طرز تهیه جبنیه؛ شیرینی خوشمزه و معروف عربی

به گزارش بهترین عینک آفتابی، شیرینی جبنیه یکی از انواع شیرینی های خوشمزه عربی است که شباهت زیادی به گوش فیل ما ایرانی ها دارد.

طرز تهیه جبنیه؛ شیرینی خوشمزه و معروف عربی

مواد لازم برای 4 نفر

تخم مرغ 1 عدد

پنیر کیبی مثلثی 8 عدد

شکر 1 قاشق غذاخوری

نمک 1 پنس

شیر مایع ¼ لیوان

خمیر مایه فوری 1.5 قاشق غذاخوری

روغن 1 قاشق غذاخوری

آرد 2 لیوان

عسل به میزان کافی

طرز تهیه شیرینی جبنیه

برای تهیه شیرینی جبنیه به روش عربی ابتدا تخم مرغ را به همراه شکر، نمک، خمیر مایه فوری و شیر مایع درون یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس مواد را با همزن برقی مخلوط می کنیم تا بافت یکدست و منسجم گردد.

در این مرحله پنیر کیبی را به همراه روغن اضافه می کنیم و مجددا مواد را با همزن مخلوط می کنیم تا یکدست شوند. توجه داشته باشید که در صورتی که پنیر کیبی در دسترس نداشتیم می توانیم از پنیر شیشه ای نیز استفاده کنیم.

پس از اینکه مواد یکدست شدند، آرد را درون الک می ریزیم و روی مواد الک می کنیم. در همین حین مواد را با لیسک مخلوط می کنیم تا خمیری نرم و یکدست جمع گردد، سپس دستانمان را چرب نموده و خمیر را ورز می دهیم.

زولبیا و بامیه از انواع شیرینی های سنتی و محبوب در میان ایرانیان هستند که به صورت متداول در ماه…

توجه داشته باشید که خمیر باید کاملا یکدست و منسجم باشد، به همین علت باید آنرا به مدت 10 دقیقه با دستان چرب ورز دهیم. در ادامه خمیر را درون کاسه چرب شده قرار داده و در فضای آشپزخانه استراحت می دهیم تا حجم بگیرد.

پس از گذشت 45 دقیقه تا یک ساعت هوای اضافی خمیر را می گیریم، سپس آنرا با وردنه به صورت یکدست روی سطح کار باز می کنیم. در ادامه با کاتر دلخواه خمیر را قالب می زنیم، سپس یک تابه مناسب روی حرارت قرار می دهیم.

حالا به مقدار ای روغن اضافه می کنیم که شیرینی ها درون روغن شناور باشند. پس از اینکه روغن داغ شد، خمیرها را به روغن داغ اضافه نموده و اجازه می دهیم به طور کامل پف نمایند و رنگ شان طلایی گردد.

در این مرحله شیرینی های سرخ شده را روغن خارج نموده و روی دستمال حوله ای می چینیم تا روغن اضافی شان گرفته گردد. در نهایت شیرنی ها را درون عسل رقیق شده یا شربت بار می ریزیم، سپس سرو می کنیم.

منبع: گردشبان

به "طرز تهیه جبنیه؛ شیرینی خوشمزه و معروف عربی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه جبنیه؛ شیرینی خوشمزه و معروف عربی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید