کره شمالی: سیاست آمریکا دلیل تیرگی چشم انداز دیپلماسی هسته ای است

به گزارش بهترین عینک آفتابی، کره شمالی اعلام کرده آمریکا با قرار دادن مجدد پیونگ یانگ در فهرست حامیان تروریسم چشم انداز دیپلماسی میان دو کشور را تیره و تار کرده است.

کره شمالی: سیاست آمریکا دلیل تیرگی چشم انداز دیپلماسی هسته ای است

به گزارش گروه بین الملل بهترین عینک آفتابی، کره شمالی امروز سه شنبه با انتقاد از آمریکا اعلام کرد قرار دادن مجدد نام پیونگ یانگ توسط ایالات متحده در فهرست کشورهای حامی تروریسم چشم اندازهای دیپلماسی هسته ای میان دو کشور را تیره و تار کرده است.

وزارت امور خارجه کره شمالی در بیانیه ای تاکید کرده است گزارش فهرست سیاه تروریسم وزارت امور خارجه آمریکا که هفته گذشته منتشر شد نشان دهنده این است که ایالات متحده سیاست خصمانه و تنفر ریشه دار در قبال کره شمالی را حفظ کرده است.

کره شمالی در هفته های اخیر انتقاد خود به سیاست ها و رویکرد آمریکا را افزایش داده و هفته گذشته نیز دو موشک دیگر به نشانه اعتراض شلیک کرد.

بر اساس بیانیه وزارت امور خارجه کره شمالی اقدام اخیر آمریکا توهین و خیانت به طرف مقابل گفتگو محسوب می شود و این اقدام کانال مذاکره میان دو کشور را هر چه بیشتر تنگ تر می کند.

کره شمالی دو دهه است که در فهرست سیاه تروریسم آمریکا قرار گرفته است. در سال 2008 که واشنگتن قصد داشت وارد مذاکره با کره شمالی شود این کشور را از فهرست سیاه حذف کرد اما دولت ترامپ در سال 2018 مجددا پیونگ یانگ را در لیست سیاه قرار داد.

سران کره شمالی و آمریکا تا کنون سه دیدار رودررو داشته اند و به نتیجه ای منتهی نشده است. کره شمالی پس از اصرار آمریکا اعلام کرد حاضر است با بررسی یک بسته پیشنهادی جدید به میز مذاکرات بازشود. کره شمالی خواستار کاهش تحریم ها و تضمین امنیتی شده است اما آمریکا حاضر به دادن امتیاز نیست و منتظر گام های ملموس کره شمالی در راستای خلع سلاح است.

کیم یونگ چول مقام ارشد کره شمالی هفته گذشته تاکید کرده بود اگر دولت ترامپ ضرب الاجل رهبر کره شمالی در خصوص ارائه پیشنهاد بندهای قابل قبول طرفین برای مذاکرات هسته ای را نادیده بگیرد جداً اشتباه کرده است. رهبر کره شمالی در آوریل 2019 تأکید کرد آمریکا تا پایان سال جاری میلادی فرصت دارد تا به ارائه بسته پیشنهادی معقولانه برای حل موضوع هسته ای اهتمام ورزد.

  • تور چین ارزان

    تور چین ارزان قیمت، تور پکن، هانگزو، شانگهای، تور نوروز چین همگی را در این وبسایت بیابید.

  • تور ویتنام

    تور ویتنام | برای دیدار از سرزمین زیبای هانوی و شهرهای شگفت انگیز ساحلی با ما همراه باشید.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "کره شمالی: سیاست آمریکا دلیل تیرگی چشم انداز دیپلماسی هسته ای است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کره شمالی: سیاست آمریکا دلیل تیرگی چشم انداز دیپلماسی هسته ای است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید