رشد شاخص سهام در آخرین روز کاری هفته

به گزارش بهترین عینک آفتابی، شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار با افزایش 9119 واحدی معادل 0.75 درصد به رقم یک میلیون و 221 هزار و 60 واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با رشد 79 واحدی به رقم 15 هزار و 594 واحد رسید.

رشد شاخص سهام در آخرین روز کاری هفته

به گزارش خبرگزاری بهترین عینک آفتابی ، امروز تالار شیشه ای در پنجمین و آخرین روز کاری هفته (چهارشنبه بیست و یکم آبان ماه 99)، بر خلاف روزهای گذشته، شاهد فرایند صعودی شاخص های منتخب بود. به گونه ای که شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با افزایش 2385 واحدی معادل 0.75 درصد به رقم 319 هزار و 337 واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز، با رشد 106 واحدی معادل 0.03 درصد، عدد 364 هزار و 991 واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش 70 واحدی به رقم 239 هزار و 44 واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور، 8491 واحد افزایش را رقم زد و به سطح یک میلیون و 649 هزار واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با 8163 واحد افزایش به رقم 837 هزار و 607 واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با 12607 واحد افزایش همراه بود و عدد 2 میلیون و 685 هزار واحد را به نمایش گذاشت.

بر اساس این گزارش، در معاملات امروز بورس تهران، نمادهای معاملاتی فملی، کگل، فولاد، کچاد، پارس، خودرو و حکشتی با بیشترین افزایش، تاثیر مثبت در رشد شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نمادهای معاملاتی شبندر، شیران، انرژی3، بورس، تاصیکو و وبصادر، تاثیر منفی در برآورد نماگر کل بورس داشتند.

با خاتمه فعالیت بازار سرمایه در آخرین روز کاری هفته، معامله گران بورس 9 هزار و 781 میلیارد برگه بهادار و سهام را در قالب 935 هزار و 267 نوبت معامله و به ارزش 86 هزار و 474 میلیارد ریال داد و ستد کردند.

در بازار امروز، بیشترین افزایش قیمت متعلق به نماد کاما (باما) با 5 درصد رشد بود و پس از آن، نمادهای غپینو، خزر، کساوه، پکویر، برکت، ثبهساز بود. همچنین نماد معاملاتی قنیشا (قند نیشابور) با 5 درصد، بیشترین کاهش قیمت را داشت و پس از آن نیز، نمادهای ورنا، وساپا، انرژی3، قثابت، فنورد، شیران بود.

پُرتراکنش های بازار امروز

فرایند معاملات امروز بازار سرمایه نشان می دهد که نمادهای معاملاتی خودرو، خگستر، وبصادر، شبندر، فولاد، سیتا، خساپا و شتران به عنوان پرتراکنش ترین نمادهای بازار معرفی شده اند.

بیشترین عرضه و تقاضا

بر اساس این گزارش، نمادهای معاملاتی خودرو، خساپا، فملی، اخابر، کاما و ولپارس با بیشترین تقاضا روبرو شدند و در مقابل نیز نمادهای معاملاتی وملی، ثشاهد، کسعدی، لپارس، کحافظ، وساپا و وتوس ، بیشترین حجم عرضه را داشتند.

امروز بیشترین بازدهی متعلق به گروه: مخابرات/ اطلاعات و ارتباطات و کمترین بازدهی متعلق به گروه: حمل و نقل آبی/ منسوجات بود.

نوسان نماگر صنایع

معاملات بازار سرمایه در چهارمین روز هفته، با رشد شاخصهای صنعت همراه شد. به گونه ای که شاخص صنایع حمل و نقل، فنی مهندسی، رادیویی، لاستیک، رایانه و اطلاعات و ارتباطات با فرایند صعودی و شاخص صنعت قند و شکر با کاهش روبرو شد.

->

منبع: خبرگزاری آریا

به "رشد شاخص سهام در آخرین روز کاری هفته" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رشد شاخص سهام در آخرین روز کاری هفته"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید