سارانسک در یک نگاه

به گزارش بهترین عینک آفتابی، شهر سارانسک مرکز جمهوری موردویا و از شهرهای مهم اقتصادی و بازرگانی فدراسیون روسیه محسوب می شود. جاذبه های گردشگری سارانسک عبارتند از کلیسای تاریخی سنت جان، کلیسای سه قدیس، موزه ارزیا و... که باید ببینید.

سارانسک در یک نگاه

اگر برای تعطیلات قصد دارید تور روسیه رزرو کنید، یا در تورهای جام جهانی 2018 روسیه شرکت کنید، بهتر است با شهر سارانسک این کشور، که شهری مهم است، بیشتر آشنا شوید.

شهر سارانسک در بخش اروپایی کشور روسیه و مرکز جمهوری موردوویا واقع شده است. این شهر در 650 کیلومتری جنوب شرقی مسکو و در زمین های جلگه ای رود ولگا (Volga) و محل تلاقی رودهای اینسار (Insar) و سارانکا (Saranka) واقع شده است. این شهر با معماری شهری که ریشه در سبک های هنری قرن 17 و 18 میلادی دارد، یکی از زیباترین شهرهای روسیه محسوب می شود.

در سال 1641 میلادی قلعه ای نظامی با عنوان fortress Atemar در نزدیکی روستای موردوین تاسیس شد. در این روزگار قلعه نظامی فوق در سرحدات شمالی سرزمین تزارها قرار گرفته بود و نام فعلی شهر سارانسک نیز از رودخانه ای به همین نام اخذ شده است که در نزدیکی قلعه نظامی فوق جریان دارد. این قلعه به سرعت تبدیل به یک مرکز تجاری در منطقه شده و در سال 1708 به عنوان بخشی از استان آزوف و بعد دولت کازان شناخته شد. در سال 1780 این قلعه رفته رفته رشد بیشتری کرد و به عنوان زیر مجموعه ای از دولت پنزا (Penza) معرفی شد. این رشد همچنان ادامه داشت تا شهر سارانسک در سال 1928 به عنوان مرکز حکومتی موردوین انتخاب شد. در سال 1930 و مقارن با حکومت دولت سوسیالیستی شوروی، تصمیم به نوسازی شهر گرفته شده و شهر سارانسک به فرم امروزی خود در آمد.

این شهر 297,415 هزار نفر جمعیت دارد که در مساحت 72 کیلومتری آن ساکن هستند. بیشتر مردم این شهر عضو کلیسای ارتدوکس هستند و مابقی مردم به اسلام ایمان دارند.

شهر سارانسک متاسفانه فرودگاه بین المللی ندارد و تنها فرودگاه کوچک موجود در این شهر تنها میزبان پروازهایی به شهرها و منطقه ها داخل محدوده جمهوری موردویا است. مهم ترین و راحت ترین وسیله دسترسی به این شهر و جهت ارتباطی سارانسک با دیگر شهرهای روسیه، خطوط راه آهن و قطارهای سریع السیر هستند که در وضعیتی مطلوب بسر می برند. از آنجا که پرواز مستقیمی از ایران به سارانسک انجام نمی شود، بنابراین پس از دریافت ویزای روسیه ابتدا باید به مسکو پرواز کنید و سپس از طریق قطار و اتوبوس خود را به سارانسک برسانید.

میانگین دما در طول سال در شهر سارانسک حدود 4 درجه سانتی گراد بوده و به همین دلیل نیز این شهر یکی از شهرهای سرد روسیه به شمار میرود. ژانویه، سردترین ماه سال در این شهر است.

هر سال در روز 12 ژوئن روز شهر سارانسک (Saransk City Day) جشن گرفته می شود و برنامه های تفریحی و فرهنگی مختلف مانند مسابقات محلی و نمایشگاه های مختلف در شهر برگزار می شود.

جاذبه های گردشگری سارانسک، کلیسای تاریخی سنت جان (Church of St. John the Evangelist)، کلیسای سه قدیس (Three Saints Church)، موزه ارزیا (D.Erzya Museum)، موزه ورونین (D.Voronin Museum)، تئاتر عروسکی موردویا (Puppet Theater of the Republic of Mordovia)، موزه هنرهای تجسمی Erzia Mordovian، موزه فرهنگ مردمی موردوویا (Museum of Mordovia Folk Culture)، کلیسای جامع سنت تئودور اوشاکوف (Cathedral of St. Theodore Ushakov)، سالن تئاتر موزیکال یائوشف (Yaushev State Music Theater) و... هستند.

منبع: کجارو / en.wikipedia.org

به "سارانسک در یک نگاه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سارانسک در یک نگاه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید