زیر چتر توسکاها در جاده صفرابسته

به گزارش بهترین عینک آفتابی، خبرنگاران : اهالی طبیعتگردی حتما بارها و بارها راستا جاده هراز را پیش گرفته و از تماشای پیچ و خم جاده و زیبایی های آن لذت برده اید امروز ما پیشنهاد ویژه ای داریم . این بار راستا روستای صفرابسته را امتحان کنید.

زیر چتر توسکاها در جاده صفرابسته

به گزارش بهترین عینک آفتابی ، گذر از میان تونلی از انبوه درختان توسکا که سر به شانه هم نهاده و جاده ای رویایی پیش روی شما گذاشته اند تجربه ای حیرت انگیز است ضمن آنکه می توانید از سکوت این منطقه نهایت لذت را ببرید. صدای جانبخش طبیعت را بشنوید و دور از هیاهو و استرس های زندگی شهری حسابی انرژی مثبت بگیرید. با ما باشید!

این منطقه آنقدر بکر است که شما را به در بهت و حیرانی غرق می نماید اما یادتان باشید که مراقب جنگل و طبیعت باشید و از ریختن زباله و آسیب به آن خودداری نموده و یک کلام جز رد پایتان چیزی بر جا نگذارید.منطقه گردشگری و توریستی جاده جنگلی ِروستای زیبای صفرابسته، از توابع بندر کیاشهر می باشد . این روستای سرسبز که دارای جاده آسفالته جنگلی به طول 2 کیلومتر می باشد ، نشانگر درختانی به هم پیوسته و زنجیروار است که در انتهای راستا و پس از عبور از روستا ، به سواحل دریا در بندر زیبای کیاشهر منتهی می شود . منطقه دارای پوشش گیاهی فراوان و گیاهان گل بنفشه و پرسیاوش است که خاصیت دارویی دارند. فضای زیبا و منحصر به فرد منطقه در کنار سکوت آرامش بخش آن منجر به ثبت برترین لحظات برای گردشگران می شود.

روستای صفرابسته در گذشته دهی از دهستان حومه، بخش مرکزی شهرستان آستانه اشرفیه بوده ،اما اینک جزو دهستان دهسرِ بندر کیاشهر می باشد . دهسر دشتی معتدل و مرطوب است که در 9 کیلومتری شمال شهرستان آستانه اشرفیه و در کنار جاده آسفالته آستانه به بندر کیاشهر واقع شده است.

کار و پیشه اهالی روستای صفرابسته کشاورزی، دامداری، باغداری، ماهیگیری و پرورش کرم ابریشم است و کشت محصولات آنان آبی و دیمی می باشد . عمده فراورده های آنان برنج، تره بار و مرکبات است که در طی راستا اغلب آنان در کنار پخت نان های محلی منطقه به وسیله زنان ، جهت عرضه به گردشگران رویت می شود .این منطقه دارای پوشش گیاهی زیبا و طبیعتی بسیار زیبا ،بکر و با گونه های مختلف است که در فصول مختلف سال دارای زیبایی فرح بخشی می باشد، و از این طریق توانسته است گردشگران داخلی و خارجی را به خود جذب نماید.

شغال، روباه، خرگوش، گراز و قرقاول از جانوران و پرندگان این منطقه به شمار می آیند . نام این روستا در کتاب سیمای کوچان ذکر شده و طبق اعتقاد اهالی روستا ، این منطقه دارای دو قرن قدمت می باشد . اما شرایط ظاهری و ویژگی های منحصر به فرد آن می تواند دلیلی بر قدمتی طولانی تر باشد .

جاده سر سبز و جنگلی صفرابسته در 12 کیلومتری شمال شرقی آستانه اشرفیه و بین راه آسفالته آستانه به کیاشهر قرار گرفته است . در واقع یکی از طُرُق دسترسی به محل به وسیله میدان جمهوری اسلامی شهرستان آستانه اشرفیه به سمت کیاشهر و طی حدود 5 کیلومتر می باشد . که در این زمان تابلوی روستای صفرابسته قابل رویت می باشد .

از هنگام ورود به جاده روستا تا انتهای راستا دو کیلومتر طی می شود که بیشتر آن دارای فضایی جنگلی با درختانی به هم پیوسته در هر دو سمت جاده است ، که سکوتی چشمگیر بر آن حکمفرما می باشد .راستی در اطراف جاده اصلی روستا، جاده های فرعی کوچک و سرسبز خاکی قرار گرفته است که فضای منحصر به فرد آن می تواند برترین مکان جهت ثبت خاطرات گردشگران با عزیزانشان باشد .سوغات منطقه هم فرآورده های گیاهی نظیر برنج ،کدو ،فلفل سبز،بادمجان محلی ، سیر و پیاز محلی،خربزه محلی و … ، بعلاوه پخت نان های محلی و صنایع دستی است که در طی راستا و نیز در بازارهای محلی بندر کیاشهر و آستانه اشرفیه در کنار انواع ماهی منطقه شمال عرضه می شود.

منبع: توریسم آنلاین

به "زیر چتر توسکاها در جاده صفرابسته" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زیر چتر توسکاها در جاده صفرابسته"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید