث مورد تدریس، رفع کرد. البته بیشترین تمرکز و کارآیی در کلاس معلم خصوصی ریاضی است. زیرا کلاس مختص دانش آموز بوده و متمرکز به یادگیری او است.

ماهیت درس ریاضی به گونه ای بوده که بخش اعظمی از مباحث ریاضی را می توان در کلاس درس و حین آموزش یاد گرفت. همانطور که مشاوران تحصیلی همیشه تاکید دارند که بخش اصلی یادگیری هر درسی در زمان آموزش معلم اتفاق می افتد. به خصوص اگر ریاضی را بتوان با تمرکز و دقت زیاد در حین آموزش یاد گرفت، تمرین و حل سوال و همینطور درک مباحث پیچیده تر این درس نیز در منزل برای تان راحت تر خواهد شد.

چگونه ریاضی خود را قوی کنیم؟ با تمرین و حل سوال و مرور دروس بلافاصله پس از تدریس

یکی از ساده ترین و کاربردی ترین راه های یادگیری ریاضی، مرور و خواندن هر مبحث بعد از کلاس درس همان روز است. رعایت همین نکته ساده، باعث عمیق تر شدن یادگیری و درک بهتر مطالب می گردد.

دانش آموز باید بعد از مدرسه یا کلاس معلم خصوصی ریاضی، زمان معینی را برای مرور و جمع بندی مباحث تدریس شده در کلاس درس، بگذارد. برترین روش مرور و جمع بندی نیز استفاده از تمرینات کتاب در مرحله اول و سپس حل سوالات تشریحی بعضی از کتب تقویتی درس ریاضی است. هرچه در این بخش یعنی مرحله مرور و جمع بندی بیشتر تمرین کنید، به تسلط بالاتری در درس ریاضی می رسید.

خلاصه نویسی؛ یک تکنیک برای یادگیری هر درسی

خلاصه نویسی یک روش قدیمی و همیشه کارآمد است که تاثیر بسیار خوبی روی یادگیری شما می گذارد. فرق نمی نماید ریاضی می خوانید یا ادبیات، خلاصه برداری عمق و درک شما را از درس افزایش می دهد. بنابراین در زمان خواندن درسنامه، حتما خلاصه نویسی کنید و به زبان خودتان مبحث را روی کاغذ شرح دهید، نکات را بنویسید و قسمت های مهم تر را معین کنید. یک نکته مثبت دیگر تهیه این یادداشت ها، استفاده از آن ها در زمان مرور ریاضی و یادآوری مجدد قسمت های مختلف کتاب است. مخصوصاً خلاصه نویسی در بخش یادداشت فرمول های مهم ریاضی بسیار موثر است.

استفاده از منابع کمک آموزشی معتبر، برترین روش حل تمرین و مرور ریاضی

استفاده از منابع کمک آموزشی معتبر همیشه یکی از راه های رسیدن به تسلط بالا در درس ریاضی است. برای یادگیری ریاضی در ابتدا باید روی منبع اصلی خود یعنی کتاب ریاضی تمرکز کرد. تمام نکات مهم این کتاب را مطالعه نموده و سپس برای درک بهتر به سراغ کتب کمک آموزشی رفت. کتابی که بتواند مباحث مورد نظر را با بیانی شفاف و روان شرح دهد و برای درک بهتر ریاضی، شرحات و سایر محتواهای آن چند سطح بالاتر از کتاب اصلی باشد.

برترین کتب کمک آموزشی شامل کتاب هایی بوده که بعد درسنامه و ارائه شرحات کامل، تمرینات تشریحی جامعی نیز داشته باشد. در کلاس معلم خصوصی ریاضی نیز، برترین اساتید ریاضی استادبانک، برای آموزش بهتر، فهم تکنیک های پاسخ گویی به سوالات ریاضی و غیره، چند کتاب کمک آموزشی مناسب برای دانش آموزان معرفی می نمایند.

اساتید تدریس خصوصی استادبانک، برترین روش یادگیری ریاضی

برای درس ریاضی و مطالعه آن باید کوشش کرد. اما می توان با یک انتخاب هوشمندانه، مراحل یادگیری را برای خود آسان نمود. این انتخاب هوشمندانه کلاس معلم خصوصی ریاضی است. کلاسی که در آن معلم با نحوه تدریس خود و آموزش تکنیک های مناسب برای مطالعه و حل سوالات ریاضی، دانش آموز را در یادگیری و درک کامل مباحث ریاضی کمک می نماید.

اگر از پلتفرم تدریس خصوصی استادبانک، درخواست کلاس دهید، به راحتی می توانید تک تک مراحل بالا را با کمک اساتید استادبانک طی کنید. بعلاوه با امکاناتی که استادبانک قبل از ثبت درخواست معلم خصوصی ریاضی نظیر نظرات شاگردان استاد، رزومه تحصیلی و سوابق کاری ایشان و غیره در اختیارتان قرار داده، به برترین نتایج ممکن در ریاضی برسید.

هزینه تدریس خصوصی ریاضی را در سایت مشاهده نموده و براساس بودجه مورد نظر خود معلم تان را انتخاب کنید. تنها کافیست یا وارد سایت شده یا با شماره 02191005343 تماس بگیرید، تا کارشناسان استادبانک شما را در این بخش کمک نمایند.

منبع: فرارو

به "چگونه ریاضی خود را قوی کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه ریاضی خود را قوی کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید